(آرشیو ماه اسفند 1395)
رشد استخوان جدید برای ترمیم موثرتر آسیب های استخوانی
استخوان های شکسته معمولا و بویژه بعد از تروماهایی مانند تصادفات اتومبیل به طور کامل ترمیم نمی شوند. مشکل زمانی حادتر می شود که شکستگی از چندین ناحیه باشد و در این حالت است که جریان خون کاهش می یابد و عفونت افزایش می یابد. در این حالت بیماران در دراز مدت مقداری از توده استخوانی شان را از دست می دهند و در نهایت فلج می شوند.
شنبه، 28 اسفند 1395 - 09:00
ویتامینC موثر در مقابله با سلول های بنیادی سرطانی
مطالعه ای در دانشگاه سالفورد بریتانیا نشان می دهد که ویتامین C در متوقف کردن رشد سلول های سرطانی و در مقایسه با دارویی مانند 2-DG بیش از ده برابر موثرتر است.
شنبه، 28 اسفند 1395 - 08:15
یک نقشه سه بعدی از ژنوم
چگونه برخی سلول ها تصمیم می گیرند که کدام ژن فعال شود و کدام ژن خاموش شود؟
پنجشنبه، 26 اسفند 1395 - 13:30
تغییرات در واسطه های محلول، تبدیل شدن به لوپوس اریتروماتوز سیستمیک را پیش بینی می کند
برای بستگان سالم بیماران مبتلا به لوپوس اریتروماتوز سیستمیک(SLE)، تغییرات پیش درمانگاهی در واسطه های محلول ممکن است مبتلا شدن به بیماری را پیش بینی کند.
پنجشنبه، 26 اسفند 1395 - 13:00
محققین مدل in vivo جدیدی را برای مطالعه سرطان پانکراس تولید کرده اند
محققین دانشگاه اوکایاما در مطالعه ای جدید از ایجاد یک مدل in vivo جدید برای مطالعه تومورهای پانکراسی داکتال آدنوکارسینوما (PDAC) خبر داده اند. این مدل بر سلول های بنیادی پرتوان القایی متکی است.
پنجشنبه، 26 اسفند 1395 - 12:00
خطرات بالقوه سفر به مریخ برای سلامتی!
ارسال یک سفینه سرنشین دار به مریخ به چیزی بیش از یک موشک قدرتمند نیاز دارد. آمادگی کاری هم چنین شامل این است که دریابیم طی یک ماموریت سه ساله چه اتفاقی برای بدن انسان می افتد. سازمان فضایی ناسا و انستیتو ویک فارست با استفاده از سلول های بنیادی انسانی به اندازه گیری اثرات تابش عمقی فضا روی بدن انسان خواهند پرداخت.
چهارشنبه، 25 اسفند 1395 - 10:00
داروی دیابتی که ممکن است علیه شکل کشنده سرطان سینه موثر باشد
محققین چینی کشف کرده اند که آنزیم متابولیکی به نام AKR1B1 منجر به شکلی تهاجمی از سرطان سینه می شود. این مطالعه نشان می دهد که یک مهار کننده این آنزیم که در حال حاضر برای درمان بیماران دیابتی استفاده می شود، می تواند درمانی موثر برای این سرطان کشنده باشد.
چهارشنبه، 25 اسفند 1395 - 09:00
فعالیت متابولیکی غیرمعمول، تکوین جنینی سرطان را نشان می دهد
مطالعه ای جدید نشان می دهد که نوع خاصی از متابولیسم که خاص سلول های سرطانی است، در زمان جنینی نیز وجود دارد و از بخشی به بخش دیگر جنین نیز متغیر است و بیشتر می توان آن را در نواحی از موجود مشاهده کرد که رشد طولانی مدت تری دارند.
چهارشنبه، 25 اسفند 1395 - 08:30
سطحی خاص برای رشد سلول های بنیادی که ترمیم استخوانی را مقدور می سازد
محققین در دانشگاه میشیگان ثابت کرده اند که یک سطح خاص و عاری از آلودگی های زیستی به سلول های بنیادی مشتق از بالغین اجازه می دهد زنده بمانند و به انواع سلول های مختلف تبدیل شوند. این موفقیت سلول درمانی را یک گام دیگر به واقعیت نزدیک می کند.
چهارشنبه، 25 اسفند 1395 - 08:00
چارچوبی برای شناسایی سلول های دندریتی
سلول های ایمنی موسوم به سلول های دندریتی(DCs) به بدن کمک می کنند تا طیف وسیعی از تهدیدهای بالقوه از پاتوژن ها گرفته تا سرطان را حذف کنند اما همه این سلول ها به صورت یکسان نیستند.
چهارشنبه، 25 اسفند 1395 - 07:30
مبارزه با دیابت با استفاده از ... اسپرم
محققین در مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون می گویند که مردان مبتلا به دیابت نوع یک می توانند با استفاده از بافت بیضه ای خودشان، دارای سلول های تولید کننده انسولین خاص خودشان شوند.
ﺳﻪشنبه، 24 اسفند 1395 - 11:00
سلول های بنیادی علیه سرطان مغز‌
در یک موفقیت، محققین هاروارد کشف کرده اند که سلول های بنیادی بارگیری شده با ویروس هرپس می تواند برای هدف قرار دادن تخصصی تومورهای مغزی و کشتن سلول های سرطانی استفاده شود.
ﺳﻪشنبه، 24 اسفند 1395 - 10:00
التهاب در بازسازی و ترمیم: دوست یا دشمن
بازسازی یک ویژگی ذاتی حیات است. با این حال، پتانسیل بازسازی در بین گونه های مختلف متفاوت است، به نحوی که ماهی ها و دوزیستان قادر به رشد مجدد ضمائمی مانند اندام های حرکتی، دم ها، باله ها و ... هستند و پستاندارانی مانند انسان نیز قادر به احیای شکل و عملکرد طبیعی اندام هایشان نیستند.
ﺳﻪشنبه، 24 اسفند 1395 - 09:30
نقص سلول های بنیادی عصبی در سندرم مغز صاف
محققین در دانشگاه های سان فرانسیسکو و وسترن ریورس، از ارگانوئیدهای مغزی برای شناسایی دلایل ریشه ای سندرم میلر-دیکر(MDS) استفاده کردند. این بیماری یک اختلال ژنتیکی نادر است است که موجب بدریختی های مغزی جنینی می شود.
ﺳﻪشنبه، 24 اسفند 1395 - 09:00
پروفایل کردن ژنتیکی می تواند پیوند سلول های بنیادی را برای بیماران مبتلا به سندرم میلودیسپلازی هدایت کند
یک تست خون ساده و اطلاعات پایه درمورد وضعیت پزشکی بیمار می تواند نشان دهد که کدام یک از بیماران مبتلا به سندرم میلودیسپلازی(MDS) می توانند از مزایای پیوند سلول های بنیادی استفاده کنند و چه شدتی از شیمی درمانی یا پرتوتابی پیش از پیوند می تواند بهترین نتایج را ایجاد کند.
ﺳﻪشنبه، 24 اسفند 1395 - 08:45
صفحه 1 از 7ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه