(آرشیو ماه تیر 1399)
استفاده از ژن درمانی برای درمان بیماری آمائوروزیس مادرزادی لبر نوع 10
در نوعی از بیماری آمائوروزیس مادرزادی لبر موسوم به نوع 10 که به دلیل موتاسیون در ژنی موسوم به CEP290 است، فقدان پروتئینی به همین نام روی بقا و عملکرد گیرنده های نوری اثر می گذارد.
شنبه، 21 تیر 1399 - 08:00
مدلی سه بعدی از مغز که ارتباط بین بیماری آلزایمر و تب خال را نشان می دهد
مهندسین و دانشمندان دانشگاه Tufts از یک الگوی کشت سه بعدی بافت انسانی استفاده کردند که ترکیبات و شرایط موجود در مغز را به خوبی تقلید می کند و از آن برای کشف رابطه احتمالی بین بیماری آلزایمر پراکنده و ویروس تبخال I (HSV-1) استفاده کرده اند. این مدل امکان تحقیقات بیشتر در مورد دلایل و درمان های احتمالی این وضعیت ویرانگر عصبی را میسر می سازد.
چهارشنبه، 18 تیر 1399 - 09:00
دیدگاه هایی جدید در مورد پیری شریانی پریمات ها
اختلالات قلبی و عروقی علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. تغییرات وابسته به سن در خصوصیات شریان ها ، مانند اختلال در عملکرد اندوتلیال و تغییرات ساختاری ، از وقایع اولیه در پیشرفت آترواسکلروز محسوب می شوند. با توجه به ناهمگونی بالای سلولهای عروقی مشتق از منابع مختلف ، دانش ما نسبت به پیری شریانی در انسان و تکوین مداخلات علیه پیری شریانی در انسان و بیماریهای مرتبط با آن ها زیاد پیشرفت نداشته است.
چهارشنبه، 18 تیر 1399 - 08:30
تایید اولین واکسن مبتنی بر mRNA برای COVID-19 در چین
اولین واکسن بر مبنای mRNA چین علیه بیماری COVID19 برای ورود به فاز بالینی تایید شد.
چهارشنبه، 18 تیر 1399 - 08:00
فناوری ارگانوئیدهای روده ای و مطالعه بیماری COVID-19
بیماران مبتلا به COVID-19 علایم مختلفی را در ارتباط با سیستم تنفسی نشان می دهند که از جمله آن ها می توان سرفه، عطسه، تنگی نفس و تب را اشاره کرد.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1399 - 10:50
سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف ممکن است به درمان اگزما کمک کنند
مطالعه ای جدید نشان داده است که درمان بیماران مبتلا به اگزمای متوسط به شدید با سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف می تواند یک درمان موثر باشد.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1399 - 10:27
جهش های مرتبط با لوکمیا در سلول های خونی با افزایش سن اجتناب پذیر می شوند
مطالعه ای جدید بوسیله محققین در مرکز RIKEN ژاپن، تفاوت هایی را در جهش های سلول های خونی جمعیت ژاپن و جمعیت اروپا نشان داده است. این مطالعه نشان داده است که این جهش های پیش بالینی قویا با انواع مختلف سرطان ها مرتبط هستند و می توانند توضیح دهند که چرا نرخ لوکمیای لنفوبلاستیک مزمن در اروپایی ها و نرخ لوکمیای سلول های T در ژاپنی ها بیشتر است.
دوشنبه، 16 تیر 1399 - 10:30
شانس بیشتر مبارزه با پیری با ذخیره سازی سلول های بنیادی
محققین در پژوهشی جدید به ارزیابی خون و سایر بافت های پیر پرداخته اند تا نحوه اثر گذاری سن و پیری روی آن ها را دریابند.
دوشنبه، 16 تیر 1399 - 10:00
روشی جدید و ساده برای مهندسی پلت فرمی که عروق خونی را تقلید می کند
سیستم گردش خون به عنوان یک فراساختار حیاتی برای انتقال توده ای مواد غذایی عمل می کند و تبادل محصولات گازی و مواد زاید از اندام های بدن را تسهیل می کند.
دوشنبه، 16 تیر 1399 - 09:30
درمان spina bifida در رحم با استفاده از بافت بند ناف
تعداد مشکلاتی که در حال درمان با خون بند ناف و سلول های بنیادی خون یا بافت بند ناف هستند به طور گسترده ای رو به افزایش است. این دستاوردها بسیار جذاب بوده است و در پژوهشی جدید محققین سعی در استفاده از بند ناف انسانی حفاظت انجمادی شده برای درمان spina bifidaاستفاده کردند.
دوشنبه، 16 تیر 1399 - 09:00
نتایج امیدوار کننده در ژن درمانی و سلولی درمانی نوعی نادر از بیماری های مغزی
فاز ایمنی و امکان سنجی ژن درمانی تحقیقاتی برای بیماری نادر و محدود کننده زندگی سانفیلیپو نوع A به عنوان آزمایش بالینی رسمی در حال انجام است و این آزمایش تحت حمایت کمپانی Orchard Therapeutics قرار دارد که مجوزهای لازم برای انجام مطالعه در این زمینه را دارا است.
دوشنبه، 16 تیر 1399 - 08:30
سلول های قلبی طی سفر فضایی تغییر می کنند
محققین نشان داده اند که سلول های قلبی که در فضا رشد می کنند، بیان ژن تغییر یافته ای را نشان می دهند.
یکشنبه، 15 تیر 1399 - 09:30
کشف دلیل ژنتیکی تفاوت در تکوین جنسی
محققان انستیتو فرانسیس کریک ، انستیتو پاستور و همكاران بالینی آنها علت ایجاد بافت بیضه در افراد دارای كروموزومهای زنانه را شناسایی كرده اند.
یکشنبه، 15 تیر 1399 - 09:00
زیست ماده ای جدید که پتانسیل ترمیم استخوان های آسیب دیده با حداقل التهاب را دارد
پژوهشگران دانشگاه RCSI زیست ماده جدیدی را تولید کرده اند که پتانسیل تسریع بازسازی استخوان از طریق افزایش پاسخ ایمنی را دارد به نحوی که این تغییرات ایمنی موجب تحریک فرایند ترمیم و کاهش خطر التهاب می شود.
یکشنبه، 15 تیر 1399 - 08:30
خون بند ناف به درمان بیماری های کبدی کمک می کند
متا-آنالیز ده مطالعه انجام گرفته در چین نشان می دهد که بیماران مبتلا به سیروز کبدی که به همراه درمان های حمایتی معمول، پیوند خون بند ناف را نیز دریافت کرده بودند در مقایسه با افرادی که تنها از درمان های عادی را دریافت کرده بودند، شرایط بهتری داشتند.
یکشنبه، 15 تیر 1399 - 08:00
صفحه 4 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه