(آرشیو ماه شهریور 1399)
تنظیم سیستم ایمنی برای جلوگیری از رد پیوند به کمک سلول های بنیادی
محققان اخیرا دریافته اند که سلول های اپی تلیوم تیموسی مشتق شده از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) می تواند پاسخ ایمنی برای گرافت های پوستی را تنظیم کنند تا بقای آن ها را افزایش دهند. تیموس که در پشت جناغ سینه قرار گرفته است یک اندام حیاتی در تولید سلول های T است.
دوشنبه، 24 شهریور 1399 - 08:40
تولید سلول های مویی دخیل در شنوایی به کمک سلول های بنیادی
در مطالعه جدید، محققین از رویکرد بازبرنامه ریزی مستقیم سلول برای تولید سلول های حسی موسوم به سلول های مویی گوش داخلی استفاده کرده اند.
یکشنبه، 23 شهریور 1399 - 13:00
استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی برای مطالعه بیماری های قلبی
کاهش توانایی قلب در پمپ کردن خون می تواند منجر به ضربان های نامنظم(آریتمی)، لخته شدن خون، نارسایی قلب یا مرگ ناگهانی قلبی شود. در حالی که فاکتورهای متعددی در بروز کاردیومیوپاتی اتساعی دخیل هستند، به نظر می رسد که یک سوم موارد این عارضه ارثی باشد.
یکشنبه، 23 شهریور 1399 - 12:41
کشف تنوع آستروسیت ها در سیستم عصبی
محققین در انستیتو فرانسیس کریک دریافته اند که جایگاه آستروسیت ها در مغز و طناب نخاعی ممکن است روی نقش آن ها در حفظ سیستم عصبی بدن تاثیرگذار باشد.
یکشنبه، 23 شهریور 1399 - 12:20
کشف سلول هایی در گورخرماهی که برای سازماندهی و عملکرد مغز حیاتی هستند
پژوهشی جدید در دانشگاه Oregon برای اولین بار وجود آستروسیت ها را در مغز گورخرماهی نشان داده است؛ سلول هایی که نقش حیاتی در سازماندهی و عملکرد مغز بازی می کنند.
یکشنبه، 23 شهریور 1399 - 12:00
استفاده از سلول های بنیادی و هم چنین مداخلات آموزشی می تواند کمک قابل توجهی به کودکان مبتلا به اوتیسم باشد
نتایج یک کارآزمایی بالینی در انستیتو Vinmec نشان داده است که ترکیب سلول درمانی و مداخلات آموزشی می تواند به طور قابل توجهی به کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم کمک کند.
یکشنبه، 23 شهریور 1399 - 11:40
مبارزه با بیماری های قلبی عروقی با استفاده از داروی آکنه
کاردیومیوپاتی اتساعی(DCM) دلیل اصلی نارسایی قلبی است که از هر 250 نفر یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری با افزایش اندازه بطن چپ مشخص می شود و عضله قلبی کشیده شده قادر به پمپ کردن موثر خون نیست و فرد با مشکلاتی مانند ضربان نامنظم قلب، مشکلات دریچه های قلبی و نهایتا نارسایی های قلبی مواجه می شود.
یکشنبه، 23 شهریور 1399 - 11:00
مولکولی جدید برای ترمیم غضروف و تسکین علایم استئوآرتریت
اخیرا پژوهشگران دانشگاه کوئین ماری لندن مولکولی را کشف کرده اند که موجب بازسازی با دوام نقص های استخوانی و غضروفی و هم چنین تسکین علایم استئوآرتریت و حتی درمان آن می شوند.
یکشنبه، 23 شهریور 1399 - 10:40
مدل های پرینت شده سه بعدی از دریچه های قلبی
محققین دانشگاه مینه سوتا یک فرایند پیشگامانه را برای پرینت سه بعدی چند ماده و تولید مدل هایی از دریچه آئورت قلب و بافت پیرامونی آن ارائه کرده اند.
یکشنبه، 23 شهریور 1399 - 10:20
دانسته هایی جدید برای مقابله با سلول های بنیادی سرطانی
داروهایی که بتوانند گیرنده اینترلوکین 1 را هدف قرار دهند می تواند درمانی موثر برای سرطان سینه تهاجمی باشد.
یکشنبه، 23 شهریور 1399 - 10:00
پیوند جزایر پانکراسی زیر پوست برای درمان دیابت
تیمی از محققین انستیتوهای مختلف در آمریکا توانسته اند با موفقیت این ایده را تست کنند که آیا پیوند سلول های جزایر پانکراسی به زیر پوست موش و میمون می تواند به درمان دیابت در آن ها بیانجامد یا خیر.
یکشنبه، 23 شهریور 1399 - 09:45
در حالی که آلوگرافت های قرنیه درمان استاندارد برای بیماری های غیر التهابی قرنیه می باشند، کمبود بافت های اهدایی پژوهشگران را ترغیب کرده است که به دنبال رویکردهای جایگزین از جمله استفاده از جمعیتی نادر از سلول های بنیادی استرومایی قرنیه برای درمان این بیماری ها باشند.
شنبه، 22 شهریور 1399 - 13:00
طول دوره نورون زایی یک عامل کلیدی در تعیین اندازه مغز است
مشخصه گسترش تکاملی نئوکورتکس مغز، افزایش تعداد نورون های تولید شده در لایه های بالایی نئوکورتکس طی تکوین است. دلیل این امر مشخص نیست.
شنبه، 22 شهریور 1399 - 12:17
پیوند سلول های بنیادی استرومایی قرنیه موجب ریکاوری اسکار قرنیه می شوند
در حالی که آلوگرافت های قرنیه درمان استاندارد برای بیماری های غیر التهابی قرنیه می باشند، کمبود بافت های اهدایی پژوهشگران را ترغیب کرده است که به دنبال رویکردهای جایگزین از جمله استفاده از جمعیتی نادر از سلول های بنیادی استرومایی قرنیه برای درمان این بیماری ها باشند.
شنبه، 22 شهریور 1399 - 12:00
پیوند سلول های بنیادی عصبی با درجه بالینی به منظور درمان بیماری هانتینگتون
جایگزین کردن نورون های خاردار متوسط تخریب شده(MSNs) در استریاتوم مغز و تعدیل مسیرهای بیماری زایی از طریق پیوند سلول های بنیادی یک رویکرد درمانی موثر را برای درمان بیماری هانتینگتون ارائه می دهد.
شنبه، 22 شهریور 1399 - 11:45
صفحه 4 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه