(آرشیو ماه اردیبهشت 1398)
در بدن بیماران مبتلا به ALS چه اتفاقی می افتد؟
برای بررسی بیماری های مخرب عصبی مانند ALS و پارکینسون، محققین از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) استفاده کرده اند.
شنبه، 07 اردیبهشت 1398 - 11:30
مکانیسم آلوده سازی سلول های میزبان بوسیله ویروس زیکا
سه سال بعد از شیوع ویروس زیکا در آمریکای جنوبی و مناطق گرمسیری کارائیب، فلوریدا و تگزاس و ...، هنوز مشخص نیست که ویروس زیکا چگونه سلول های مغزی میزبان را آلوده کرده و به آن ها آسیب می زند.
شنبه، 07 اردیبهشت 1398 - 10:30
سطح اکسیژن بالاتر می تواند موثر بودن نسل جدید داروهای کشنده سرطان مغز را افزایش دهد
مطالعه ای جدید در مجله STEM CELLS به چاپ رسیده است که نشان می دهد که کلاس جدیدی از داروهای سرطانی موسوم به مقلدهای Smac بسته به سطح اکسیژن در کشتن سلول های بنیادی که منجر به گلیوبلاستوما(GBM) می شوند، موثر هستند. این می تواند به درمانی موثر برای گلیوبلاستوما منجر شود.
شنبه، 07 اردیبهشت 1398 - 10:00
انقلاب در پزشکی، تولد نوزاد دارای سه DNA
تیمی از محققین یونانی و اسپانیایی، سه شنبه گذشته بعد از یک درمان ناباروری پر بحث و جدل که مباحث اخلاقی زیادی را به راه انداخت، تولد پسر بچه دارای DNA سه فرد مختلف را اعلام کردند.
شنبه، 07 اردیبهشت 1398 - 09:30
اثر سن اهدا کننده روی سلول درمانی آسیب های نخاعی
پتانسیل سلول های بنیادی برای کاهش آسیب، بازسازی بافت و ریکاوری عملکردی بعد از آسیب طناب نخاعی(SCI) در کارآزمایی های بالینی متعددی تست شده است. با این حال، مطالعه ای جدید نشان می دهد که سلول درمانی وابسته به سن اهدا کننده می تواند به بهینه سازی استراتژی های درمانی برای کاربرد بالینی کمک کند.
شنبه، 07 اردیبهشت 1398 - 09:00
راهی جدید برای تقویت سلول های بنیادی برای تحریک بازسازی عضلات
پژوهشگران در مرکز تحقیقات بیمارستان اوتاوا(OHRI) و دانشگاه اوتاوا یک راه جدید و قوی را برای تحریک بازسازی عضلانی کشف کرده اند که راه را برای ایجاد درمان های جدید برای بیماری های مخربی مانند دیستروفی عضلانی هموار می سازد.
چهارشنبه، 04 اردیبهشت 1398 - 11:00
بازسازی چشم با استفاده از سلول های مشتق از فولیکول مو
دکتر اوا مایر توانسته است به لطف دستاوردش در درمان بیماری های سطح چشم با استفاده از سلول های بنیادی فولیکول مو، برنده جایزه پژوهشگر جوان مجله Stem cells شود.
چهارشنبه، 04 اردیبهشت 1398 - 10:18
استفاده از تکنولوژی ویرایش ژن CRISPR برای درمان یک بیماری کشنده ریوی قبل از تولد
استفاده از ویرایش ژنوم CRISPR یک بیماری کشنده ریوی را در مدل جانوری این بیماری درمان کرده است. وجود یک موتاسیون کشنده در این بیماری ریوی منجر به مرگ فرد ظرف مدت چند ساعت بعد از تولد می شود.
چهارشنبه، 04 اردیبهشت 1398 - 09:38
ژن درمانی ناشنوایی مادرزادی را در موش ها به صورت دائمی بهبود می بخشد
محققین در انستیتوهای میامی، کلمبیا و سن فرانسیسکو سعی داشته اند با استفاده از ژن درمانی شنوایی مدل موشی بالغ ناشنوایی DFNB9(یک اختلال شنوایی وراثتی) را احیا کنند.
ﺳﻪشنبه، 03 اردیبهشت 1398 - 08:00
یک تکنولوژی برای تولید نورون های قشری پشتی
یوچی کوسودو و همکارانش در انستیتو تحقیقات مغز کره(KBRI) تکنولوژی را برای تولید انبوه نورون های قشری مغزی با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) ارائه کرده اند.
دوشنبه، 02 اردیبهشت 1398 - 10:30
یک مولکول جدیدا کشف شده امیدی برای بیمارانی که از درد رنج می برند
اگر یک پروتئین ویژه طی مرحله جنینی از بین برود، هیچ نورونی برای انتقال درد، حرارت و خارش تکوین نمی یابد. این کشف می تواند منجر به ایجاد داروهای جدید برای مشکلات مربوط به درد باشد.
دوشنبه، 02 اردیبهشت 1398 - 10:00
صفحه 6 از 6ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه