(آرشیو ماه مهر 1399)
شناسایی میکروRNA که تولید پروستاگلاندین E2 را در سلول های سرطان ریه هدف قرار می دهد
محققین نشان داده اند که بیان بالای miR-708 با افزایش نرخ بقای بیماران مبتلا به کارسینومای سلول های سنگفرشی ریوی همراه است. هم چنین miR-708تولید PGE2 را بوسیله سرکوب بیان COX-2 و mPGES-1 در سلول های سرطان ریه سرکوب می کند.
شنبه، 26 مهر 1399 - 23:23
عضلات آسیب دیده نمی میرند، بازسازی می کنند
تیمی از محققین ژاپنی در دانشگاه های کوماموتو و ناگاساکی نشان داده اند که ترکیباتی که از فیبرهای عضلانی پاره شده نشت می کنند موجب فعال شدن سلول های بنیادی عضلانی موسوم به سلول های اقماری(satellite cells) می شوند.
شنبه، 26 مهر 1399 - 23:21
سرطان پانکراس: زیرنوع هایی با قدرت متاستاز مختلف
تومورهای پانکراسی بسیار وحشتناک هستند و معمولا زمانی تشخیص داده می شوند که بسیار پیشرفت کرده اند و احتمال مرگ فرد بسیار بالا است. در حال حاضر درمان شخصی و هدفمندی برای این سرطان وجود ندارد.
شنبه، 26 مهر 1399 - 23:19
مدل سازی انتشار ویروس SARS-CoV-2 در دما و رطوبت های مختلف
زمستان در راه است و می توان گفت با موج دوم COVID-19 در سراسر دنیا همراه است. به این امر اضافه شدن فصل آنفلوانزا را نیز اضافه کنید که در آن افراد برای جلوگیری از سرما تمایل به بستن پنجره ها دارند و همین عدم تبادل هوار می تواند چالش های جدیدی را برای سلامتی در ماه های پیش رو ایجاد کند.
شنبه، 26 مهر 1399 - 23:17
عوامل شیمی درمانی می توانند اثراتی متضاد روی فرا رشد بافت های طبیعی داشته باشند
محققین دانشگاه واندربیلت کشف کرده اند که برخی داروهای شیمی درمانی خاص که برای تومورهای سرطانی استفاده می شوند می توانند اثر متضادی روی بافت های طبیعی داشته باشند و موجب فرارشد آن ها شوند که این امر در مورد غدد پستانی، اپی درم و فولیکول های مو به خوبی مشخص است. هم چنین آن ها یک مسیر پیام رسانی ایمنی ذاتی را در فیبروبلاست ها کشف کرده اند که موجب تکثیر این سلول ها می شود.
شنبه، 26 مهر 1399 - 23:15
مدل های توموری آزمایشگاهی و بهبود درمان های سرطان تخمدان
محققین مدل های توموری سه بعدی از سرطان تخمدان را در آزمایشگاه تولید کرده اند که می تواند موجب افزایش درک از این بیماری و ارائه درمان های جدید شود.
شنبه، 26 مهر 1399 - 10:06
ترکیب آنتی بیوتیک ها و سلول های بنیادی برای درمان موثر عفونت های استخوانی
عفونت های استخوانی ناشی از ایملپنت ها به سختی درمان می شوند و معمولا نیازمند دوره های طولانی مصرف آنتی بیوتیک هستند.
شنبه، 26 مهر 1399 - 09:02
داربستی جدید برای جراحت های تاندونی و لیگامنتی
محققان امیدوارند که به لطف یک داربست سنتتیک جدید بتوانند گامی بزرگ در جهت بهبود نتایج ترمیم تاندون و لیگامنت بردارند.
جمعه، 25 مهر 1399 - 10:00
استفاده از ژن درمانی برای درمان بیماری گرانولوماتوز مزمن(X-CGD)
افراد مبتلا به گرانولوماتوز مزمن یا CGD دچار جهش در پنج ژنی هستند که در افزایش فوران مواد شیمیایی بوسیله سلول های سفید خونی و مقابله با باکتری ها و قارچ ها دخیل هستند. بدون این فوران مواد شیمیایی، بیماران مبتلا به این بیمار مستعد عفونت های باکتریایی و قارچی هستند. عفونت می تواند شدید و تهدید کننده حیات فرد باشد.
جمعه، 25 مهر 1399 - 09:00
پتانسیل بالای سلول های بنیادی مزانشیمی CD146 مثبت برای سلول درمانی
پژوهشی جدید قادر به جداسازی جمعیتی از سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان با استفاده از یک مارکر سلولی مربوط به نیچ پیرامون عروقی بوده است.
پنجشنبه، 24 مهر 1399 - 12:47
تولید شبکیه های انسانی دارای عملکرد در آزمایشگاه
محققین توانسته اند مدل های مناسبی از شبکیه انسانی را در ظروف کشت آزمایشگاهی تولید کنند که می توانند اطلاعاتی در مورد انواع خاص سلول ها که تحت تاثیر بیماری های ژنتیکی چشم قرار می گیرند ارائه دهند. این مدل می تواند به ایجاد درمان های جدید برای بیماری های چشمی کمک کند.
چهارشنبه، 23 مهر 1399 - 09:41
کارایی نانولوله های کربنی برای احیای عملکرد حرکتی
مطالعه ای جدید بوسیله دانشگاه Trieste نشان دهنده کارایی ایمپلنت های از جنس نانولوله های کربنی برای احیای عملکردهای حرکتی و هموار کردن راه برای درمان آسیب های نخاعی است.
ﺳﻪشنبه، 22 مهر 1399 - 10:30
استفاده از نانوذره ها برای استئوسارکومای مقاوم به شیمی درمانی
سازش پذیری سلول های استئوسارکومایی به فشار درمان، کارایی شیمی درمانی برای استئوسارکوما را کاهش می دهد. با این حال، مشخصه ها و سازماندهی سلولی سلول های مقاوم به درمان در تومورهای استئوسارکومایی ناشناخته باقی مانده است.
ﺳﻪشنبه، 22 مهر 1399 - 10:00
تولید سلول های کشنده ذاتی از سلول های iPS
در مطالعه ای جدید، محققین سلول های کشنده ذاتی(NK cells) را از سلول های iPS تولید کردند و در ادامه ژنی موسوم به CISH را در سلول های کشنده ذاتی مشتق از iPSCs حذف کرده اند که در تنظیم بیان یک پروتئین مسئول سرکوب پیام رسانی سیتوکینی دخیل است.
ﺳﻪشنبه، 22 مهر 1399 - 09:00
تولید ماده شیمیایی شبه دارو برای مهار سلول های بنیادی سرطانی پانکراسی
سرطان پانکراس دومین دلیل مرگ های سرطانی در ایالات متحده محسوب می شود و متاسفانه این سرطان به درمان های موجود بسیار مقاوم است.
ﺳﻪشنبه، 22 مهر 1399 - 08:30
صفحه 3 از 8ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه