(آرشیو ماه شهریور 1399)
چرا افراد مبتلا به سندرم داون بیشتر در معرض خطر لوکمیا قرار دارند
پژوهشگران بیمارستان کودکان شیکاگو برای اولین بار به ارزیابی سلول های اندوتلیالی پرداخته اند تا دریابند چرا افراد مبتلا به سندرم داون بیشتر در معرض ابتلا به لوکمیا قرار دارند.
شنبه، 22 شهریور 1399 - 11:20
روشی برای تولید سلول های عروق خونی از سلول های پوستی برای یافتن راهی برای آهسته کردن روند پیری
پژوهشگران انستیتو سالک از فیبروبلاست های پوستی افراد پیر و جوان استفاده کرده اند و با موفقیت سلول های عروق خونی را تولید کرده اند که مشخصه های مولکولی پیر شدن شان را حفظ کرده اند. این یافته ها می تواند نشان دهد که چرا با افزایش سن برخی از عروق خونی به نوعی نشت می کنند و یا این که سفت می شوند.
شنبه، 22 شهریور 1399 - 11:00
برای تولید واکسن موثر برای COVID-19 به نگاهی فراتر از آنتی بادی برای سلول های T نیاز است
اولین واکسن SARS-CoV-2 بر مبنای آنتی بادی های خنثی کننده احتمالا در فاز 2 کارآزمایی مجوز خواهد گرفت اما نگرانی های زیادی در مورد استفاده از پاسخ آنتی بادی به عفونت های کروناویروسی به عنوان تنها معیار ایمنی حفاظتی وجود دارد.
شنبه، 22 شهریور 1399 - 10:40
یک ترکیب هدف قرار دهنده RNA موجب فعالیت مجدد یک فاکتور ترمیم کننده می شود که طی حمله قلبی خاموش شده است
حمله قلبی موجب می شود که بخش هایی از قلب به طور دائمی دچار اسکار شده و سفت شوند و همین امر موجب ناکارآمدی تقریبا دائمی و نارسایی قلب می شود. محققین بسیاری سعی داشته اند که بافت قلبی اسیب دیده را ترمیم و بازسازی کنند اما موفقیت چندانی نداشته اند.
شنبه، 22 شهریور 1399 - 10:20
ساختار مغز مشخصه های ستونی دارد که تصور می شود از نورون هایی تشکیل شده است که سلول های والدی مشترکی منشا می گیرند و در ابتدا واحدهای شعاعی را شکل می دهند. اما مکانیسم مولکولی دقیق این فرایند مشخص نیست.
شنبه، 22 شهریور 1399 - 10:00
مینی اندام های شخصی می توانند امیدبخش ایجاد درمان های جدید برای کودکان مبتلا به نارسایی روده باشند
پژوهشگران انستیتو فرانسیس کریک گرافت های روده ای انسانی را با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بافت بیمار تولید کرده اند که می توانند روزی منجر به ایجاد پیوندهای اختصاصی برای بیماران مبتلا به نارسایی روده باشند.
شنبه، 22 شهریور 1399 - 09:45
سرماخوردگی معمولی با آنفلوآنزا مقابله می کند
با نزدیک شدن فصل سرما، مواجه شدن با ویروس سرماخوردگی معمولی امری اجتناب ناپذیر است. اما مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه Yale نشان داده است که رینوویروس ها به عنوان شایع ترین دلیل سرماخوردگی های معمولی می توانند مانع از اثر گذاشتن ویروس آنفلوآنزا روی مجاری هوایی شوند و این امر از طریق فعال سازی سیستم دفاعی ضد ویروسی بدن است.
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 - 08:40
رویکردهای موجود برای درمان عفونت SARS-CoV-2
محققین دانشگاه Sechenov با همکاری محققین ایرانی و روسی در مطالعه ای جدید که در مجله Journal of Molecular Medicine به چاپ رسیده است به مرور این مطلب پرداخته اند که چگونه گروه های مختلف داروها بر علیه ویروس کرونا استفاده می شوند و چقدر این رویکردها امیدوار کننده هستند.
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 - 08:05
یک تنظیم کننده کلیدی سلامت کلیه ها
بیماری های کلیوی پیشرفت اغلب با آسیب به پدوسیت ها آغاز می شوند. این سلول های بسیار تخصص یافته بخشی از گلومرول های نفرون های کلیه هستند.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1399 - 11:30
کشف یک تنظیم کننده کلیدی عملکرد و بقای نورون ها
محققین با مطالعه متابولیسم انرژی عصبی شواهدی را یافته اند که نشان می دهد از دست رفتن یک تنظیم کننده مهم انرژی موسوم به AMPK در سلول های بنیادی عصبی و آستروسیت ها منجر به مرگ عصبی در جوندگان آزمایشگاهی می شود. هم چنین این مطالعه نشان داده است که از دست رفتن AMPK در سلول های بنیادی عصبی و نورون ها منجر به تشنج مغزی خود بخودی در جانوران می شود.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1399 - 11:01
نقش یک متابولیت طبیعی در افزایش طول عمر و مشکلات مربوط به پیری در موش
موش های میان سالی که یک متابولیت طبیعی به نام آلفا-کتوگلوتارات(AKG) به غذای آن ها اضافه شده بود، دوران پیری بهتری داشتند. این موش ها با افزایش سن شان سلامتی بهتری داشتند و میزان ابتلای آن ها به بیماری ها و هم چنین نرخ برخی از ناتوانی ها نیز قبل از مرگ آن ها کمتر بود.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1399 - 10:34
آستروسیت های مغزی تغییرات متابولیکی را در بیماری پارکینسون نشان می دهند
مطالعه ای جدید با استفاده از فناوری سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs)، ارتباط بین عملکرد نامناسب آستروسیت ها و بیماری پارکینسون را نشان داده است.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1399 - 10:00
شناسایی نقش یک ژن پیش از این ناشناخته در باروری
پژوهشی جدید در دانشگاه واشنگتن ژن خاصی را شناسایی کرده بود که نقش آن پیش از این در باروری ناشناخته بود. حذف این ژن در موجودات مدل آزمایشگاهی مانند مگس سرکه، کرم های حلقوی، گورخرماهی و موش موجب شد که این جانوران باروری شان را از دست بدهند و خیلی زودتر از معمول نابارور شوند.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1399 - 09:30
استفاده از روش انتقال داروها در میکروژل برای بهبود کارایی پیوند جزایر پانکراسی
پیوند جزایر پانکراسی به منظور احیای تولید انسولین و درمان دیابت نوع یک، تنها سه سال برای فرد جوابگو است.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1399 - 09:00
شواهدی دال بر وجود SARS-CoV-2 در شیر مادران آلوده به این ویروس وجود ندارد
از زمان شروع پاندمی COVID-19، انتقال ویروس SARS-CoV-2 به نوزادان از طریق شیر مادران مبتلا به این بیماری از نگرانی های پزشکان و محققین بوده است.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1399 - 08:30
صفحه 5 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه