(آرشیو ماه خرداد 1398)
ارتباط بین خواب و خون سازی و آترواسکلروزیس
در حالی که مطالعات متعدد حاکی از ارتباط بین فقدان خواب کافی با افزایش خطر چاقی، دیابت، سرطان و بیماری های قلبی هستند اما در مورد مکانیسم های دخیل در این امر اطلاعات اندکی وجود دارد.
شنبه، 25 خرداد 1398 - 09:00
توالی یابی RNA تک سلولی پیچیدگی داخلی ارگانوئیدهای شبکیه مشتق از سلول های بنیادی را نشان داده است
پیشرفت های اخیر تولید ارگانوئیدهای شبکیه سه بعدی از سلول های بنیادی پرتوان انسانی، به عنوان ساختاری شبیه با چشم در حال تکوین مقدور ساخته اند؛ با این حال، در حال حاضر روش های قوی برای تعریف و ویژگی یابی انواع سلول های هتروژن(ناهمگون) درون این ارگانوئیدها طی گذشت زمان وجود ندارد.
شنبه، 25 خرداد 1398 - 08:30
داروی Daratumumab خطر پیشرفت مولتیپل میلوما را کاهش می دهد
برای بیمارانی که مبتلا به مولتیپل میلوما(MS) تشخیص داده می شوند، اضافه کردن daratumumab به لنالیدومید و دگزامتازون با خطر کاهش یافته پیشرفت بیماری یا مرگ همراه است
شنبه، 25 خرداد 1398 - 08:00
نمایان ساختن هویت سلول ها بوسیله تکنولوژی توالی یابی تک سلولی
محققین دانشگاه کوئینزلند تفاوت بیان سلول های بنیادی و سایر سلول های عروق خونی را با استفاده از تکنولوژی توالی یابی ژنی نشان داده اند.
چهارشنبه، 22 خرداد 1398 - 09:30
درمان مبتنی بر سلول های بنیادی برای دیابت نوع دو و چاقی
استراتژی درمانی جدیدی برای چاقی و دیابت نوع دو بوسیله محققین در بیمارستان شانگهای چین و دانشگاه جیائو تانگ ارائه شده است که حاکی از این است که پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت چربی تعادل متابولیک را بهبود می بخشد و التهاب را در مدل های جانوری کاهش می دهد.
چهارشنبه، 22 خرداد 1398 - 09:00
از دست دادن عضله در جهت چربی زایی: هدایت نامناسب سرنوشت سلول های بنیادی چند توان در LGMD2B
محققین در مطالعه ای جدید نشان داده اند که ظهور تصادفی علایم در دیستروفی عضلانی کمربند-اندام حرکتی نوع دو (LGMD2B) نتیجه ارتباط مختل شده بین انواع مختلف سلول هایی است که ترمیم عضلات سالم را تسهیل می کنند.
چهارشنبه، 22 خرداد 1398 - 08:40
کشتن سلول های بنیادی سرطانی نامیرا
افراد بی شماری در سراسر دنیا در حال مبارزه با سرطان هستند. درمان های مدرن می توانند در کوچک کردن تومورها موفق باشند اما در اغلب اوقات نمی توانند همه سلول ها را بکشند و همین موجب عود مجدد سرطان می شود. در اشکال تهاجمی سرطان، مشکل به قدری بزرگ است که نمی توان کاری برای بیماران انجام داد.
چهارشنبه، 22 خرداد 1398 - 08:15
در مطالعه ای جدید، محققین در انستیتو تحقیقات هوستون کشف کرده اند که آن چه تعداد سلول های سفید خونی را در افراد با کلسترول بالا افزایش می دهد احتمالا می تواند منجر به درمان های جدید برای بیماری های قلبی شود.
چهارشنبه، 22 خرداد 1398 - 08:00
دیدگاه های جدید در مورد تنظیم کلسترول ممکن است منجر به درمان های جدید برای بیماری های قلبی شود
در مطالعه ای جدید، محققین در انستیتو تحقیقات هوستون کشف کرده اند که آن چه تعداد سلول های سفید خونی را در افراد با کلسترول بالا افزایش می دهد احتمالا می تواند منجر به درمان های جدید برای بیماری های قلبی شود.
دوشنبه، 20 خرداد 1398 - 11:40
چگونه سلول های بنیادی مغزی فعال می شوند
مغزهای ما در بازسازی سلول هایی که طی آسیب یا بیماری از دست می روند، تقریبا ناتوان است و این در حالی است که درمان هایی که از سلول های بنیادی عصبی(NSCs) استفاده می کنند امیدهای زیادی را برای جایگزینی سلول های از دست رفته ایجاد کرده اند. به همین دلیل برای ایجاد درمان های موثر، نیاز به درک نحوه رفتار سلول های بنیادی عصبی در مغز است.
دوشنبه، 20 خرداد 1398 - 11:00
رقابت سلولی تکوین پوست سالم را پیش می برد
همه سلول های بدن سرنوشت بزرگی را تجربه نمی کنند و طی تکوین اولیه و طی یک رقابت سلولی بسیاری از آن ها به نوعی حذف شده و می میرند. این پدیده پیش از این در مگس های سرکه مشاهده شده است و به نظر می رسد که در پستانداران نیز وجود داشته باشند.
دوشنبه، 20 خرداد 1398 - 10:27
تخریب تجمعات پروتئینی بیماری زای آلفا سینکولین در سلول های عصبی
تجمعات پروتئین های آلفا-سینکولین در سلول های عصبی مغز نقش کلیدی را در بروز پارکینسون و سایر بیماری های مخرب عصبی بازی می کنند. این تجمعات پروتئینی می توانند از یک سلول عصبی به سلول دیگر رفته و منجر به پیشرفت بیماری شوند.
دوشنبه، 20 خرداد 1398 - 10:00
خانه گزینی سلول های بنیادی مزانشیمی برای ایجاد درمان برای سرطان پروستات کافی نیست
استراتژی های درمانی جدیدی که برای درمان سرطان پروستات ایجاد شده اند به دنبال استفاده از مزیت های توانایی خانه گزینی توموری سلول های بنیادی مزانشیمی بوده اند.
یکشنبه، 19 خرداد 1398 - 10:00
شناسایی یک رویکرد بازسازی کننده برای تقویت ACL
به گفته محققین دانشگاه مارشال، یک رویکرد خلاقانه که از آمنیون، عصاره مغز استخوان و نوار بخیه برای بازسازی رباط صلیبی قدامی(ACL) استفاده می کنند ممکن است منجر به بهبودی زودهنگام ورزشکاران کمک کند.
یکشنبه، 19 خرداد 1398 - 09:00
یک سیستم انتقال مبتنی بر ژل برای فاکتورهای مشتق از سلول های بنیادی
در پژوهشی برای یافتن درمانی برای آسیب های کلیوی حاد، محققین در انستیتو طب بازساختی ویک فارست(WFIRM) رویکردی امیدوار کننده را با استفاده از فاکتورهای درمانی تولید شده بوسیله سلول های بنیادی و از طریق یک روش انتقالی موثر که بازسازی بافتی را بهبود می بخشد، ارائه کرده اند.
یکشنبه، 19 خرداد 1398 - 08:35
صفحه 2 از 5ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه