(آرشیو ماه اسفند 1396)
استفاده از نانوتکنولوژی برای تشخیص بیومارکر مولکولی برای استئوآرتریت
برای اولین بار، محققین در مرکز پزشکی ویک فارست توانسته اند با استفاده از یک تکنولوژی جدید، یک مولکول خاص نشان دهنده استئوآرتریت و سایر بیماری های التهابی را اندازه گیری کنند.
یکشنبه، 27 اسفند 1396 - 11:00
ویژگی یابی پیش درمانگاهی آنتی بادی های درمانی
حتی با این که مسیر Shh عمدتا در بالغین خاموش است، بی خطر بودن هدف قرار دادن Shh با آنتی بادی های درمانی، بدوا مورد سوال است زیرا نه تنها بخش انتهای آمینی پروتئین Shh نقش مهمی در تکوین جنینی بازی می کند، بلکه Shh نقش مهمی نیز در هموستازی و ترمیم بافت بالغین بازی می کند که کمتر درک شده است.
یکشنبه، 27 اسفند 1396 - 10:37
وزیکول های خارج سلولی می توانند ناقلین اختصاصی برای انتقال دارو باشند
تولید نانو وزیکول ها در مقادیر کافی، به عنوان یک سیستم انتقال داروی ارزان قیمت ممکن است راهکار مناسبی برای انتقال دارو به تومورها باشد.
یکشنبه، 27 اسفند 1396 - 10:00
برخلاف باور فعلی، نورون های جدیدی در هیپوکامپ مغز انسان های بالغ تشکیل نمی شود
سلول های مغزی جدید در هیپوکامپ انسان بالغ که مسئول یادگیری و حافظه است، رشد نمی کنند و اگر رشدی هم صورت گیرد بسیار نادر است. به عبارت دیگر تولد نورون های جدیدی در مدارهای حافظه ای انسان طی بچگی کاهش یافته و در بزرگسالی به سطح غیر قابل تشخیصی می رسد.
یکشنبه، 27 اسفند 1396 - 09:30
پیرایش سلول های بنیادی جهت ترمیم بافت قلبی
اگرچه درمان با سلول های بنیادی قلبی برای بیماران مبتلا به حمله قلبی امیدوار کننده به نظر می رسد، با این حال هدایت شدن این سلول ها بصورت هدفدار به محل ضایعه چالش برانگیز است.
یکشنبه، 27 اسفند 1396 - 09:00
کشفی جدید در سیستم عصبی که می تواند اطلاعات جدیدی را برای درمان سکته و درد ارائه دهد
مطالعه جدیدی که در مجله معتبر Nature به چاپ رسیده است، برای اولین ساختار اتمی اجزای مولکولی کلیدی سیستم عصبی را نشان داده است.
یکشنبه، 27 اسفند 1396 - 08:30
مهندسی بافت غضروف برای بازسازی بینی
به لطف مطالعه ای در دانشگاه آلبرتا، جراحان بازسازی کننده چهره می توانند در آینده ای نزدیک از شکلی بی خطر و در دسترس تر از غضروف برای بازسازی بینی استفاده کنند این بدین معنی بیماران متحمل جراحی های کمتری می شوند و درد کمتری نیز متحمل می شوند.
یکشنبه، 27 اسفند 1396 - 08:00
دیدگاه هایی در مورد این که سرطان مغز چگونه از سیستم ایمنی فرار می کند
گلیوبلاستوما به عنوان کشنده ترین نوع سرطان مغز، قادر به فرار از سیستم ایمنی و یا تخریب دفاع ایمنی بدن است. اما جزئیات این امر مشخص نیست.
شنبه، 26 اسفند 1396 - 12:00
شناسایی بخش اصلی تنظیم قند خون در بدن
جزایر پانکراسی مسئول اصلی حفظ سطح گلوکز خون انسان در شرایط طبیعی هستند.
شنبه، 26 اسفند 1396 - 11:30
مدل موشی ناتوانی ذهنی، ژن یادگیری را جداسازی می کند
موش های نر بالغ فاقد یک ژل مرتبط با ناتوانی ذهنی، در کامل کردن و به خاطر سپردن راهروهای تو در تو(maze) با مشکل مواجه هستند اما در رفتار اجتماعی و تکراری شان خللی ایجاد نمی شود. این مدل جانوری، راه جدیدی را برای مطالعه نقش این ژن در یادگیری و حافظه ارائه می کند و می تواند مدل بسیار مناسبی برای بررسی ناتوانی های ذهنی باشد.
شنبه، 26 اسفند 1396 - 11:30
گورخرماهی فرایند بازسازی بوسیله سلول های بنیادی عصبی در مغز را نشان داده است
محققین در دانشگاه واسدا اخیرا فرایندهای بازسازی سلول های بنیادی عصبی را بوسیله یک مدل آسیب تکتوم بینایی گورخرماهی بالغ نشان داده اند. این مطالعه می تواند به درمان آسیب های سیستم عصبی مرکزی انسان منتهی شود.
شنبه، 26 اسفند 1396 - 10:30
مراکز سلول های بنیادی و مدعی کارایی بالای سلول  درمانی برای استئوآرتریت زانو در حال افزایش است
حتی با فقدان شواهد اثبات شده، تعداد مراکزی که سلول های بنیادی را برای درمان استئوآرتریت زانو تبلیغ می کنند، در آمریکا روز به روز در حال افزایش است. این مراکز مدعی نرخ موفقیت 80 درصد این سلول درمانی ها برای استئوآرتریت هستند.
شنبه، 26 اسفند 1396 - 10:00
بازیگر سلولی کلیدی در مهار نابینایی ناشی از پیری
محققین Duke به هدف درمانی جدید برای تخریب ماکولا اشاره داشته اند. تخریب ماکولا یک بیماری چشمی شایع است که بیش از 10 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است و منجر به نابینایی در بالغین بالای 60 سال می شود.
شنبه، 26 اسفند 1396 - 09:30
کشف دلیل مرگ سلولی در بیماران پارکینسونی
پژوهشگران دانشگاه Guelph یکی از فاکتورهای پشت پرده مرگ سلول های عصبی در بیماری پارکینسون را کشف کرده اند و نشان داده اند که پتانسیل درمان یا آهسته کردن پیشرفت این اختلال کشنده و مخرب عصبی وجود دارد.
شنبه، 26 اسفند 1396 - 09:00
بارکدی ویروسی برای عبور از سد خونی-مغزی در ژن درمانی
ژن درمانی انقلابی را در درمان بیماری های مختلف از جمله بیماری های عصبی مانند ALS ایجاد کرده اند. اما ویروس های کوچکی که ژن های درمانی را منتقل می کنند می توانند در دوزهای بالا عوارض ناخواسته ای را ایجاد کنند.
شنبه، 26 اسفند 1396 - 08:30