(آرشیو ماه آذر 1398)
دیدگاه هایی در مورد پسوریازیس که هدف درمانی جدیدی را پیشنهاد می کند
پسوریازیس یک اختلال پوستی است که حداقل 100 میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است. بار اقتصادی این بیماری تنها برای کشوری مانند آمریکا سالانه بیش از 10 میلیارد دلار است. این بیماری شامل ضخیم شدن و قرمز شدن پوست و پوشانده شدن پوست با پوسته های نقره ای رنگ است و با تغییر شکل ناخن ها و بروز التهابات مفصلی همراه است. دلیل این بیماری هنوز هم در هاله ای از ابهام قرار دارد.
شنبه، 23 آذر 1398 - 09:30
پاسخ ترمیم سلولی سلول های پیش ساز به تست تردمیل می تواند نشان دهنده وضعیت قلب باشد
شرایط قلبی آینده می تواند بوسیله نشانه های استرس قلبی که در پاسخ به ورزش در جریان خون ظاهر می شوند پیش بینی شود.
شنبه، 23 آذر 1398 - 09:00
استفاده از قابلیت پرینت های زیستی  در مهندسی بافت نای
انستیتو پزشکی بازساختی ویک فارست(WFIRM) اولین کسانی بودند که استفاده از پرینت های زیستی برای تولید سازه های بافت ریوی متشکل مواد دارای عملکرد مختلف و متعدد را گزارش کرده اند.
شنبه، 23 آذر 1398 - 08:30
انتقال سلول های بنیادی مزانشیمی از طریق بینی برای درمان برونکوپولمونری دیسپلازی
نوزادانی که زودتر از زمان مقرر متولد می‌شوند یا نوزادان نارس و نوزادانی که پس از تولد دچار مشکلات تنفسی می‌شوند در معرض ابتلا به بیماری دیسپلازی برونکوپولمونری یا دیسپلازی ریوی قرار دارند که در برخی موارد به آن بیماری مزمن ریوی هم گفته می‌شود.
شنبه، 23 آذر 1398 - 08:00
تکنیکی جدید که نحوه رشد و پراکنش سلول های سرطانی در بافت کولون را ترسیم می کند
پژوهشگران انستیتو سرطان Duke مشاهده کرده اند که چگونه موتاسیون های سلول های بنیادی به صورت چراغ خاموش ایجاد شده و در سراسر کولون پراکنده می شوند تا جایی که آن ها در نهایت غالب شده و به صورت بدخیم در می آیند.
چهارشنبه، 20 آذر 1398 - 09:30
خاموش کردن رتروویروس ها برای بیدار سازی پتانسیل سلولی
سلول های بنیادی جنینی پتانسیل تمایز به هر نوع سلولی را در بدن انسان دارا هستند. زمانی که آن ها وارد تمایزهای تخصصی می شود به طور طبیعی معمولا قادر به بدست آوردن مجدد ظرفیت تمایزی شان نیستند.
چهارشنبه، 20 آذر 1398 - 09:00
میکروکپسول هایی برای انتقال هدفمند دارو به سلول های سرطانی
تیمی از محققین در دانشگاه پلی تکنیک پیتزبورگ روشی را برای انتقال هدفمند داروها به سلول های سرطانی ابداع کرده اند که مبتنی بر استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی و میکروکپسول های ساخته شده از ترکیبات پلیمری است. استفاده از این رویکرد می تواند به درمان دقیق تر و موثرتر تومورهای سرطانی منجر شود و این در حالی است که آسیبی به بافت های سالم نمی رساند.
چهارشنبه، 20 آذر 1398 - 08:39
درمان با PD-1 قبل از پیوند سلول های بنیادی برای بیماران مبتلا به لنفومای هوچکین
آنالیزهای جدید نشان داده است که پیوند سلول های بنیادی اهدایی بدنبال تیمار بیمار با یک مهار کننده چک پوینت های ایمنی(PD-1) بی خطر بوده و موجب می شود که نتایج درمانی برای بیماران مبتلا به لنفومای هوچکین بهبود یابد و این در حالی است که نگرانی ها در مورد افزایش مشکلات مربوط به ایمنی را به میزان زیادی کاهش می دهد.
چهارشنبه، 20 آذر 1398 - 08:00
شناسایی بیومارکری جدید برای سلول های بنیادی سرطانی
در دنیای زیست شناسی سرطان؛ همه بیومارکرها به طور یکسان آفریده نشده اند. این مولکول ها که زنگ هشداری برای پزشکان و برای شناسایی فرایندهای غیر طبیعی در بدن هستند معمولا به صورت هورمون، آنزیم یا مولکول های پیام رسان عمل می کنند و از بیماری به بیمار دیگر متفاوت هستند. از آن جایی که آن ها به صورت بسته ای مخلوط از مارکرهای ذکر شده هستند، داروهای موجود معمولا در مقابله با آن ها با شکست مواجه می شوند.
ﺳﻪشنبه، 19 آذر 1398 - 11:00
سلول های مشتق از مغز استخوان می توانند آسیب مغزی را در کودکان مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی (CHD) ترمیم کنند
محققین در بیمارستان ملی کودکان فیلادلفیا قصد دارند که از یک مکانیسم انتقالی جدید برای تحریک رشد و ترمیم مغز در کودکانی که به دلیل ابتلا به بیماری های قلبی مادرزادی متحمل جراحی می شوند، استفاده کنند.
ﺳﻪشنبه، 19 آذر 1398 - 10:30
دوزهای متعدد سلول های بنیادی پتانسیل درمان آسم شدید را دارند
مطالعه ای اخیرا در مجله STEM CELLS TRANSLATIONAL MEDICINE (SCTM) به چاپ رسیده است که نشان می دهد چگونه دوزهای متعدد سلول های استرومایی مزانشیمی(MSCs) ممکن است راه جدیدی برای درمان افرادی باشد که مبتلا به آسم شدید هستند.
ﺳﻪشنبه، 19 آذر 1398 - 10:00
قابلیت درمانی برگ های گیاه سوگندگون(Saussurea controversa) علیه بیماری های استخوانی
گیاه Saussurea controversa، یک گیاه علفی چند ساله است که در طب سنتی چین، تبت و مغولستان برای درمان بیماری کبدی، کلیه، مجاری گوارشی و بیماری های حرکتی استفاده می شود.
دوشنبه، 18 آذر 1398 - 09:30
گامی بزرگ به سمت مهار بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) بعد از پیوند مغز استخوان
یک داروی مورد استفاده برای آرتریت روماتوئید که گامی دیگر به تایید FDA نزدیک شده است می تواند استفاده دیگری نیز داشته باشد.
دوشنبه، 18 آذر 1398 - 09:00
استفاده از ونتوکلاکس در رژیم شرطی پیوند برای بیماران مبتلا به سرطان های میلوئیدی امیدوار کننده نشان داده است
برای بیماران مبتلا به سرطان میلوئید پر خطر که متحمل پیوند سلول های بنیادی اهدایی می شوند، اضافه کردن هدفمند داروی ونتوکلاکس به رژیم دارویی برای کاهش شدت آن، بی خطر بوده و توانایی سلول های اهدایی را در بدن فرد کاهش نمی دهد.
دوشنبه، 18 آذر 1398 - 08:30
مشخصه های ژنومی لوکمیای میلوئید حاد در بیماران بالای 60 سال می تواند موفقیت پیوند سلول های بنیادی را پیش بینی کند
برای بیماران پیر مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد، شانس موفقیت پیوند سلول های بنیادی می تواند بر مبنای مجموعه ای از موتاسیون های ژنتیکی موجود در سلول های توموری بیماران پیش بینی شود.
دوشنبه، 18 آذر 1398 - 08:00
صفحه 2 از 5ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه