(آرشیو ماه آبان 1399)
سلول های بنیادی: دیدگاه های جدید در مورد پزشکی بازساختی
سلول های بنیادی یکی از امیدوار کننده ترین ابزارها در زمینه پزشکی بازساختی محسوب می شوند که این امر به دلیل پتانسیل بالای خودنوزایی و هم چنین تمایز آن ها به سلول های مورد نیاز در زمان آسیب و بیماری است.
شنبه، 24 آبان 1399 - 07:50
زیست پرینت سه بعدی قلب انسان
ناتوانی کاردیومیوسیت ها برای تکثیر و مهاجرت چالشی برای رسیدن به تراکم های بالای سلولی محسوب می شوند که لازمه تولید عضلات قلبی انسانی در پرینت های زیستی سه بعدی انسانی است.
جمعه، 23 آبان 1399 - 08:30
دمای سرد موجب بهبود پیوند سلول های بنیادی خون ساز می شود
در مقایسه با مغز استخوان و خون محیطی، تعداد اندکی سلول بنیادی خون ساز در نمونه های خون بند ناف وجود دارد که همین امر استفاده از آن ها به عنوان یک منبع فوری و سهل الوصول برای پیوند سلول های بنیادی خون ساز را محدود می کند.
پنجشنبه، 22 آبان 1399 - 10:00
مبارزه با استئوآرتریت از طریق فعال سازی سلول های بنیادی موجود در بافت
محدودیت های زیادی که در مورد رویکردهای درمانی موجود برای استئوآرتریت وجود داشته است، محققین و پزشکان را ترغیب کرده است که از سلول های بنیادی به عنوان ابزاری برای بازسازی غضروف استفاده کنند.
پنجشنبه، 22 آبان 1399 - 09:27
استفاده از داربست های سلول زدایی شده برای بازسازی عضلانی
عضلات سلول زدایی شده می توانند بازسازی عضلانی را در مدل های از دست رفتن حجم عضلانی افزایش دهند.
پنجشنبه، 22 آبان 1399 - 09:00
سلول های استرومایی مزانشیمی پیش تیمار شده با سیتوکین ها برای افزایش بهبودی زخم های پوستی
پوست یکی از بزرگ ترین اندام های بدن انسان است و زخم های پوستی یکی از شایع ترین اشکال زخم در بدن محسوب می شوند.
پنجشنبه، 22 آبان 1399 - 08:00
ویتامین E برای تکوین مناسب سیستم عصبی مورد نیاز است
یافته های تحقیقات دانشمندان دانشگاه ایالتی اورگان در زمینه پیامدهای کلیدی برای زنان در سنین باروری نشان می دهد که جنین های گورخر ماهی با کمبود ویتامین E، با نقص مغزی و سیستم عصبی مواجه هستند.
چهارشنبه، 21 آبان 1399 - 10:00
بانداژی برای بازسازی شکستگی استخوانی
محققان دانشکده کینگ کالج لندن ماده ای تولید کرده اند که امکان پیوند سلول های بنیادی تشکیل دهنده استخوان به شکستگی های شدید استخوان را فراهم می کند و روند بهبودی را تسریع می کند. این روش جدید، ترمیم استخوان را بهبود می بخشد و ممکن است نحوه درمان شکستگی استخوان را تغییر دهد.
چهارشنبه، 21 آبان 1399 - 10:00
راهی جدید برای متوقف کردن عود مجدد لوکمیا
تحقیقات نشان می دهد سلول های بنیادی لوکمیای میلوژن مزمن(CML ) که منبع سلولی اغلب سلول های CML هستند به دلیل خفتگی شان در برابر درمان با مهار کننده های تیروزین کیناز( TKI ) مقاوم هستند. بنابراین، سلول های بنیادی لوکمیای میولوژن مزمن باقی مانده مسئول عود پس از درمان TKI هستند.
چهارشنبه، 21 آبان 1399 - 09:30
چگونه COVID-19 ممکن است منجر به شروع سطح کشنده ای از التهاب ریوی شود
بررسی پاسخ به بیماری همه گیر COVID-19 ناشی از ویروس کرونا ( (SARS-CoV-2، به مدل هایی نیاز دارد که بتواند تکوین بیماری را در انسان شبیه سازی کرده، اهداف بالقوه را شناسایی کرده و آزمایش دارو را امکان پذیر کند. به طور خاص ، دسترسی به ریه اولیه انسانی در سیستم های مدل برون تنی ریه از اولویت برخوردار است زیرا سلول های اپیتلیالی تنفسی اهداف پیشنهادی ورود ویروس هستند.
چهارشنبه، 21 آبان 1399 - 09:00
چگونه سلول های بنیادی مدتی بعد از ترک بدن نیز التهاب را سرکوب می کنند
مطالعه جدیدی بوسیله در مجله Stem Cells به چاپ رسیده است که ممکن است دلیل این امر را نشان دهد که چرا سلول های بنیادی مزانشیمی حتی بعد از این که از سیستم بدن پاکسازی می شوند، کماکان التهاب را سرکوب می کنند.
چهارشنبه، 21 آبان 1399 - 08:30
تکنیکی جدید که تشخیص و ترسیم پیشرفت سرطان های تهاجمی را مقدور می سازد
تیمی از محققین دانشگاه مک گیل با استفاده از تکنیکی جدید نقاطی موسوم به hot spots را درون تومورهای تهاجمی و متاستازیک سرطان سینه شناسایی کرده اند که دارای سفتی بسیار زیادی هستند.
چهارشنبه، 21 آبان 1399 - 08:15
چرا کمبود اکسیژن روی سلول های مغزی اثر می گذارد؟
عملکرد نامناسب سلول های مغزی در شرایط کمبود اکسیژن به دلیل سیستم پاسخ دهی است که همیشه تصور می شده است که نقش آن حفاظت کننده است.
ﺳﻪشنبه، 20 آبان 1399 - 10:00
یک کارآزمایی برای تست داروهای موجود علیه سرطان های خونی نادر
محققین دانشگاه های وارویک و بیرمنگام یک کارآزمایی بالینی را برای تست داروهای موجود و درمان یک سرطان خون نادر طراحی کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 20 آبان 1399 - 08:30
استفاده از اگزوزوم ها برای درمان حملات قلبی
مطالعات جانوری نشان داده اند که تزریق مخلوطی از سلول های عضلات قلبی(کاردیومیوسیت ها)، سلول های اندوتلیالی و سلول های عضلات صاف موجب بهبودی قلب می شود اما با مشکلاتی مانند پذیرش و احتباس ضعیف سلول ها در بافت قلبی مواجه هستیم و این در حالی است که احتمال تومورزایی و بی نظمی های قلبی نیز وجود دارد.
ﺳﻪشنبه، 20 آبان 1399 - 08:00
صفحه 3 از 7ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه