(آرشیو ماه خرداد 1399)
استفاده از سلول های بنیادی برای تولید سلول های ایمنی در شرایط آزمایشگاهی
در پژوهشی جدید محققین نشان داده اند که چگونه اولین سلول های ایمنی در بدن شکل می گیرند.
دوشنبه، 26 خرداد 1399 - 12:30
جایگزینی تست های جانوری با داربست های سنتتیک سلولی در مطالعات سرطانی
محققین دانشگاه میشیگان کشف کرده اند که سلولهای سرطان سینه سه¬گانه منفی داربستهای لانه زنبوری شکل الکتروریسی شده از جنس پلی کاپرولاکتون را برای رشد بیشتر ترجیح می دهند.
دوشنبه، 26 خرداد 1399 - 12:00
مطالعه ای در زمینه سرطان ممکن است به تولید سلول های بنیادی خونی قابل استفاده کمک کند
بیش از ربع قرن است که تحقیقات گسترده¬ای در جهت معالجۀ بیماران مبتلا به لوکمیا با استفاده از سلولهای بنیادی خون آنها صورت گرفته است. در یکی از این روش ها، محققان به دنبال نمونه برداری از سلول های بالغ بیمار و سپس "باز برنامه¬ریزی" آنها برای ایجاد سلولهای بنیادی پرتوان القایی (iPSCs) هستند که قادر به تشکیل هر یک از انواع سلولهای بدن از جمله سلولهای خونی هستند. متأسفانه ، این سلولها احتمال سرطان زایی را دارند.
دوشنبه، 26 خرداد 1399 - 11:25
دیدگاه هایی در مورد مدل های زیست پرینت شده بافت عضلانی اسکلتی
عملکرد عضلات اسکلتی می تواند به دلایلی مانند میوپاتی ژنتیکی، پیری، آسیب های ترومایی و تومور مختل شود. تحت شرایطی مانند آسیب های ترومایی شدید و از دست رفتن حجم عضلانی، فرایند بازسازی بدلیل تشکیل بافت اسکار فیبروزی به طور قابل توجهی متوقف می شود و بنابراین موجب عملکرد نامناسب عضله می شود.
دوشنبه، 26 خرداد 1399 - 11:00
تعیین سن بهینه سلول های بنیادی بازبرنامه ریزی شده بوسیله بیوفیزیک دانان
بیوفیزیک دانان در انستیتو فیزیک و فناوری مسکو موفق به تعیین سن بهینه سلول های بنیادی بازبرنامه ریزی شده برای احیای بافت قلبی شده اند. این دوره تقریبا از روز 15 تا 28 بلوغ سلولی را شامل می شود.
دوشنبه، 26 خرداد 1399 - 10:35
هدف درمانی جدید برای سندرم میلودیسپلاستیک
گروهی از پژوهشگران دانشگاه کوماموتو در ژاپن به آنالیز پاتوفیزیولوژی سندرم میلودیسپلاستیک (MDS) به عنوان یک سرطان خونی شایع در افراد پیر پرداخته و حضور فاکتور رونویسی RUNX3 را در این سرطان دخیل دانسته اند.
دوشنبه، 26 خرداد 1399 - 10:00
مطالعه ای نشان می دهد R-loops با SOX2 در تنظیم بازبرنامه ریزی سلول ها و القای پرتوانی مرتبط هستند
R-loops ساختارهای منحصربفردی در سلول هستند که از هیبریدهای RNA-DNA و یک DNA تک رشته ای جایگزین شده ترکیب شده اند و معمولا در پیرامون ژن های رونویسی شده مشاهده می شوند. با این حال، این R-loops ترکیبات دینامیک و گسترده ای هستند که نقش های تنظیمی و اپی ژنتیکی غیر واضحی در ژنوم بازی می کنند.
دوشنبه، 26 خرداد 1399 - 09:30
کشف یک ژن کلیدی در لوکمیای میلوئید حاد
لوکمیا میلوئید حاد (AML) یکی از شایع ترین اشکال سرطان خون در بزرگسالان است و با بقای پایین بیماران همراه است. یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه لوند سوئد، یکی از ژن هایی را که اساس بقا و تکثیر سلول های بنیادی لوکمیایی است را شناسایی کرده اند.
دوشنبه، 26 خرداد 1399 - 09:00
شناسایی آنزیمی که برای تمایز اپی تلیالی روده ای الزامی است
اپی تلیوم روده ای داخلی ترین لایه روده است که بافت میزبان را از میکروبیوم روده ای جدا می کند. این لایه نقش حیاتی را در جذب آب، الکترولیت ها و مواد غذایی بازی می کند و این در حالی است که مانع ورود باکتری، ویروس، قارچ و سموم به بافت میزبان می شود و هموستازی روده ای را تضمین می کند.
دوشنبه، 26 خرداد 1399 - 08:30
پیوند موفقیت آمیز کبد های انسانی کوچک رشد یافته در آزمایشگاه به رت ها
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ با استفاده از سلولهای پوستی ، کبد کوچک کاملاً کاربردی ساخته¬اند و در ادامه آنها را به رت پیوند کردند. در این مطالعه کبد تولید شده در آزمایشگاه به مدت چهار روز در داخل بدن حیوانات میزبان خود زنده ماندند.
دوشنبه، 26 خرداد 1399 - 08:00
یافتن راهی برای تولید غدد عرقی در شرایط آزمایشگاهی
حل کردن نگرانی های مربوط به عرق کردن که در زندگی روزانه اتفاق می افتد مانند هایپرهیدروز(تعرق بدون ورزش و فعالیت) و بوی عرق، می تواند کیفیت زندگی فرد را بهبود ببخشد.
یکشنبه، 25 خرداد 1399 - 11:30
سلول های بنیادی در جنین های انسانی خیلی زود برای تخصص یافتن متعهد می شوند
عقبه زیستی ما به گروهی کوچک از سلول ها موسوم به سلول های بنیادی جنینی بر می گردد که تقسیم می شوند و در نهایت در فرایند موسوم به تمایز به سلول های تخصص یافته بدن تبدیل می شوند.
یکشنبه، 25 خرداد 1399 - 11:00
نقش هیستون داستیلاز در عملکرد محافظتی پوست
تیمی از محققین مونت-سینای یکی از مکانیسم هایی که پوست را به عنوان سد محافظ تثبیت می کنند شناسایی کرده اند که پیشرفتی در درک و درمان مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس محسوب می شود.
یکشنبه، 25 خرداد 1399 - 11:00
بررسی نحوه تکوین سلول های مغزی به کمک یافتن ژن های مرتبط با این فرایند
محققین در مطالعه ای جدید سعی در شناسایی نحوه تاثیرگذاری برخی از ژن های خاص در تکوین اولیه مغز داشته اند.
یکشنبه، 25 خرداد 1399 - 10:30
ارتباط بین احتباس Dek و اینترون طی خفتگی سلول های بنیادی عضلانی
سلول های بنیادی عضلانی را مسئول ترمیم عضلات بعد از آسیب می دانند. در شرایط سلامتی، سلول های بنیادی عضلانی به صورت خفته هستند ولی زمانی که عضلات دچار آسیب می شوند، این سلول ها به نوعی بیدار می شوند و در ساخت عضلات جدید و ترمیم عضلات مشارکت می کنند.
یکشنبه، 25 خرداد 1399 - 10:00
صفحه 2 از 7ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه