(آرشیو ماه اردیبهشت 1398)
کدام سلول‌های بنیادی مزانشیمی برای ترمیم ضایعات غضروفی مناسب‌تر است؟
نتایج پژوهش‌ محققان پژوهشگاه رویان و دانشگاه علوم‌پزشکی بابل نشان می‌دهد سلول‌های بنیادی مزانشیمی برداشت شده از گوش، گزینه مناسب‌تری به نسبت دیگر سلول‌های مزانشیمی برداشت شده از منابع‌ دیگر برای ترمیم بالینی ضایعات غضروفی است.
چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 - 13:27
پروتئین های مربوط به سلول های بنیادی می توانند به شناسایی منشا تومورهای کودکان کمک کنند
پژوهش ها حاکی از این است که سارکوماها از سلول های بنیادی مزانشیمی منشا می گیرند. با این حال، وجود سلول های بنیادی عصبی نیز در برخی از آن ها مشاهده شده است. شناسایی و جداسازی سلول های بنیادی مزانشیمی و سلول های بنیادی عصبی نیاز به یافتن پروتئین های خاصی دارد که بوسیله هر دو نوع سلول بیان می شوند.
ﺳﻪشنبه، 24 اردیبهشت 1398 - 11:00
سلول های بنیادی به کشف داروهای جدید سرعت می بخشند
سه تیم از محققین سلول های بنیادی در دانشگاه UCLA در تلاش بوده اند که 3 هزار کاندیدای دارویی یا شیمیایی را برای کمک به بیماران مختلف مورد غربالگری قرار دهند. دو تیم روی سرطان فوکوس کرده اند و گروه سوم روی تسریع روند ترمیم در شکستگی های استخوانی فوکوس کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 24 اردیبهشت 1398 - 10:30
حل یکی از مشکلات موجود بر سر راه تولید شریان های مناسب برای پیوند
بیماری های قلبی عروقی یکی از دلایل اصلی مرگ در سراسر دنیا محسوب می شوند و متاسفانه درمان آن ها نیز راحت نیست. از آن جایی که در این بیماری جریان خون بیماران مختل می شود گاهی آن ها نیاز به جراحی بای¬پس پیدا می کنند.
ﺳﻪشنبه، 24 اردیبهشت 1398 - 10:00
بیدار کردن سلول های بنیادی برای باز کردن پتانسیل بازسازی کننده مغز
بدن انسان دارای توانایی بالایی برای ترمیم است اما درمان اختلالات مغزی کار آسانی نیست و این بدین دلیل است که نورون های مغزی توانایی محدودی برای بازسازی دارند. در این میان سلول های بنیادی به عنوان یک پشتیبان جایگزین کردن نورون ها عمل می کنند.
ﺳﻪشنبه، 24 اردیبهشت 1398 - 09:30
کشف مکانیسمی که مسئول التهاب مزمن در مولتیپل اسکلروزیس(MS) است
مولتیپل اسکلروزیس(MS) یک بیماری خود ایمنی است که به موجب آن سیستم ایمنی به دلایل ناشناخته سلول های بدن را هدف قرار می دهد. محققین انستیتو پاستور نشان داده اند که ویروس شناخته شده قدیمی در پاسخ دفاعی التهاب حاد که از دلایل این بیماری است دخیل است.
ﺳﻪشنبه، 24 اردیبهشت 1398 - 09:00
رشد پیش سازها برای سلول های رنگدانه دار انسانی
مو، پوست و چشمان ما بدلیل وجود رنگدانه ای به نام ملانین دارای رنگ هستند که بوسیله سلول های ملانوسیتی انسانی تولید می شوند. محققین از تکنولوژی سلول های بنیادی برای تولید موفقیت آمیز سلول های پیش ساز ملانوسیتی استفاده کردند. این سلول ها می توانند برای تحقیقات روی ملانوما و سایر بیماری های مربوط به ملانوسیت ها استفاده شوند.
ﺳﻪشنبه، 24 اردیبهشت 1398 - 08:30
سلول درمانی پیشرفته برای دیابت نوع یک
تیمی از محققین دانشگاه هاروارد توانسته اند سلول های بنیادی را با موفقیت به سلول های بتای تولید کننده انسولین تبدیل کنند و با استفاده از روش های جداسازی زیستی و فیزیکی جمعیت های سلول های بتا را در نمونه ها غنی سازی کنند. یافته های آن ها ممکن است به پیوند سلول های بتا به بیماران مبتلا به دیابت نوع یک کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 24 اردیبهشت 1398 - 08:00
ارتباط مشخصه های ژنتیکی جدید با لوکمیا
سلول های بنیادی لوکمیایی بر خلاف سلول های طبیعی می توانند به طور کنترل نشده ای خود نوزایی کنند و تصور می شود که دلیل اصلی بدخیمی سرطانی باشند.
دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 - 15:00
سلول‌های بنیادی اطلاعات مفیدی را در مورد انعطاف‌پذیری نورونی در بیماری مخرب عصبی ALS ارائه می‌دهند
محققین انستیتو کارولینسکای سوئد یک مدل مبتنی بر سلول‌های بنیادی را برای مطالعه انعطاف‌پذیری یا آسیب‌پذیری نورون‌ها در بیماری مخرب عصبی ALS ارائه کرده اند. نتایج این مطالعه می‌تواند به شناسایی اهداف ژنتیکی جدید برای درمان‌هایی که از نورون‌های حساس پشتیبانی می‌کنند، کمک کند.
دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 - 14:00
دریافت پیوند نای مشتق از سلول های بنیادی بوسیله بیمار
جراحان سوئدی نای سرطانی شده یک مرد اهل مریلند را با یک نای تولید شده در آزمایشگاه و کشت شده با سلول های بنیادی جایگزین کرده اند.
دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 - 13:38
محصول مبتنی بر سلول های بنیادی برای فروش
دو گروه تجاری Cipla و Manipal توانسته اند یک محصول مبتنی بر سلول های بنیادی به نام Stempeucel را برای درمان ترومبوآنژیت ابلیتران(یک اختلال شریانی و سیاهرگی) روانه بازار کنند.
دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 - 12:46
راهی غیر تهاجمی برای تولید مقادیر زیاد سلول های بنیادی از مقادر اندک خون
کشفی جدید بوسیله دانشگاه بلفاست و کینگ کالج لندن می تواند انقلابی در درمان بیماری های عروقی و بیماری های قلبی عروقی مربوط به دیابت ایجاد کند.
یکشنبه، 22 اردیبهشت 1398 - 09:00
چاقی سلول های ایمنی سینه را برای افزایش تشکیل تومور برنامه ریزی می کند
سیگار کشیدن بزرگ ترین دلیل سرطان در آمریکا محسوب می شود اما طبق آمار ارائه شده، چاقی دومین دلیل این امر محسوب می شود. مطالعه ای جدید در دانشگاه شیکاگو نشان می دهد که زنان چاق بیشتر در معرض خطر سرطان سینه قرار دارند.
یکشنبه، 22 اردیبهشت 1398 - 08:30
چگونه یک مغز با اندازه و ترکیب صحیح تولید کنیم
برای ساخت نئوکورتکس به عنوان ناحیه ای از مغز که در عملکردهای شناختی پیشرفته دخیل است، سلول های بنیادی باید میلیاردها نورون مختلف را تولید کنند.
یکشنبه، 22 اردیبهشت 1398 - 08:00
صفحه 2 از 6ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه