(آرشیو ماه مهر 1399)
آیا آمودیاکین می تواند به کوتاه شدن دوران پاندمی COVID-19 کمک کند؟
پژوهشی جدید بوسیله محققین آمریکایی اهمیت و ارزش فناوری Organ-on-a-chip به عنوان یک پلت فرم متناسب از نظر فیزیولوژیک را برای غربالگری های دارویی سریع نشان داده است و پیشنهاد کرده است که آمودیاکین (amodiaquine) ممکن است برای مهار عفونت ناشی از ویروس کرونا (SARS-CoV-2) مناسب باشد.
دوشنبه، 14 مهر 1399 - 12:19
نوراپی نفرین: یک تنظیم کننده خاص نیچ سلول های بنیادی عصبی برای نورون زایی
مطالعات اخیر وجود فاکتورهای برون سلولی را ثابت کرده اند که تکثیر سلول های پیش ساز عصبی را بسته به جایگاه مربوطه آن ها در نیچ زاینده پیرامون بطنی درون مغز پستانداران محدود می کند.
دوشنبه، 14 مهر 1399 - 12:14
بیورآکتور بهینه سازی شده  برای تولید سلول های iPSCs مناسب برای بالین
تولید و تمایز سلول های بنیادی پرتوان همگن و مناسب بر بالین در بیوراکتورها می تواند هزینه ها را کاهش دهد، مونیتور کردن و کنترل تولید سلول را بهبود ببخشد و محیطی را فراهم کند که موجب افزایش تراکم سلولی شود(در مقایسه با محیط های کشت دو بعدی).
یکشنبه، 13 مهر 1399 - 12:00
مبدل های حرارتی ترموفلوئیدیک برای تحریک رونویسی در بافتهای مصنوعی
الگوهای فضایی بیان ژن در موجودات زنده، تقسیمات سلولی را در حین تکوین، هموستازی و بیماری هماهنگ می کنند. با این حال، اغلب روش ها برای بازسازی الگوی ژنی در کشت های سه بعدی سلولی و بافت های مصنوعی از نظر عمق و مقیاس الگوها محدودیت دارند.
یکشنبه، 13 مهر 1399 - 11:30
آیا موج دوم کرونا در اروپا از موج اول بزرگ تر است؟
در اروپا، همان طور که مدت ها پیش بینی می شد، موج دوم همه گیری ویروس کرونا در راه است.
یکشنبه، 13 مهر 1399 - 11:15
مرگ اولین بیمار مبتلا به ایدز درمان شده به دلیل سرطان
اولین فرد مبتلا به HIV درمان شده به نام تیموتی ری براون که وی را تحت عنوان "بیمار برلین" نیز می نامند، بعد از دوره ای مبارزه با سرطان درگذشت.
یکشنبه، 13 مهر 1399 - 11:00
یک حسگر پوشیدنی برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری روده التهابی
محققین دانشگاه تگزاس یک دستگاه پوشیدنی را طراحی کرده اند که عرق فرد را برای بیومارکرها(نشانگرهای زیستی) که می توانند نشان دهنده بیماری روده التهابی (IBD) باشند، مونیتور می کند.
یکشنبه، 13 مهر 1399 - 10:30
GSTT1: کلیدی برای کاربرد گسترده تر سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی
در گذشته دکتر لورانس استانتون و همکارانش در دانشگاه حمد بن خلیفه قطر معیارهایی را معرفی کرده بودند که به محققین اجازه شناسایی سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان با پتانسیل تکثیری بالا، کلونی زایی تقویت شده، تلومرهای طویل تر، سطوح بالاتر مارکرهای سطح سلولی و از همه مهم تر توانایی تولید استخوان اکتوپیک(نابجا) را داشته باشند.
شنبه، 12 مهر 1399 - 11:00
نوروپپتیدی که فقدان آن موجب اختلال در نورون زایی می شود
ژیروس دندانه ای بخشی از هیپوکامپ است و نقش حیاتی را در تشکیل حافظه بازی می کند. از طرف دیگر این بخش حاوی سلول های بنیدی عصبی است که قادرند سلول های دیگر مغز از جمله سلول های گرانولی و آستروسیت ها را بوجود آورند.
شنبه، 12 مهر 1399 - 10:29
ارائه دیدگاه های جدید برای مقابله با بیماری پارکینسون به لطف سلول های بنیادی
در تلاشی هفت ساله، کروگر و همکارانش در دانشگاه لوکزامبورگ دلیل اشکال ژنتیکی خاص از بیماری پارکینسون را نشان داده و درمان های دارویی بالقوه ای را برای آن ها ارائه کرده اند.
شنبه، 12 مهر 1399 - 10:00
پلت فرم دارویی مبتنی برکاردیو میوسیت دهلیزی مشتق از سلول های بنیادی
ناهمگونی، تخصصی بودن و کاربردی بودن سلول ها برای مدل سازی فیزیولوژی انسانی، سیستم های غربالگری دارویی که قصدشان کشف درمان های جدید برای فیبریلاسیون دهلیزی است را مختل کرده است.
شنبه، 12 مهر 1399 - 09:39
سلول های بنیادی پرتوان مهندسی شده و با ایمنی زایی پایین
سلول های بنیادی پرتوان(سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی پرتوان القایی)، قادر هستند انواع مختلف سلول های بدن را بوجود آورند اما استفاده از این سلول ها به دلیل این که پیوندشان می تواند با واکنش ایمنی همراه شود دارای محدودیت هایی است.
شنبه، 12 مهر 1399 - 09:15
روشی جدید برای پرینت اندام های کوچک و  دارای عملکرد
فناوری پرینت زیستی این توانایی را ایجاد کرده است که کنترل مناسبی روی قرار گیری فضایی سلول ها در ابعاد سه بعدی داشته باشیم، اما رویکردهای موجود در ایجاد ریز ساختارهای پیچیده در مقیاس میکرومتری و هم چنین ایجاد تنوع سلولی و شبیه سازی عملکرد بافت های طبیعی زیاد موفق نبوده اند.
شنبه، 12 مهر 1399 - 09:00
واریته ژنتیکی که فرد را در برابر آلزایمر محافظت می کند موجب افزایش عملکرد سلول های ایمنی نیز می شود
مطالعه ای بوسیله محققین دانشگاه فنلاند شرقی نشان داده است که واریته ژنتیکی PLCG2-P522R که فرد را در برابر آلزایمر حفاظت می کند، چندین عملکرد سلول های ایمنی را تقویت می کند.
چهارشنبه، 09 مهر 1399 - 10:30
ثبت هزاران پالس سلول های عصبی در رزولوشن بالا
محققین ETH نسل جدیدی از چیپ های دارای آرایه ای از میکروالکترود را برای اندازه گیری پالس های عصبی تولید کرده اند که مطالعه روی هزاران سلولی که با یکدیگر برهمکنش می کنند را مقدور می سازد.
چهارشنبه، 09 مهر 1399 - 10:00
صفحه 6 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه