(آرشیو ماه فروردین 1398)
مطالعات سلول های بنیادی می تواند به پیش بینی شیزوفرنی کمک کند
با استفاده از تکنولوژی سلول های بنیادی، محققین توانسته اند نشان دهند که نورون های تولید شده از سلول های پوستی افراد مبتلا به شیزوفرنی در مراحل اولیه تکوین خیلی قوی رفتار می کنند و همین امر می تواند منجر به شناسایی راه هایی برای درمان زودهنگام این بیماری شود.
دوشنبه، 26 فروردین 1398 - 09:39
شناسایی جهش هایی بر سر راه بلوغ سلول های خونی سالم
در سیاهرگ ها، سلول های بنیادی به طور دائم بالغ می شوند و به انواع سلول های خونی مختلفی تبدیل می شوند که برای کارکرد مناسب بدن ضروری هستند.
دوشنبه، 26 فروردین 1398 - 09:00
ارگانوئیدهای نخاعی که بیماری های مخرب عصبی را تقلید می کنند
ارگانوئیدهایی که طناب نخاعی در حال تکوین را تقلید می کنند می توانند به تحقیقات و هم چنین تولید دارو برای بیماری های مخرب عصبی مانند آتروفی عضلانی نخاعی و اسکلروزیس جانی آمیوتروفیک(ALS) کمک کنند.
دوشنبه، 26 فروردین 1398 - 08:30
زندگی جدید دختر عراقی با سلول های بنیادی اهدایی از اهدا کننده آلمانی
یک دختر عراقی 15 ساله که از کم خونی آپلاستیک شدید رنج می برد با دریافت پیوند سلول های بنیادی از یک اهدا کننده غیر خویشاوند آلمانی بهبودی خود را بدست آورده است.
دوشنبه، 26 فروردین 1398 - 08:00
تحریک سلول استئوبلاستی بوسیله میدان الکترومغناطیسی پالس دار
بهبود شکستگی استخوانی با به کار بردن میدان های الکترومغناطیسی پالس دار(PEMFs) می تواند تسریع شود، اما در این مورد ایک اتفاق نظر وجود ندارد.
یکشنبه، 25 فروردین 1398 - 11:00
احیای باروری در مدل پریمات غیر انسانی بازماندگان سرطان کودکی
یک سوم کودکان بازمانده از سرطان در خطر ناباروری قرار دارند که این امر به دلیل شیمی درمانی یا پرتو درمانی است و از آن جایی که تخمک ها یا اسپرم آن ها بالغ نمی شود، روش های کمک باروری به کمک اسپرم یا تخمک آن ها بعد از رسیدن به بلوغ نیز گزینه مناسبی برای باروری آن ها به نظر نمی رسد.
یکشنبه، 25 فروردین 1398 - 10:00
امیدوار کننده بودن سلول های بنیادی در کارآزمایی های بالینی درمان آرتریت زانو
سلول های بنیادی جمع آوری شده از مغز استخوان خود بیماران به دلیل توانایی بالایی که در بازسازی غضروف آسیب دیده دارند، امیدواری زیادی را در درمان استئوآرتریت زانو(KOA) نشان داده اند.
یکشنبه، 25 فروردین 1398 - 09:30
رده ای ساده از سلول های بنیادی که در نورون زایی هیپوکامپ در سراسر زندگی در موش مشارکت دارند
محققین زمانی فکر می کردند که با ورود پستانداران به بزرگ سالی همه نورون هایشان را شکل داده اند، تا این که در دهه 60 میلادی آن دریافتند که در بخشی از بخش های مغز بالغ نیز نورون هایی تولید می شوند و در نهایت در دهه 90 بود که منشا و عملکرد این نورون های جدید شناسایی شد.
یکشنبه، 25 فروردین 1398 - 09:00
مطالعه ای پیشگامانه که می تواند منجر به درمانی جدید برای بیماری کم خونی داسی شکل شود
در مطالعه ای پیشگامانه، محققین دانشگاه مینه سوتا نشان داده اند که بلوک های ساختاری بیماری کم خونی داسی شکل در سازماندهی این بیماری کمتر از آن چه پیش از این تصور می شد، موثر هستند. یافته های این مطالعه راه را برای ایجاد درمان ها یا داروهای جدید برای این بیماری باز می کند.
یکشنبه، 25 فروردین 1398 - 08:30
نشان دادن موتاسیون پشت پرده بیماری ماستوسیتوز سیستمیک
محققین انستیتو کارولینسکا موتاسیون ژنتیکی پشت پرده بیماری لاعلاج ماستوسیتوز سیستمیک را کشف کرده اند. نتایج این مطالعه دیدگاه هایی را در مورد منشا این بیماری ارائه داده است و هم چنین پروتئینی را کشف کرده است که پتانسیل تشخیص بیماری را دارد.
یکشنبه، 25 فروردین 1398 - 08:00
چگونه قلب بعد از حمله قلبی یک سیگنال SOS را به سلول های مغز استخوان می فرستد
سلول های انسانی اگزوزوم ها را ترشح می کنند که وزیکول های خارج سلولی کوچک متصل به غشا هستند که محصولاتی را برای ارتباطات سلول به سلول حمل می کنند و این محصول شامل پروتئین ها، لیپیدها و اسیدهای نوکلئیک است.
شنبه، 24 فروردین 1398 - 10:30
مکانیسمی که به موجب آن ها سلول ها می توانند اکسیژن را حس کنند و قابلیت کاربرد در درمان سرطان را دارد
محققین دانشگاه های Oulu و هاروارد یک مکانیسم پیش از این ناشناخته را کشف کرده اند که به موجب آن سلول های بدن اکسیژن را حس می کنند. فقدان اکسیژن می توانند اثر مستقیمی روی عملکرد ژن ها داشته باشد و مانع از تمایز سلولی شود. این مطالعه فرصت های جدیدی را برای ایجاد داروهای سرطانی جدیدی فراهم می آورد.
شنبه، 24 فروردین 1398 - 10:00
توصیه های صادر شده در زمینه پیوند سلول های بنیادی خون ساز در مولتیپل میلوما
یک بیانیه مشترک برای استفاده از پیوند سلول های بنیادی خون ساز(HSCT) در درمان مولتیپل میلوما بوسیله پزشکان کلینیک مایو ارائه شده است.
شنبه، 24 فروردین 1398 - 09:30
پیوند سلول های بنیادی و بهبود قابل توجه 8 بیمار از 10 بیمار
پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان اتولوگ می تواند علایم مولتیپل اسکلروزیس(MS) را کاهش دهد و در برخی مواد بیماری را معکوس کند.
شنبه، 24 فروردین 1398 - 09:00
ارگانوئیدهای مغزی در سطح مواجه هوا-مایع مسیرهای عصبی با خروجی دارای عملکرد را تولید می کنند
ارگانوئیدهای مغزی که آن ها را مینی مغز یا ارگانوئیدهای مغزی نیز می نامند به یک ابزار مهم و مفید در درک تکوین و یا نحوه بیمار شدن مغز تبدیل شده اند. آن ها پتانسیل مدل سازی عملکردهای مغزی را دارا هستند.
شنبه، 24 فروردین 1398 - 08:25