(آرشیو ماه بهمن 1398)
تولید یک مدل ریوی مناسب با استفاده از سلول های بنیادی و ماشین یادگیری
با استفاده از ترکیب سلول های بنیادی پرتوان و ماشین یادگیری(هوش مصنوعی که اجازه یادگیری اتوماتیک کامپیوترها را می دهد)، محققین توانسته اند نحوه تولید سلول های ریوی را بهبود ببخشند.
شنبه، 19 بهمن 1398 - 09:00
یک روش تزریقی جدید که ممکن است ترمیم آسیب طناب نخاعی را تقویت کند
محققین دانشگاه کالیفرنیا روش جدیدی را برای انتقال سلول های پیش ساز عصبی به آسیب های طناب نخاعی رت ها، کاهش خطر آسیب بیشتر و تقویت سلول های بازسازی کننده کشف کرده اند.
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 - 12:30
شناسایی یک ژن که می تواند به کنترل بلوغ و تولید مثل انسانی کمک کند
هزاران آمریکا از مشکل تاخیر در بلوغ یا عدم بلوغ رنج می برند. در حالی که دلایل دخیل در این امر، عدم عملکرد صحیح هورمون هیپوتالاموسی GnRH است، دلیل ژنتیکی دخیل در این امر به خوبی مشخص نیست.
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 - 12:00
سازمان بهداشت جهانی(WHO): در مورد کرونا جهان در حال حاضر در وضعیت "شیوع" قرار ندارد
سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد که شیوع ویروس کرونای جدید و کشنده که از چین بین بیش از 12 کشور دیگر پرا کنده شده است، در وضعیت شیوع قرار ندارد.
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 - 11:00
پروفایل کردن داروهای سرطانی و روش های ویرایش ژنومی می تواند مسیرهای جدیدی را در ایمنوتراپی باز کند
محققین راه جدیدی را برای تقویت CAR T cell درمانی کشف کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 15 بهمن 1398 - 11:40
یک داروی ضد سرطانی بی خطر و موثر برای درمان آمیلوئیدوز زنجیره سبک(AL)
یک مطالعه آینده نگرانه که از محدود کارآزمایی های بالینی صورت گرفته در جهان برای آمیلوئیدوز زنجیره سبک است نشان داده است که یک داروی ضد سرطانی به خوبی بوسیله بیماران مبتلا به این مشکل تحمل شده و در درمان آن ها نیز موثر است. این دارو به صورت ترکیبی قبل و بعد از درمان های استاندارد این بیماری استفاده می شود.
ﺳﻪشنبه، 15 بهمن 1398 - 11:15
مزایای بلند مدت ژن درمانی برای بیماران مبتلا به هموفیلیA
پروفسور جان پاسی و همکارانش در دانشگاه کوئین ماری لندن برای اولین بار اعلام کرده است که 85 درصد مردانی که مورد یک تزریق ژن از دست رفته مربوط به فاکتور هشت(VIII) قرار گرفتند، سطح طبیعی یا نزدیک طبیعی از این پروتئین انعقادی را ظرف مدت یک سال نشان دادند.
ﺳﻪشنبه، 15 بهمن 1398 - 09:48
یک فناوری ویرایش بازی جدید برای تحقیقات بالینی
کمپانی Horizon Discovery به عنوان یک پیشگامان جهانی کاربرد ویرایش ژن و فناوری های تعدیل ژن به تازگی اعلام کرده است که به یک فناوری ویرایش بازی جدید با مجوز روتگر برای کاربردهای درمانی، تشخیصی و خدماتی دست یافته است.
دوشنبه، 14 بهمن 1398 - 11:00
ایجاد مدل های ارگانوئیدی سه بعدی از مغز جلویی انسان
تیمی از محققین استنفورد برای اولین بار مدل های ارگانوئید سه بعدی از مغز جلویی انسان را ایجاد کرده اند. مغز جلویی انسان را تحت عناوینی مانند پیشامغز و مغز قدامی نیز می شناسند.
دوشنبه، 14 بهمن 1398 - 10:30
کشف یک عملکرد جالب در عروق خونی مغز
تاکنون تصور می شد که ظاهرا اسفنکترهای پیش مویرگی (precapillary sphincters) که نوعی تجمع عضلانی منقبض شونده بین عروق بزرگ تر و کوچک تر در سیستم گردش خون هستند وجود ندارند. در مطالعه ای جدید، محققین دانمارکی در دانشگاه کپنهاگ وجود این اسفنکترهای پیش مویرگی را در مغز موش نشان داده اند.
دوشنبه، 14 بهمن 1398 - 10:00
تنظیم RNA برای تمایز سلول های بنیادی جنینی حیاتی است
سلول های بنیادی جنینی را به دلیل توانایی قابل توجه خود نوزایی و تمایزی شان می شناسند و هر دو این فرایندها به شدت کنترل می شوند. طی تمایز سلول های بنیادی جنینی، سلول های مختلف به انواع سلول های تخصص یافته مانند سلول های پوستی، سلول های عصبی و سلول های عضلانی تمایز می یابند.
یکشنبه، 13 بهمن 1398 - 08:47
فولیکول های مو می توانند جایگاه شروع ملانوما باشند
پژوهشی جدید بر این باور است که ملانوما نه تنها می تواند از پوست، بلکه می تواند از فولیکول های مو نیز منشا بگیرد. زمانی که سلول های درون فولیکول مو سرطانی شوند، این ناحیه را ترک کرده و به لایه اپیدرم پوست مهاجرت می کنند.
جمعه، 11 بهمن 1398 - 16:57
نقش سلول های بنیادی در تومورهای تیروئیدی
سلول های بنیادی می توانند مسئول برخی از اشکال تومورهای تیروئیدی تهاجمی مانند کارسینومای آناپلاستیک تیروئید باشد.
ﺳﻪشنبه، 08 بهمن 1398 - 09:56
درمان درد با استفاده ازسلول های بنیادی انسانی
محققین دانشگاه سیدنی از سلول های بنیادی برای تولید نورون های کشنده دردی استفاده کرده اند که می توانند به صورت طولانی مدت درد را در موش ها تسکین ببخشند، بدون این که عوارض جانبی ایجاد کنند.
ﺳﻪشنبه، 08 بهمن 1398 - 09:34
شناسایی یک ترکیب جدید در خون
آیا عناصری در خون وجود دارد که تاکنون شناخته نشده باشند؟ جواب این سوال مثبت است، محققین دانشگاه مون پولیه فرانسه حضور میتوکندری های دارای عملکرد را در جریان خون شناسایی کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 08 بهمن 1398 - 09:26
صفحه 2 از 3ابتدا   قبلی   1  [2]  3  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه