(آرشیو ماه فروردین 1398)
درمان اولین بیمار سرطانی توسط سلول‌های NK مشتق شده از سلول‌های بنیادی
پس از 10 سال بهبودی، سرطان Derek Ruff این بار با مرحله IV سرطان روده بزرگ بازگشت. علیرغم شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و ایمونوتراپی، بیماری او پیشرفت کرد. در فوریه سال 2019، به عنوان بخشی از یک آزمایش بالینی فاز I در مرکز سرطان در سان‌دیگو آمریکا، Ruff اولین بیمار در جهان بود که برای سرطان توسط سلول‌های بنیادی پرتوان القایی (iPSC) مشتق شده‌ای با نام FT500، درمان شد.
شنبه، 24 فروردین 1398 - 08:16
سلول‌های بنیادی خونساز در جانی دیگر جاری می‌شود
همه چیز آرام است. از شلوغی بیمارستان خبری نیست. افراد یکی یکی از میان در قهوه‌ای بزرگ به سالن می‌رسند و به انتظار می‌نشینند. در این مکان امید زنده است.
شنبه، 24 فروردین 1398 - 08:08
سه بیمار قلبی بعد از درمان با سلول های بنیادی شرایط بهتری را تجربه کرده اند
دکتر آمیت پاتل و همکارانش در دانشگاه یوتا گزارش کرده اند که سه بیمار قلبی که در مراحل اولیه تحقیقات سلول های بنیادی صورت گرفته به وسیله آن ها متحمل پیوند سلول های بنیادی شده بودند، بهبودی نسبی را نشان داده اند.
چهارشنبه، 21 فروردین 1398 - 13:15
نرمی بستر سلول های بنیادی به بهبودی قرنیه کمک می کند
پژوهشی جدید یک راه بالقوه انقلابی را برای درمان آسیب های چشمی و مهار نابینایی ارائه کرده است که این امر از طریق ایجاد یک بافت نرم برای سلول های بنیادی است که می توانند به آن ها در ترمیم زخم درون بدن کمک کند.
چهارشنبه، 21 فروردین 1398 - 12:40
گامی مهم به سمت درمان بدون سلول(cell free) دیابت
مطالعات گذشته در آزمایشگاه های دانشگاه های وسترن و اونتاریو نشان داده است که پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان انسانی(hBM-MSCs) منجر به ایجاد ساختارهای شبه جزایر پانکراسی مشتق از گیرنده در پانکراس می شود که قادرند سلول های بتای مورد نیاز برای تولید انسولین را در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک و دو را تولید کنند.
چهارشنبه، 21 فروردین 1398 - 12:00
میکروسکوپ Spinning-prism به جمع آوری سلول های بنیادی برای طب بازساختی کمک می کند
سلول های بنیادی پرتوان برای طب بازساختی حیاتی هستند اما روش های غربالگری بهتری برای جداسازی بی خطر و موثر این سلول ها برای استفاده پزشکی نیاز است.
چهارشنبه، 21 فروردین 1398 - 11:23
شناسایی ژن های دخیل در استئوپورز به عنوان هدفی جدید برای درمان این بیماری
محققین از ابزارهای آنالیز داده قوی و مطالعات سه بعدی جغرافیایی ژنو برای شناسایی ژن های دخیل در استئوپورز استفاده کرده اند. استئوپورز یک بیماری تضعیف کننده استخوان مزمن است که میلیون ها نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است. شناسایی ژن های دخیل در این امر می تواند راهگشای درمانی موثر برای این بیماری شایع باشد.
چهارشنبه، 21 فروردین 1398 - 11:00
سپر پروتئینی که عملکرد و بقای سلول های بتای مشتق از سلول های بنیادی را افزایش می دهد
کپسوله کردن سلول های بتای مشتق از سلول های بنیادی با یک پروتئین که این سلول ها را از معرض سلول های ایمنی دور می کند می تواند متابولیسم گلوکز را در موش های دیابتی احیا کند و آن ها را در برابر حمله سیستم ایمنی محافظت کند و مانند از ایجاد بافت فیبروزی التهابی شود که پیش از این در سلول درمانی پانکراسی مشاهده شده بود.
ﺳﻪشنبه، 20 فروردین 1398 - 10:00
تیمی از محققین دانشکده پزشکی دانشگاه Tufts روشی را برای رشد و نگهداری سلول های بنیادی بویایی در کشت ایجاد کرده اند که می تواند برای احیای بافت بینی استفاده شود. این کشف امیدها را برای احیای حس بویایی در افرادی که دچار مشکل هستند افزایش می دهد.
ﺳﻪشنبه، 20 فروردین 1398 - 09:30
سلول های بنیادی کشت شده، عصب حسی و ساختار بافتی بینی را بازسازی می کنند
ﺳﻪشنبه، 20 فروردین 1398 - 09:00
مدلی جدید برای کشف دارو برای بیماری دریچه های قلبی
مطالعه ای اخیر در Experimental Biology and Medicine به چاپ رسیده است که مدل جدیدی را برای فیزیولوژی دریچه های قلبی توصیف می کند.
ﺳﻪشنبه، 20 فروردین 1398 - 08:30
مطالعات هسته ای قدیمی امیدواری هایی را در درمان بیماری های پانکراسی ارائه کرده است
تحقیقات یک شیمیدان دانشگاه Rice که سالها پیش به منظور محافظت از افراد در برابر مسمومیت پرتو در اثر تخریب اتمی صورت گرفت، ممکن است اکنون به بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 20 فروردین 1398 - 08:00
مشخص کردن سلول هایی که در ترمیم استخوان استفاده می شوند
پژوهشی بوسیله محققین جان هاپکینز نقش دو نوع سلول که در دیواره عروق بافت چربی وجود دارند را کشف کرده است و نشان داده است که این سلول ها ممکن است به ترمیم استخوان سرعت ببخشند.
یکشنبه، 18 فروردین 1398 - 13:15
آلاینده های شیمیایی موجود در محیط خانه باروری مردان را تحت تاثیر قرار می دهند
پژوهشی جدید بوسیله محققین دانشگاه ناتینگهام نشان داده است که آلاینده های محیطی موجود در محیط خانه یا رژیم غذایی عوارض جانبی یکسانی روی باروری جنس در انسان و سگ های خانگی دارند.
یکشنبه، 18 فروردین 1398 - 12:10
محققین لنزهای تماسی هیدروژلی را برای درمان بیماری های چشمی خطرناک ایجاد کرده اند
محققین دانشگاه نیوهمپشایر هیدروژلی را ایجاد کرده اند که می تواند روزی برای لنزهای تماسی استفاده شود تا بتواند آسیب های قرنیه را به طور موثر درمان کند.
یکشنبه، 18 فروردین 1398 - 11:09