(آرشیو ماه آبان 1399)
 درمانی جدید برای آسیب های لیگامنت
سالانه آسیب لیگامنت بسیاری از ورزشکاران حرفه ای و افراد معمولی را تحت تاثیر قرار می دهد. بهبودی این آسیب نیاز به زمان طولانی دارد و معمولا این اسیب با درد زیادی همراه است و عملکرد لیگامنت نیز به دلیل تشکیل بافت اسکار تحت تاثیر قرار می گیرد. در پژوهشی جدید محققین اگزوزوم ها را درمانی موثر برای این عارضه دانسته اند.
دوشنبه، 19 آبان 1399 - 10:00
تغییرات متابولیکی مغزی و از دست رفتن بویایی در COVID-19
از دست رفتن بویایی(anosmia) و چشایی(ageusia) یکی از علایم شایع بیماری COVID-19 محسوب می شود و حدود 80 درصد افراد مبتلا این علایم را نشان می دهند.
دوشنبه، 19 آبان 1399 - 09:30
صفحات سلولی مهندسی شده برای ترمیم اسیب های قلبی
طبق آمار انجمن قلب آمریکا، در سال های اخیر بیماری های قلبی دلیل اصلی مرگ در سراسر جهان بوده است. طی حمله قلبی یا انفارکته میوکاردی، مسدود شدن شریان ها منجر به محرومیت بافت های قلب از اکسیژن می شود که با مرگ سلول های قلبی، اختلال در عروق خونی و التهاب همراه است.
دوشنبه، 19 آبان 1399 - 09:00
روش کشت سه بعدی برای ایجاد درمان های شخصی برای سرطان
هر تومور سرطانی دارای سلول هایی است که به نظر می رسد ظاهر و عملکرد متفاوتی دارند و همین امر ایجاد درمان مناسب برای تومور هر فرد را برای محققین مشکل ساخته است و این در حالی است که اکثر تومورها در آزمایشگاه رفتار مشابهی را نشان می دهند.
دوشنبه، 19 آبان 1399 - 08:40
نشان دادن اثرات و عواقب آمیزش(mating) در سطح مولکولی
در حالی که مشخص شده است که سلول های بنیادی طی یک فرایند کاملا تنظیم شده توانایی تولید همه بافت های بدن را دارا هستند، اثر سیگنال های محیطی روی رفتار سلول های بنیادی به خوبی شناخته نشده است.
شنبه، 17 آبان 1399 - 10:00
تولید ارگانوئید غده تولید زهر مار با قابلیت زهرهای دارای عملکرد
محققین توانسته اند مدل های مینیاتوری از غده زهر مار را با استفاده از سلول های بنیادی تولید کنند که می توانند زهرهای از نظر عملکردی فعال را تولید کنند.
شنبه، 17 آبان 1399 - 09:30
سلولهای سرطانی سینه در داخل تومور چه حسی دارند؟
پژوهشگران دانشگاه مک گیل با استفاده از تکنیکی جدید، نقاط حساس بسیار کوچک و پیش از این غیر قابل تشخیصی را درون تومورهای تهاجمی و متاستازیک سرطان سینه شناسایی کرده اند که از سفتی بی نهایت زیادی برخوردار هستند.
شنبه، 17 آبان 1399 - 09:00
فاکتورهایی که موجب می شوند جفت از جنین در برابر ویروس زیکا محافظت نکند
فاکتورهای ژنتیکی که ظرفیت جفت برای حفاظت از جنین در برابر ویروس زیکا را کاهش می دهند، در مطالعه ای جدید بوسیله محققین برزیلی ارائه شده اند.
شنبه، 17 آبان 1399 - 08:40
بیماری پارکینسون: جهش، افزایش کلسیم سلولی و مرگ سلول های مغزی
محققین و پزشکان جان هاپکینز مسیر سلولی را شناسایی کرده اند که ارتباط بین یکی از شایع ترین جهش های ژنتیکی در بیماران پارکینسونی و مرگ سلول های مغزی را نشان می دهد.
شنبه، 17 آبان 1399 - 08:10
تنظیم مناسب متابولیسم سلول های بنیادی برای جلوگیری از ریزش مو
تیمی از محققین در کلوگن و هلسینکی مکانیسمی را کشف کرده اند که مانع از ریزش مو می شود. به موجب این مکانیسم، سلول های بنیادی فولیکول مو که برای رشد مجدد مو ضروری هستند، می توانند با تغییر وضعیت متابولیکی شان در پاسخ به غلظت های پایین اکسیژن موجود در بافت، طول عمرشان را افزایش دهند.
شنبه، 17 آبان 1399 - 07:40
نقش سلول های لانگرهانس پوست برای مقابله با بیماری aGVHD
پیوند سلول های بنیادی خونی به بخش مهم درمان انواع بیماری های خطرناک تبدیل شده است. با این حال، واکنش های ناخواسته میزبان به سلول های اهدایی خطر قابل توجهی را برای فرد ایجاد می کند. در پژوهشی جدید، محققین دانشگاه تسوکوبا به یک رفتار در سطح سلولی اشاره داشته اند که به مقابله با این امر کمک کند.
پنجشنبه، 15 آبان 1399 - 09:30
فیبولین 5 برای میلین سازی سلول های شوآن ضروری است
پژوهشی اخیرا در مجله STEM CELLS به چاپ رسیده است که ممکن است منجر به درمان جدیدی برای اختلالات مربوط به میلین مانند بیماری شارکو-ماری-توث(CMT) شود.
پنجشنبه، 15 آبان 1399 - 09:00
مخمر تغییر یافته برای درمان عفونت های باکتریایی روده
تیمی از محققین در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مریلند دریافته اند که تغییر نوعی شایع از مخمرها آن را برای درمان عفونت های روده ای کلستریدیوم دیفیسیل موثر می سازد.
پنجشنبه، 15 آبان 1399 - 08:30
تاییدیه FDA  برای یک وسیله جراحی زیست تخریب پذیر جدید و ترمیم کننده بافت
سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) یک سیستم جدید را برای فیکس کردن تاندون مورد تایید قرار داده است که نه تنها بافت های آسیب دیده را مجددا می چسباند بلکه همان طور که جذب بدن می شود موجبات بهبودی آسیب را نیز فراهم می کنند.
پنجشنبه، 15 آبان 1399 - 08:00
روشی برای تولید آنزیم FTVI و بهبود پیوند خون بند ناف
انتقال سلول های بنیادی به مغز استخوان می تواند بوسیله یک آنزیم تولید شده در کرم ابریشم و مخمر بهبود یابد.
چهارشنبه، 14 آبان 1399 - 11:30
صفحه 4 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه