(آرشیو ماه فروردین 1394)
پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برنامه کارگاه های 94 خود را اعلام کرد
پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی از ابتدای اردیبهشت سال 1394 کارگاه های آموزشی خود را برگزار می کند.
یکشنبه، 30 فروردین 1394 - 13:18
آخرين مهلت ارسال مقاله به "کنگره بين‌ المللي سلول‌هاي بنيادي و پزشکي بازساختي"
آخرین مهلت ارسال مقاله برای "کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی "در مشهد اعلام شد.
یکشنبه، 30 فروردین 1394 - 10:48
مدل سازی بیماری با استفاده از سلول های بنیادی برای مشخص کردن شروع سرطان استخوان
محققین در Mount Sinai با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القا شده(iPSCs) دیدگاه های جدیدی را در مورد تغییرات ژنتیکی که یک ژن سیگنالینگ ضد سرطانی شناخته شده را به یک خطر سرطان استخوان تبدیل می کند، به دست آورده اند. با وجود پیشرفت های صورت گرفته پیشرفتی در درمان و میزان بقای افراد مبتلا به این سرطان صورت نگرفته است.
یکشنبه، 30 فروردین 1394 - 09:30
لوکمیا مانند آشیل نقطه ضعف خود را دارد
سلول های لوکمیایی مشتق از بیماران لوکمیایی میلوئید مزمن، به ویژه آن هایی که در مراحل آخر بیماری قرار دارند، فاقد پروتئین BRCA1هستند. مهم تر این که، این پروتئین حتی اگر بیمار ژن های مناسب و جهش نیافته مسئول تولید BRCA1 را هم داشته باشند، باز هم وجود ندارد.
یکشنبه، 30 فروردین 1394 - 09:00
گورخرماهی تحقیقات مبارزه با سرطان پانکراس را سرعت می بخشد
بیش از یک دهه است که گورخرماهی به عنوان یک مدل جانوری مناسب در مطالعات شناخته شده است. این جانور شباهت های بیولوژیک بسیاری با انسان دارد.
یکشنبه، 30 فروردین 1394 - 08:30
استفاده از چند فولیکول مو برای رشد فولیکول های موی بیشتر
در حال حاضر اگر درمانی هم برای الگوهای طاسی مردانه وجود داشته باشد تاحدی آسیب رسان است. تیمی از محققین نشان داده اند که با کندن 200 مو در یک الگو و تراکم خاص، آن ها می توانند موجب القای بیش از 1200 موی جایگزین برای رشد مو شوند.
یکشنبه، 30 فروردین 1394 - 08:00
یک فولیکول موی کوچک سرنخ های بزرگی را در مورد زندگی و مرگ سلول های بنیادی ارائه می دهد
محققین در مرکز سرطان Yale، درون دنیای میکروسکوپی فولیکول موی موش، سرنخ های بزرگی را از این که سلول های بنیادی چگونه تولید می شوند و یا می میرند، به دست آورده اند. این یافته ها، می تواند به درک بهتر این مطلب منجر شود که چگونه خزانه سلول های بنیادی درون یک بافت در بدن حفظ می شود و یا تغییر می باید.
شنبه، 29 فروردین 1394 - 09:30
برهمکنش بتاکتنین و سانتروزوم در زمان تقسیم سلول های بنیادی می تواند منجر به سرطان شود
سلول های در حال تقسیم( چه در جنین و چه در فرد بالغ)، به فرایندهای تکیه دارند که در زمان مناسب برای ایجاد سلامتی اتفاق می افتند.
شنبه، 29 فروردین 1394 - 09:00
صدا سلول های سرطانی را از نمونه های خون جداسازی می کند
جداسازی سلول های سرطانی در حال گردش(CTCs) از سلول های خونی برای اهداف تشخیصی، پیش آگهی و درمانی، ممکن است با استفاده از روش جداسازی آکوستیک و یک تراشه یک بار مصرف ارزان قیمت آسان تر باشد. جست و جو برای سلول های سرطانی در حال گردش در نمونه های خونی مانند گشتن دنبال یک سوزن در انبار کاه است. مشخصا تعداد این سلول های سرطانی در حال گردش یک در یک میلیارد سلول خونی است.
شنبه، 29 فروردین 1394 - 08:30
مطالعات بالینی از سلول های خود بیمار برای درمان شخصی بعد از پیوند مغز استخوان استفاده می کنند
مطالعات بالینی مبتکرانه از سلول درمانی شخصی برای بیماری GVHD استفاده کرده اند، بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) یک شرایط تهدید کننده حیات است که بعد از پیوند مغز استخوان، لنفوسیت های ایمنی اهداکننده به اندام فرد گیرنده حمله می کند.
شنبه، 29 فروردین 1394 - 08:00
اطلاعات جدید در مورد سیگنالینگ EphB ممکن است درمان سرطان های روده ای را بهبود ببخشد
مطالعه ای جدید به وسیله محققین در انستیتو کارولینسکا شواهد آزمایشگاهی را ارائه داده است که یک دارو که مسیر سیگنالینگ EphB را در سلول مهار می کند، می تواند به طور موثر تکوین تومورهای روده ای را سرکوب می کند. این اطلاعات می تواند در طراحی درمان های جدید برای جلوگیری از تشکیل آدنوما و پیشرفت سرطان در بیماران مستعد سرطان کلورکتال موثر باشد
شنبه، 29 فروردین 1394 - 07:30
پاکسازی ویروسی قبل از پیوند عضو
سیتومگالوویروس های انسانی(HCMV) ویروسی بسیار شایع هستند که عضوی از خانواده ویروس های تب خال هستند که موجب عفونت های طولانی مدت در انسان می شوند. اغلب افراد در زمان بچگی در معرض این ویروس ها قرار می گیرند ولی عوارض آن ها به وسیله یک سیستم ایمنی سالم از بین می رود. با این حال، این عفونت ها برای افرادی با سیستم ایمنی ناقص مانند نوزادن و افراد مبتلا به ایدز، تهدید کننده هستند.
پنجشنبه، 27 فروردین 1394 - 10:00
تحقیقات سرطان سینه و کشف چشمه جوانی!
محققین می گویند که موفق به کشف چشمه جوانی در غدد پستانی یک موش مدیفه شده ژنتیکی شده اند.
پنجشنبه، 27 فروردین 1394 - 09:30
غلبه بر مقاومت لوکمیا در برابر پرتودرمانی با استفاده از داروهای مهندسی شده دقیق
تیمی از محققین در بیمارستان کودکان لس آنجلس نشان داده اند که مقاومت لوکمیا در برابر پرتودرمانی را می توان با استفاده از پروتئینی مهندسی شده که اخیرا طراحی و ساخته شده است شکست داد.
پنجشنبه، 27 فروردین 1394 - 09:00
سلول های بنیادی آمنیوتیک رشد عروق خونی را در هیدروژل درمانی افزایش می دهند
محققین با موفقیت سلول های بنیادی مشتق از مایع آمنیوتیک را برای افزایش رشد عروق خونی دارای عملکرد در هیدروژل های درمان کننده تزریق شده به موش استفاده کردند.
پنجشنبه، 27 فروردین 1394 - 08:30
صفحه 1 از 5ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه