(آرشیو ماه شهریور 1399)
دیدگاه های جدید برای درمان بیماری پارکینسون به لطف سلول های بنیادی
در تلاشی هفت ساله، محققین توانسته اند دلیل برخی از اشکال ژنتیکی بیماری پارکینسون را شناسایی کنند.
ﺳﻪشنبه، 25 شهریور 1399 - 12:00
احیای بافت عصبی با استفاده از هیدروژل های مبتنی بر پکتین مدیفه شده
پژوهشگران یک هیدروژل قابل پیوند مبتنی بر پلی ساکاریدهای گیاهی (پکتین ها) را طراحی و تولید کرده اند که می تواند نقش یک ماتریکس خارج سلولی مصنوعی را برای سلول ها بازی کند. این هیدروژل می تواند برای مهندسی بافت ها و اندام های جدید و هم چنین انتقال دارو و ... استفاده شود.
ﺳﻪشنبه، 25 شهریور 1399 - 11:20
شناسایی یک حمایت مولکولی جدید برای سلول های بنیادی روده
سلول های بنیادی روده باید تعادل بین بنیادی ماندن و یا تبدیل شدن به سلول های اپی تلیالی روده را به خوبی حفظ کنند.
ﺳﻪشنبه، 25 شهریور 1399 - 11:00
کشف یک ژن کلیدی در لوکمیا
لوکمیای میلوئید حاد (AML) یکی از شایع ترین اشکال سرطان خون در بزرگسالان است که با میزان پایین بقا همراه است و منجر به اختلال در روند طبیعی تشکیل خون می شود. اکنون ، یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه لوند سوئد، یکی از ژن هایی را که اساس بقا و تکثیر سلول های بنیادی لوکمیایی است ، شناسایی کرده است.
ﺳﻪشنبه، 25 شهریور 1399 - 10:30
متوقف کردن کلون ها می تواند به برنده شدن در برابر سرطان پوست کمک کند
طبق تحقیقات دانشگاه کوئینزلند ، هدف قرار دادن کلون های بزرگ سلولهای پوستی ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) ممکن است به کاهش سرطانهای پوستی کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 25 شهریور 1399 - 10:10
سلول های بنیادی عصبی جداسازی شده از نوزادان نارس می تواند راهگشای استراتژی های درمانی جدید باشند
خونریزی درون بطنی(IVH)، یکی از مشکلات شایع نوزادان نارس با وزن تولد کم است که در یک ناحیه بسیار پر عروق و با تکثیر بالا در پیرامون بطن های مغزی تحت عنوان "ناحیه زاینده پیرامون بطنی" شروع می شود.
ﺳﻪشنبه، 25 شهریور 1399 - 09:45
مهندسی سفارشی عروق خونی برای حمایت از بازسازی اندام ها و شناسایی درمان های جدید برای سرطان
تیمی از پژوهشگران در ویل کورنل روشی را برای ساخت عروق خونی انسانی دارای عملکرد ابداع کرده اند و نشان داده اند که این عروق می توانند در مدل های توموری و اندامی رشد یافته در آزمایشگاه خون را حمل کنند.
دوشنبه، 24 شهریور 1399 - 12:00
سلول های ایمنی نادری که به ترمیم روده کمک می کنند
محققین در کینگ کالج لندن یک نقش ترمیم کنندگی بافتی غیر قابل انتظار را برای نوعی سلول ایمنی نادر در روده شناسایی کرده اند که در صورتی که به درستی تنظیم نشود می تواند منجر به فیبروز یا سرطان شود.
دوشنبه، 24 شهریور 1399 - 11:40
آسیب DNA بازبرنامه ریزی به سلول های بنیادی را شروع می کند
تیمی از محققین در انستیتو ملی زیست شناسی پایه ژاپن (NIBB) کشف کرده اند که آسیب DNA منجر به بازبرنامه ریزی سلول ها به سلول های بنیادی می شود و اجسام گیاهی را در خزه های Physcomitrella می شود. این واقعه یک سازش پذیری محیطی منحصربفرد در گیاهان است.
دوشنبه، 24 شهریور 1399 - 11:20
مدل سلولی پوست انسانی مو دار رشد یافته در آزمایشگاه می تواند به تحقیقات در زمینه طاسی کمک کند
محققان در آزمایشگاه یک مدل پوست کوچک و دارای رشد موی انسان ایجاد کرده اند که می تواند برای درک بهتر و درمان اختلالات مو و پوست از آن استفاده شود.
دوشنبه، 24 شهریور 1399 - 11:00
تولید سلول هایی که از سیستم ایمنی فرار می کنند برای درمان دیابت نوع یک
محققین پیشرفتی بزرگ در ارائه درمانی بی خطر و موثر برای درمان دیابت نوع یک داشته اند؛ بیماری که بیش از 6/1 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار دارد و سالانه هزینه ای 4/14 میلیارد دلاری را به فرد و دولت تحمیل می کند.
دوشنبه، 24 شهریور 1399 - 10:45
نشان دادن اثر سلول های B در سلول درمانی فیبروز
پیش از این مطالعه ای بوسیله آنا کارگنونی و همکارانش در برشای ایتالیا از یک مدل جونده آسیب ریوی برای نشان پتانسیل سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از پرده آمنیوتیک در مهار فیبروز استفاده کرده بو و نشان داده بود که فاکتورهای مترشحه از این سلول های بنیادی مزانشیمی می توانند فرایندهای التهابی مربوط به آسیب ریوی را مهار کنند و مانع از بروز فیبروز شوند.
دوشنبه، 24 شهریور 1399 - 10:30
دیدگاه های جدید در مورد نحوه بازسازی پوست بعد از سوختگی های شدید
افرادی که دچار سوختگی شدید یا صدمات گسترده پوستی می شوند ، اغلب مجبور می شوند با زخم های شدید ، تغییر شکل و پوستی که به طور مزمن احساس سفتی و خارش دارند ، زندگی کنند. دلیل این امر این است که فرایندهای بهبودی بدن به جای بازسازی یا بازیابی بافت طبیعی پوست ، بر روی جلوگیری از عفونت با بستن سریع زخم ها متمرکز شده است.
دوشنبه، 24 شهریور 1399 - 10:15
میکروRNAی اگزوزومی مشتق از سلول های بنیادی مزانشیمی به عنوان درمانی جدید برای مشکلات تاثیر گذار روی باروری
هورمون درمانی برای نارسایی زودرس تخمدان(POI) به عنوان یک مشکل تاثیر گذار روی باروری که یک درصد زنان را در سراسر دنیا تا سن 40 سالگی تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند خطر سرطان و عود مجدد سرطان بعد از درمان را افزایش دهد و به همین دلیل باید به دنبال رویکردهای جایگزین بود
دوشنبه، 24 شهریور 1399 - 09:30
ترمیم قلب آسیب دیده با استفاده از کلاسترهای سلولی
سلول درمانی برای درمان نارسایی های قلبی در سال های اخیر به شدت در تحقیقات مورد توجه قرار گرفته است اما پیشرفت ها در جهت احیای ساختار و عملکرد قلب به اندازه ای که مورد انتظار بوده است، موفقیت آمیز نبوده است.
دوشنبه، 24 شهریور 1399 - 09:00
صفحه 3 از 9ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه