(آرشیو ماه فروردین 1395)
بررسي كاربري سلول هاي بنيادي در درمان بيماري هاي مرتبط با توليدمثل
كاربري سلول هاي بنيادي در درمان بيماري هاي مختلف مرتبط با توليدمثل در دومين كنگره بين المللي توليدمثل مورد بررسي قرار مي گيرد.
ﺳﻪشنبه، 31 فروردین 1395 - 12:18
تخصیص بودجه چهار میلیون دلاری برای تحقیقات سلول های بنیادی در زمینه MS
تیمی از محققین به سرپرستی دکتر پیتر شولتز در انستیتو تحقیقاتی Scripps، بودجه ای برابر با 4.3‌ میلیون دلاری را از انستیتو طب بازساختی کالیفرنیا(CRIM) دریافت کرده اند تا به تحقیقاتی در زمینه سلول درمانی مولتیپل اسکلروزیس(MS) بپردازند.
ﺳﻪشنبه، 31 فروردین 1395 - 11:00
مواد غذایی افزایش دهنده اسپرم برای کمک به زوج های نابارور
محققین دانشگاه شفیلد دست به مطالعه ای زده اند که به بررسی این مطلب می پردازد که آیا مواد غذایی می توانند روی افزایش باروری مردان اثر بگذارند یا خیر.
ﺳﻪشنبه، 31 فروردین 1395 - 10:30
درمانی جدید برای گردش خون ضعیف ناشی از بیماری شریان محیطی
مهندسین زیستی و پزشکان دانشگاه کالیفرنیا، درمان جدید و بالقوه ای را برای ایسکمی حیاتی اندام حرکتی ابداع کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 31 فروردین 1395 - 10:00
روش ابداعی دانشمند ایرانی برای تولید کبد
محقق ایرانی موسسه MIT و همکارانش موفق به ابداع شیوه‌ای نوین در ساخت اندام‌های مصنوعی شدند که از این روش برای ساخت کبد مصنوعی و بافت قلب روی موش و خوک استفاده کردند و امیدوارند با دستیابی به نتایج امیدبخش، در آینده نسل نوینی از روش‌های درمانی را برای بیماران نیازمند ارائه دهند.
ﺳﻪشنبه، 31 فروردین 1395 - 09:06
روشی جدید برای تولید سلول های قلبی
محققین انستیتو گلادستون کشف کرده اند که چگونه نوع جدیدی از سلول ها را تولید کنند که بین سلول های بنیادی جنینی و سلول های قلبی بالغ قرار دارند و می توانند برای درمان بیماری های قلبی مورد استفاده قرار گیرند.
دوشنبه، 30 فروردین 1395 - 11:00
ایجاد روشی که مانع از ناباروری کودکان نابالغ سرطانی بعد از شیمی درمانی می شود
یک محقق ایرانی توانسته است روش جدیدی را برای تکثیر سلول های بنیادی اسپرماتوگونیایی انسانی مشتق از بیوپسی های کوچک بیضه ای ارائه کند که به موجب آن می توان تعداد سلول کافی برای پیوند موفقیت آمیز در شرایط آزمایشگاهی در اختیار داشت. این سلول ها می توانند به حفظ باروری پسران نابالغی که از سرطان رنج می برند کمک کنند.
دوشنبه، 30 فروردین 1395 - 10:00
سلول هایT‌راه حلی غیر تهاجمی برای مطالعات عصبی
محققین ژاپنی گزارش کرده اند که سلول های بنیادی عصبی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی مشتق از سلول هایT، زمانی که با استفاده از یک پروتکل خاص کشت داده می شوند، می توانند مدل مناسبی برای مطالعه بیماری های عصبی باشند.
دوشنبه، 30 فروردین 1395 - 09:30
استفاده از ترکیب پروتئین های تجاری و سلول های بنیادی برای درمان زخم های دیابتی
کمپانی داروئی تگزاس کاردیوم، به تازگی اعلام کرده است که ترکیب ماتریکس درمی Excellagen با سلول های بنیادی مزانشیمی برای ارزیابی های بالینی، وارد فاز یک مطالعات ایمنی شده است و هزینه لازم برای این کار نیز به وسیله اتحادیه اروپا تامین شده است. آن ها براین باورند که این ترکیب می تواند منجر به درمان زخم های دیابتی مزمن شود.
دوشنبه، 30 فروردین 1395 - 08:30
شناسایی یک داروی جدید برای یک نوع سرطان خون
لوکمیای میلوئید حاد(AML)، سرطان سلول های بنیادی میلوئیدی است که هم در بالغین و هم کودکان ایجاد می شود.
دوشنبه، 30 فروردین 1395 - 08:00
سلول های بنیادی برای مطالعه دلایل پیری زودرس
کودکانی که به پیری زودرس(پروجریا) مبتلا می شوند در سنین جوانی به دلیل عوارض ناشی از این بیماری مانند نارسایی قلبی و سکته می میرند. پروجریا بیماری نادری است که منجر به پیری زودرس می شوند. محققین دانشگاه مریلند در تلاش برای کمک به درمان این بیماری، در روند تحقیقاتشان در این زمینه، پروتئین سمی را شناسایی کرده اند که سلول های عضلانی درون شریان های بیماران را تخریب می کند.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 13:00
تولید شبکه ای از عروق خونی که بافت انسانی را زنده نگه می دارند
سال هاست که یکی از بزرگترین موانع در زمینه طب بازساختی، ایجاد سیستم گردش خون در بافت ها و اندام های جدید و در حال رشد بوده است. اینک محققینی در دانشگاه کارولینای شمالی موفق به ایجاد تکنولوژی برای ایجاد عروق خونی لازم برای حمایت بازسازی بافتی شده اند.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 12:45
طراحی راهی موثرتر برای تولید سلول های بنیادی بوسیله ژنتیک دانان
محققین می دانند که افراد به دلیل ساختار ژنتیکی شان به طور متفاوتی به داروها و درمان ها واکنش می دهند، با این حال، آن ها دریافته اند که تغییرات ژنتیکی خاص با پاسخ های ژنتیکی خاص به داروها همراه است، اما دلیل این امر را نمی دانند.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 12:30
متابولیت های گیاهی می توانند موجب شیمی درمانی های موثرتر شوند
ترکیب کردن یک اپی ژنین سنتتیک با داروهای ضد سرطانی موجود می تواند مشکل مقاومت دارویی در بیماری های سرطانی را حل کند. هم چنین این ترکیب می تواند بازجذب داروهای سرطانی در سیستم گوارشی را بهبود ببخشد و این موقعیت را فراهم کند که داروهای ضد سرطانی خوراکی بیشتری را در مقایسه با تزریق درون سیاهرگی مصرف کنند.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 12:15
سطوحی که رشد سلول های بنیادی برای ترمیم استخوان را افزایش می دهند
محققین دانشگاه میشیگان ثابت کرده اند که سطحی خاص و عاری از آلودگی های زیستی، به سلول های بنیادی بالغ اجازه رشد و زنده ماندن و تمایز به چندین نوع سلول مختلف را می دهد. این موفقیت سلول درمانی را یک گام دیگر به واقعیت نزدیک کرده است.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 12:00
صفحه 1 از 9ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه