(آرشیو ماه بهمن 1398)
ارائه راه حل  درمانی برای بیماران مبتلا به سندرم قلب چپ هیپوپلاستیک
سندرم قلب چپ هیپوپلاستیک یک شکل نادر و پیچیده از بیماری قلبی مادرزادی است که به موجب آن سمت چپ قلب شدیدا تکوین نمی یابد. در مطالعه ای جدید محققین کلینیک مایو و موسسه ای به نام بچه های آلاباما(Children’s of Alabma) اعلام کرده اند که در قالب یک کنسرسیوم سعی به یافتن راه حلی برای درمان این بیماری خواهند داشت.
ﺳﻪشنبه، 08 بهمن 1398 - 08:00
تولید جنین های مصنوعی در موش
محققان سلول های بنیادی را برای تبدیل شدن به سلول های هر سه لایه جنینی تحریک کردند و با غوطه ور کردن آن ها در محیط حاوی مواد غذایی و فاکتورهای رشد موجب خود سازماندهی آن ها به ساختارهای شبه جنینی شدند.
دوشنبه، 07 بهمن 1398 - 10:45
نقش جدیدی برای نورون زایی سلول های بنیادی عصبی در مغز
توانایی تولید نورون های جدید ممکن است به عنوان یک حفاظ برای نواحی حساس مغز باشد.
دوشنبه، 07 بهمن 1398 - 10:15
شناسایی مکانیسم های کنترل مولکولی پایه پشت پرده هویت سلولی
یک پژوهش تیمی بوسیله پروفسور سباستین آرنولد و همکارانش در دانشگاه فرایبورگ موفق شده است مکانیسم های کنترل مولکولی پایه که به موجب آن ها سلول های بنیادی تصمیم می گیرند به کدام نوع سلول جنینی تبدیل شوند را نشان دهد. این امر از طریق استفاده انتخابی از ژن های مختص هر نوع سلول بدست آمده است و این برخلاف حضور اطلاعات ژنتیکی مشابه در هر سلول بدن است.
دوشنبه، 07 بهمن 1398 - 09:50
تکنولوژی جدیدی که به کاهش درد و تورم تزریق داروها کمک می کند
هشت مورد از 10 مورد داروی پر فروش آمریکا منشا زیستی دارند و از موجودات زنده یا اجزای خاصی از موجودات زنده تولید شده اند. تزریق زیر جلدی این داروها به عنوان موثرترین روش انتقالی جایگزین برای تزریق درون سیاهرگی این داروها پیشنهاد شده است و موجب می شود که این داروها به راحتی در خانه نیز مصرف شوند. استفاده از این داروها مورد قبول گسترده نیست زیرا طی تزریق آن ها درد و ناراحتی را بیمار حس می کند.
یکشنبه، 06 بهمن 1398 - 10:00
استخوان های شبه پنیر سوئیسی می توانند دلیل کمر درد غیر قابل توجیه باشند
در آزمایش های صورت گرفته با موش های مهندسی شده و پیر، محققین جان هاپکینز شواهدی را ارائه کرده اند که اغلب کمردرد های افراد ممکن است ریشه در رشد زیاد اعصاب حس کننده درد در بافت غضروفی نخاعی داشته باشد.
یکشنبه، 06 بهمن 1398 - 09:45
خوردن ماست می تواند به کاهش خطر سرطان سینه کمک کند!
یکی از دلایل سرطان سینه می تواند التهابی باشد که بوسیله باکتری های مضر شروع می شود.
یکشنبه، 06 بهمن 1398 - 09:15
پروتئینی که می تواند یک هدف درمانی برای سرطان پانکراس باشد
پژوهشگران انستیتو فرانسیس کریک پروتئینی را شناسایی کرده اند که موجب رشد سرطان پانکراس می شود و می تواند هدفی برای درمان های جدید شود.
یکشنبه، 06 بهمن 1398 - 08:45
زیست مهندسی دریچه های قلبی زنده
محققین دانشگاه قطر در همکاری با امپریال کالج لند توانسته اند دریچه های قلبی زنده ای را تولید کنند که در داخل بدن رشد کرده و بافت طبیعی بدن تلفیق می شوند.
یکشنبه، 06 بهمن 1398 - 08:15
نانوفیبرهای سیلک الکتروریسی شده پتانسیل تمایزی سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی به سلول های تولید کننده انسولین
با توجه به شیوه زندگی و رژیم غذایی، یکی از مشکلاتی که بشریت را تهدید می کند دیابت است. با توجه به فقدان پاسخ دهی به درمان های دارویی موجود، پیشرفت های صورت گرفته در دهه های اخیر در مهندسی بافت و سلول درمانی امید زیادی را برای درمان این بیماری ایجاد کرده است.
شنبه، 05 بهمن 1398 - 09:00
یک مدل ریاضی جدید برای درمان شخصی تر سرطان
محققین راه جدیدی را برای استفاده بهتر از ریاضی برای درمان سرطان و ممانعت از عود مجدد آن پیدا کرده اند.
شنبه، 05 بهمن 1398 - 08:30
به دنبال دستاوردهای حیاتی در درمان عقیمی مردان
محققین دانشگاه های جورجیا، اموری و پیتزبورگ بودجه ای 9/2 میلیون دلاری را از انستیتو ملی سلامت(NIH) دریافت کرده اند تا یک روش جدید را برای تولید سلول های اسپرم دارای عملکرد از سلول های پوستی تست کنند!. دستاوردهای این پروژه می تواند منجر به درمان ناباروری مردان شود.
شنبه، 05 بهمن 1398 - 07:50
محققین کلینیک مایو بدنبال یک رویکرد اساسی برای درمان اعتیاد به کوکائین
در یک رویکرد جدید برای درمان اعتیاد به کوکائین، محققین کلینیک مایو بدنبال تصویب اولین مطالعات انسانی برای استفاده از ژن درمانی تک دوز هستند.
ﺳﻪشنبه، 01 بهمن 1398 - 13:46
شواهد قطعی در مورد نحوه شکل گیری اولیه ترین سلول های ایمنی
به لطف پیشرفت های صورت گرفته در سال های اخیر، می توان سلول های پوست خود بیمار را برای تولید سلول های جدید و ایمنی درمانی سرطان یا تست مداخلات درمانی برای بیماری های اتوایمن مورد استفاده قرار داد.
ﺳﻪشنبه، 01 بهمن 1398 - 12:14
صفحه 3 از 3ابتدا   قبلی   1  2  [3]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه