(آرشیو ماه مهر 1399)
استراتژی جدید برای تقلید اثرات بازسازی کنندگی پیوند سلول های قلبی
لینگ گائو و همکارانش استراتژی را ارائه کرده اند که از اگزوزوم ها برای تقلید اثرات بازسازی کنندگی قلب پیوند سلول های قلبی استفاده می کند و این در حالی است که خطرات مربوط به پیوند خود سلول را بدنبال ندارند. این رویکرد موجب ریکاوری سریع تر، موثرتر و بی خطرتر حمله قلبی در مدل های خوکی حمله قلبی شده است.
شنبه، 05 مهر 1399 - 12:00
ارگانوئیدهای کلیوی: پلت فرمی برای کشف داروها
کلیه از نظر پیچیدگی ساختاری و عملکردی بعد از مغز دومین اندام بدن محسوب می شود و تولید ارگانوئیدهای کلیوی می تواند اطلاعات زیادی را در مورد این فیزیولوژی و پاتولوژی ارائه دهد.
شنبه، 05 مهر 1399 - 11:27
ارگانوئیدها ابزاری قوی برای مدل سازی بیماری و کشف داروها(ارگانوئیدهای مغزی)
ارگانوئیدها کلاسترها یا تجمعات چند میلیمتری سلولی هستند که به صورت خود سازمان یافته و سه بعدی در آمده اند و محققین را قادر به مطالعه فرایندهای زیستی در حین سلامتی و بیماری کرده اند.
پنجشنبه، 03 مهر 1399 - 11:42
کشف ساعتی که سرعت تکوین جنین را تنظیم می کند
چرا دوران بارداری در برخی از گونه ها طولانی تر از سایر گونه ها است؟ محققین در انستیتو فرانسیس کریک ساعتی را شناسایی کرده اند که سرعت تکوین جنین را تنظیم می کند و مکانیسمی را کشف کرده اند که بر مبنای نحوه ساخته شدن و تخریب شدن پروتئین ها بنا شده است.
پنجشنبه، 03 مهر 1399 - 11:36
مهار متاستاز سلاح جدیدی در جنگ علیه سرطان است
پروفسور مایکل لیزانتی و همکارانش یافته ای جدید داشته اند که می تواند سرطان را به یک بیماری قابل درمان تبدیل کند و ترس افراد از ابتلا به سرطان را از بین ببرد.
پنجشنبه، 03 مهر 1399 - 11:33
اسیدهای صفراوی بازسازی روده را افزایش می دهند
محققین در EPFL کشفی جالب داشته اند که نشان می دهد چگونه اسیدهای صفراوی به عنوان مولکول های پیام رسان عمل می کنند و بازسازی روده را افزایش می دهند. این کشف می تواند نقش اسیدهای صفراوی را به عنوان مولکول های شبه هورمونی نشان دهند و راه های جدیدی را در جهت بازسازی روده باز کند.
پنجشنبه، 03 مهر 1399 - 11:21
تسریع فرایند درمان نابینایی و تخریب ماکولا
در حالی که هیچ درمانی برای نابینایی و تخریب ماکولا وجود ندارد، محققین سعی در تسریع فرایند مطالعات به منظور یافتن راهی برای احیای بینایی داشته اند.
پنجشنبه، 03 مهر 1399 - 11:17
گرافت های روده ای رشد یافته از سلول های بنیادی می توانند منجر به پیوندهای شخصی برای کودکان شوند
پژوهشگران پیشگام در انستیتو فرانسیس کریک، گرافت های روده ای را با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بافت بیماران تولید کرده اند که می توانند روزی منجر به پیوندهای شخصی برای کودکان مبتلا به نارسایی روده شوند.
چهارشنبه، 02 مهر 1399 - 10:00
استفاده از مدل های سه بعدی برای یافتن درمانی جدید برای بیماری های ریوی کشنده
مدل زیست مهندسی شده سه بعدی از بافت ریوی بوسیله محققین دانشگاه میشیگان تولید شده است که می تواند جایگزین مطالعات دو بعدی متداول باشد و اطلاعاتی را در مورد نحوه پیشرفت فیبروز ریوی ارائه دهد.
چهارشنبه، 02 مهر 1399 - 09:30
یک ژل خودسازمان یابنده برای پیشبرد تشکیل عروق
پژوهشگران NIMS یک ژل قابل تزریق مبتنی بر ذره خود سازمان یابنده ارزان قیمت را برای پیشبرد تشکیل عروق خونی تولید کرده اند. تشکیل عروق خونی یک فرایند حیاتی در زمینه پزشکی بازساختی و پیوند سلول و بافت است.
ﺳﻪشنبه، 01 مهر 1399 - 10:25
صفحه 8 از 8ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه