(آرشیو ماه اسفند 1390)
امیدواری پزشکان برای ایجاد بیضه ها مصنوعی با توانایی ساخت اسپرم
آیا بیضه های مصنوعی در انسان واقعا توانایی  تولید اسپرم را دارند؟ به گفته دکتر البرهان «پانزده درصد از زوج ها در ایالات متحده نابارور هستند، که علت ، نیمی ازاین ناباروری ها ٬ مردان هستند او در ادامه افزود: بسیاری از مردان درگیر با این مشکلات، برای حل مشکل خود به  او مراجعه می کنند..
یکشنبه، 28 اسفند 1390 - 23:36
تسهیل در تزریق سلول های بنیادی مغزی به بیماران مبتلا به پارکینسون
یکسری میمون های مبتلا به پارکینسون با تزریق سلول های بنیادی جنین انسان (hESCs) به مغزشان، با کاهش درد وعلایم این بیماری مواجه شدند.
یکشنبه، 28 اسفند 1390 - 23:30
راهکار جدیدی برای بازسازی و ترمیم نخاع، با کشف رده جدیدی از سلول های بنیادی
موسسه علوم مغزی آلن،  رده جدیدی از سلول ها (سلولهای گلیای شعاعی) را درنخاع کشف کردند که مانند سلولهای بنیادی عصبی عمل می کنند، این کشف  یک راهکار تازه برای درمان آسیب های نخاعی ارائه می کند.
یکشنبه، 28 اسفند 1390 - 23:24
کاهش عوارض جانبی افزایش بافت سینه با انتقال سلول های بنیادی
دو روش  شناخته شده برای عمل جراحی زیبایی بافت سینه یعنی ایمپلنت سیلیکون و انتقال سلول های بنیادی به عنوان بی خطر ترین، موفق ترین، ومقرون به صرفه  ترین روش ها  شناخته شده است.
یکشنبه، 28 اسفند 1390 - 10:52
مسیر داخل سلولی که نقش کلیدی در توسعه دیابت بارداری دارد شناسایی شد
محققان دانشکده پزشکی پیتسبورگ مسیر سیگنالینگ سلولی را که نقش کلیدی درافزایش ترشح انسولین در دوران بارداری داشته و درصورت مهارمنجربه توسعه دیابت حاملگی می شود، شناسایی کردند. این یافته درنشریه دیابت منتشرشده است.
یکشنبه، 28 اسفند 1390 - 10:13
نانوقرص ها دارو را مستقیم به درون سلول ها می برند

محققان به فناوری جدیدی دست یافته اند كه می تواند داروها را مستقیم به دورن سلول ها وارد كند.

یکشنبه، 28 اسفند 1390 - 09:07
بیماران مبتلا به پسوریازیس ممکن است بیشتر در معرض خطربیماریهای قلبی عروقی باشند
افراد مبتلا به بیماری پوستی دردناک پسوریازیس ممکن است بیشتر در معرض افزایش خطر مشکلاتی که بر قلب تأثیر می گذارد، باشند.
شنبه، 27 اسفند 1390 - 14:54
سیستم ایمنی بدن انسان می تواند در موش ها تکثیرشود
این فرایند با پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان انسان، همراه با یک میلیمترمکعب از بافت تیموس فرد به یک موش دارای نقص سیستم ایمنی آغاز می شود. تیموس عضوی ازسیستم ایمنی بدن است و نمونه ای از آن در کپسول کلیه موش، که یک غشای نازک اطراف کلیه است  کاشته می شود.
شنبه، 27 اسفند 1390 - 14:24
کشف ارتباط شگفت آور بین سلول های سرطان پستان و بافت پیرامون آن
زیست شناسی به نام Lee Ligon  ازمؤسسه Rensselaer Polytechnic  ارتباط ناشناخته بین سلول های توموری سرطان پستان و بافت سالم اطراف آنرا شناسایی کرد .
شنبه، 27 اسفند 1390 - 11:16
روش جدیدی برای تولید سلول های با عملکرد خاص شناسایی شد
این تکنیک به عنوان جایگزینی برای سلول های بنیادی پرتوان القایی و برای تولید سریع تر و کارآمدتر سلول های کاربردی برای استفاده در درمان سرطان و بسیاری از بیماری های دیگرخواهد بود.
شنبه، 27 اسفند 1390 - 10:23
راز یک فرایند ترمیمی DNA کشف شد
شایع ترین نقص که بطور خود به خودی درDNA رخ می دهد شکستگی تک رشته DNA است. عدم تصحیح این شکستگی ها منجر به اختلالات بازسازی سلول های عصبی می شود.
شنبه، 27 اسفند 1390 - 10:18
اصلاح جهش‌هاي ژنتيكي ميتوكندريايي انسان براي نخستين بار

محققان مركز سلول های بنيادي و دپارتمانهاي شيمي، بيوشيمي و پاتولوژي دانشگاه كاليفرنيا توانسته‌اند براي اولين بار يك شيوه ژنتيكي را براي اصلاح جهش‌هاي ژنتيكي در دي‌ان‌اي میتوکندریایی شناسايي كنند كه آران‌اي‌هاي اصلاح كننده را هدف قرار مي‌دهد.

شنبه، 27 اسفند 1390 - 08:42
سلامت چشم با سلامت مغز مرتبط است
با توجه به مطالعه منتشر شده درمجله پزشکی American Academy of Neurology ، افراد مبتلا به بیماری خفیف عروقی که باعث صدمه به شبکیه چشم می شود بیشتراحتمال دارد که دچارمشکلات تفکر و مهارت های حافظه ای شوند، زیرا این بیماری عروقی ممکن است مغز را نیز دچارمشکل کند.
پنجشنبه، 25 اسفند 1390 - 12:22
ژن سرخی پرتقال خونی كشف شد

دانشمندان امیدوارند بتوانند با دست كاری ژنتیكی، پرتقال های معمولی را به گونه ای اصلاح كنند كه به پرتقال های خونی 'سلامت تری' تبدیل شوند و بتوانند با چاقی و بیماری قلبی مبارزه كنند.

پنجشنبه، 25 اسفند 1390 - 12:13
شناسایی یک ژن با دو ویژگی متضاد در سرطان
آیا یک ژن به طور همزمان می تواند  هم به عنوان فاکتور سرکوب کننده  وهم القا کننده رشد سرطان عمل نماید.
پنجشنبه، 25 اسفند 1390 - 11:56