(آرشیو ماه دی 1398)
کشف مکانیسمی جدید در سرطان کلیه کودکان
همگام با تکوین جنین، سلول های آن باید با توجه به وجود هزاران ژنی که در آن ها وجود دارد تعیین سرنوشت شوند. در واقع این که چه ژن هایی در چه زمانی و به چه مدت روشن یا خاموش شوند تعیین کننده سرنوشت سلول های جنینی است.
یکشنبه، 15 دی 1398 - 08:30
دولت چین سه محقق دخیل در پروژه نوزادان ویرایش ژنومی شده را محکوم کرد
یک محقق چینی که با ادعای تولید اولین نوزادان ویرایش ژنومی شده متهم به عدم رعایت اخلاق علمی شده است، چند روز پیش بوسیله دادگاهی در چین به سه سال زندان محکوم شد.
یکشنبه، 15 دی 1398 - 08:00
انتقال سلول های اهدایی سالم کلیدی برای درمان مشکلات استخوانی
استخوان زایی ایمپرفکتا(OI)، گروهی از اختلالات ژنتیکی هستند که عمدتا روی استخوان اثر می گذارند. بیماران مبتلا به این عارضه دارای استخوان های بسیار شکننده هستند و این در حالی است که دلیل این امر به خوبی مشخص نیست.
شنبه، 14 دی 1398 - 09:30
ترکیب شیمیایی موجود در روغن های ضروری ترمیم زخم را بهبود می بخشند
محققین دانشگاه ایندیانا کشف کرده اند که یک ترکیب شیمیایی موجود در روغن های ضروری، زمانی که به طور موضعی برای زخم پوستی استفاده می شوند می توانند فرایند ترمیم زخم را بهبود ببخشند. این یافته می تواند منجر به بهبود آسیب های پوستی در انسان شود.
شنبه، 14 دی 1398 - 09:00
پویایی پروتئین ها در قلب در حال ضربان
پروتئین تیتین(Titin) یک جزء ساختاری بزرگ سارکومرها است که ماشین میانجی کننده انقباض سلول های عضلانی قلبی هستند. برخلاف اهمیت آن برای ضربان قلب، در مورد ترن آور تیتین اطلاعات اندکی موجود است.
شنبه، 14 دی 1398 - 08:00
فناوری سلول های بنیادی دیدگاه های جدیدی را در مورد بیماری های نورون های حرکتی ارائه می دهد
محققین دانشگاه ادینبورگ نوع خاصی از سلول ها را در بدن انسان شناسایی کرده اند که موجب می شوند که نورون های حرکتی قادر به استفاده از فناوری سلول های بنیادی نباشند.
ﺳﻪشنبه، 10 دی 1398 - 15:00
شناسایی یک فرمول بالقوه برای یک واکسن سرطان خون
محققین در دانشکده پزشکی مونت سینای راهی برای ایمنی درمانی دقیق تر مولتیپل میلوما ارائه کرده اند که شامل استفاده از ژنومیک برای ایمنی درمانی این سرطان شایع است.
ﺳﻪشنبه، 10 دی 1398 - 14:15
پیوند سلول های بنیادی کشت شده به عنوان درمانی بهینه برای نقصان سلول های بنیادی لیمبال
پژوهشگران دانشگاه سوربن فرانسه اخیرا از پیوند سلول های بنیادی لیمبال(LSCs) کشت شده روی پرده آمنیوتیک(بدون لایه تغذیه کننده) به عنوان درمانی برای اختلال هموستازی اپی تلیوم قرنیه استفاده کرده اند که بدلیل عملکرد نامناسب سلول های بنیادی اپی تلیال قرنیه اتفاق می افتد و اصطلاحا نقصان سلول های بنیادی لیمبال(LSCD) نامیده می شوند.
ﺳﻪشنبه، 10 دی 1398 - 13:42
ایجاد اسکار موجب می شود که ریکاوری و بهبود پارگی تاندون چرخاننده شانه، تاندون زانو و سایر آسیب های تاندونی به صورت دردناک در آیند و این خود یک مشکل ثانویه در بهبود تاندون محسوب می شود.
ﺳﻪشنبه، 10 دی 1398 - 12:37
رویکردی موثر برای ایجاد مدل های موشی ملانوما
مدل های موشی مهندسی ژنتیک شده اغلب برای مطالعه نحوه اضافه شدن، حذف شدن یا موتاسیون در ژن ها و اثر گذاری این عوامل در بروز بیماری ها و هم چنین مطالعات دارویی استفاده می شوند. فرایند تولید این موش های مهندسی ژنتیک شده بی نهایت زمان بر و گران قیمت است و همین امر توانایی محققین برای استفاده از این مدل ها در تحقیقات مهم را محدود می کند.
ﺳﻪشنبه، 10 دی 1398 - 11:16
دوشنبه، 09 دی 1398 - 22:42
استراتژی درمانی جدید برای سرطان تخمدان مقاوم به شیمی درمانی
مطالعه ای در انستیتو ویستار نشان داده است که NAMPT به عنوان آنزیمی حیاتی برای بیوسنتز NAD+، انتخاب سلول های شبه بنیادی مقاوم به شیمی درمانی را بدنبال تیمار با سیس پلاتین وساطت می کند.
یکشنبه، 08 دی 1398 - 11:25
زمانی که چرخه سلولی سریع می شود، سرطان نیز به صورت جهشی افزایش می یابد
پیشرفت سرطان به طور گسترده ای مطالعه ای شده است و گام های کلیدی در این مسیر نیز بویژه در مورد تومورهای جامد به خوبی ترسیم شده است. جهش در برخی ژن ها موجب افزایش خطر بروز سرطان و تغییر رفتارهای طبیعی سلولی می شود و محققین بر این باورند که این امر می تواند گامی کلیدی در کشنده شدن و بدخیم شدن سرطان باشد.
شنبه، 07 دی 1398 - 10:00
راهی آسان تر برای بدست آوردن فاکتورهای ترمیم کننده از سلول های بنیادی بالغ در آزمایشگاه
تیمی از محققین دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور(NTU Singapore) راهی آسان را برای بدست آوردن فاکتورهای ترمیم کننده(مولکول هایی که رشد و بازسازی بافتی را تسریع می کنند) از سلول های بنیادی کشف کرده اند.
شنبه، 07 دی 1398 - 09:30
نقش جدید برای یک هدف سرطان سینه سه گانه منفی
برخلاف سایر اندام های بدن، غدد پستانی تا بعد از تولد تکوین نمی یابند و دینامیک غیر معمول آن به همراه تغییر شکلی که طی دوره های ماهانه، بلوغ، بارداری و شیردهی متحمل می شود، این بخش آناتومیک را موضوع بسیاری از مطالعات قرار داده است.
شنبه، 07 دی 1398 - 08:30