(آرشیو ماه آبان 1399)
سلول های iPS ابزاری مناسب برای مطالعه بیماری های قلبی
کاهش توانایی قلب در پمپاژ خون می تواند منجر به ضربان های قلبی نامنظم(آریتمی)، لخته شدن خون، نارسایی قلب یا مرگ ناگهانی قلبی شود. در حالی که فاکتورهای متعددی در بروز کاردیومیوپاتی اتساعی دخیل هستند، به نظر می رسد که یک سوم موارد این عارضه ارثی باشد.
دوشنبه، 26 آبان 1399 - 08:43
تعیین دقیق جهش های خاموش در ویروس کرونا
همگان متفق القول بر این باورند که ویروس کرونا قبل از انتقال از سایر گونه ها و سرایت به انسان ها در بحران اخیر، در خفاش ها و سایر حیوانات وحشی به صورت بی خطر زندگی می کرده است.
دوشنبه، 26 آبان 1399 - 07:45
شناسایی یک مسیر حفاظت شده جدید و تکاملی برای خاموش کردن ژن در سلول های پستانداران
پژوهشگران مرکز جامع سرطان دانشگاه کارولینا مسیر حفاظت شده جدید و تکاملی را در سلول های پستانداران شناسایی کرده اند که موجب خاموش شدن ژن ها می شود. این مسیر ارتباط تنگاتنگی با مسیر Polycomb دارد که چندین دهه قبل در مطالعه روی مگس های سرکه شناسایی شد.
یکشنبه، 25 آبان 1399 - 10:10
واکسنی جدید برای متوقف کردن آلزایمر
سیستم ایمنی ما ظرفیت دفاع علیه مواد خارجی از جمله سموم و ... را دارد و با افزایش سن تضعیف می شود و همین امر موجب می شود که واکسن ها برای افراد بالای 65 سال کارایی کمتری داشته باشند.
یکشنبه، 25 آبان 1399 - 09:40
سطح پایین اکسیژن موجب تقویت درمان با سلول های T می شود
لنفوسیت های T از سلول های بنیادی موجود در مغز استخوان منشا می گیرند؛ با این حال، تمایز نهایی و بلوغ آن ها در غده تیموس صورت می گیرد. از آن جایی که سطح اکسیژن در تیموس پایین تر از مغز استخوان است، محققین دانشگاه ایندیانا تصمیم گرفتند اثر غلظت های پایین اکسیژن(کمتر از 5 درصد) را روی لنفوسیت های T کشت شده در شرایط آزمایشگاهی بررسی کنند.
یکشنبه، 25 آبان 1399 - 09:15
سلول درمانی اختلالات قشر مغز در کشت های ارگانوتیپیک انسانی
مطالعات احیر در دانشگاه لوند سوئد نشان داده است که پیوند سلول های بنیادی نورو اپی تلیالی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) به مغز مدل رتی سکته مغزی منجر به بهبودی نواقص حسی و حرکتی می شود. اما اثر این نورون های مشتق از سلول های iPS روی قشر مغز انسانی ناشناخته است.
یکشنبه، 25 آبان 1399 - 08:45
راهی برای کاهش GvHD و حفظ اثرات ضد سرطانی سلول های T
پژوهشگران مرکز سرطان MUSC Hollings دریافته اند که بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز، بلوک کردن مسیر انرژی جایگزین برای سلول های T می تواند به کاهش بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) در مدل های جانوری لوکمیا کمک کند.
یکشنبه، 25 آبان 1399 - 08:15
شروع فاز سه کارآزمایی بالینی واکسن CanSino چینی در مکزیک
یکی از تولید کنندگان واکسن در چین روز شنبه اعلام کرد که فاز سه کارآزمایی بالینی واکسن COVID-19 خود را در مکزیک آغاز کرده است و با موفقیت اولین گروه از افراد را واکسینه کرده است.
یکشنبه، 25 آبان 1399 - 07:45
سلول درمانی با استفاده از سلول های قلب ساز مهندسی شده
عطا بهفر و همکارانش در کلینیک مایو در روچستر آمریکا گزارشی دال بر مهندسی سلول های بنیادی مناسب برای ترمیم قلب را در مجله Stem Cells Translational Medicine به چاپ رسانده اند.
شنبه، 24 آبان 1399 - 11:00
ترمیم DNA از تکوین شناختی مغز حمایت می کند
این یک واقعیت در زندگی است که همه چیزی تخریب می شود و این امر می تواند مربوط به ماشین، سقف خانه و یا یک شریان مسدود شده باشد، اما در این میان افرادی هستند که می توانیم برای تعمیر روی آن ها حساب کنیم. در این میان یک واقعیت کمتر شناخته در زندگی وجود دارد: DNA به طور منظم تجزیه می شود و نیاز به ترمیم دارد.
شنبه، 24 آبان 1399 - 10:30
هنرمندی ذاتی یک بیماری: منظره ای زمستانی از چشم!
لوکمیا و لنفوما بدخیمی های تهدید کننده زندگی هستند که سلول های سفید خون و سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهند؛ خوشبختانه، پرتودرمانی و شیمی درمانی در ترکیب با سلول های بنیادی می تواند بقای بیماران را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشند.
شنبه، 24 آبان 1399 - 10:15
بازماندگان جوان لوکمیای میلوئید حاد مشکلات طولانی مدتی را بعد از درمان تجربه می کنند
بیماران بزرگسال و جوان بالغ که برای لوکمیای میلوئید حاد(AML) درمان شده اند، مدت زمان طولانی در خطر ابتلا به مشکلاتی برای سلامتی شان هستند.
شنبه، 24 آبان 1399 - 09:45
تقویت بازسازی کبدی به همان اندازه موثر در تقویت ترمیم ژن بوسیله CRISPR/Cas9
استفاده از هورمون تیروئید برای افزایش تکثیر هپاتوسیت های کبدی موجب افزایش کارایی تصحیح ژن به واسطه CRISPR/Cas9 در کبد موش ها می شود. القای رژیمی بازسازی هپاتوسیت ها می تواند یک استراتژی بالینی موثر برای تقویت ترمیم ژنی در کبد باشد.
شنبه، 24 آبان 1399 - 09:15
تولید اولیگودندروسیت های مغزی در آزمایشگاه
از دست رفتن اولیگودندروسیت ها(تولید کننده میلین) عارضه ای است که به فراوانی در بیمارانی که از بیماری های مخرب عصبی رنج می برند مشاهده می شود. میلین یک ساختار الزامی برای عایق کردن آکسون های سلول های عصبی و انتقال پیام است.
شنبه، 24 آبان 1399 - 08:45
کشف پروتئینی که می تواند از اکسیر جوانی خون حفاظت کند
محققین پروتئین کلیدی را کشف کرده اند که با تنظیم پاسخ التهابی بدن از تولید سلول های خونی سالم در سراسر زندگی حمایت می کند.
شنبه، 24 آبان 1399 - 08:15