(آرشیو ماه اسفند 1397)
مکانیسم های جدید تنظیم کننده سلول های بنیادی عصبی
استفاده از سلول های بنیادی برای ترمیم اندام ها یکی از اهداف رویا پردازانه طب بازساختی مدرن بوده است.
ﺳﻪشنبه، 28 اسفند 1397 - 11:11
روشی برای ردیابی انواع سلول ها در کلیه جنینی
نارسایی کلیوی یکی از مشکلات مهم و خطرناک است زیرا این اندام قادر به بازسازی خودش بعد از آسیب نیست. یک راه حل احتمالی شامل رشد مصنوعی بافت های کلیوی سالم در شرایط آزمایشگاهی است. برای این منظور نیاز به درک هر چه بهتر مراحل اولیه تکوین کلیه در زمان جنینی است.
یکشنبه، 26 اسفند 1397 - 15:41
درمان با CRISPR/Cas9 می تواند پیری را سرکوب کند و سلامتی و طول عمر موش ها را تقویت کند
پیری ریسک فاکتور اصلی شمار زیادی از مشکلات و بیماری های ناتوان کننده از جمله بیماری های قلبی، سرطان و آلزایمر است. همین امر پرداختن به تولید داروها یا درمان های ضد پیری را امری ضروری ساخته است. محققین انستیتو سالک یک ژن درمانی جدید را ارائه کرده اند که می تواند به کاهش سرعت روند پیری کمک کند.
یکشنبه، 26 اسفند 1397 - 15:28
اولین گام به سمت مدل سازی مغز: تبدیل سلول های iPS به سد خونی-مغزی دارای عملکرد
محققین دانشگاه واندربیلت گام مهمی را به سمت تولید مغز در ظروف آزمایشگاهی برداشته اند. آن ها سلول های بنیادی پرتوان القایی را با موفقیت به مدلی سه بعدی از سد خونی-مغزی تبدیل کرده اند.
یکشنبه، 26 اسفند 1397 - 14:15
ایجاد ارگانوئیدها از یک منطقه مغزی برای مطالعه اختلالات شناختی
محققین دانشگاه Yale توانسته اند دو ساختار مغزی و برهمکنش های آن ها را در شرایط آزمایشگاهی مدل سازی کنند و اطلاعاتی را در مورد منشا بیماری های عصبی روانی بدست آورند.
یکشنبه، 26 اسفند 1397 - 13:50
در پلت فرم های شیاردار نورون ها بهتر با عضلات یکپارچه می شوند
رشد بافت عضلانی روی پلت فرم های شیار دار به نورون ها کمک می کند که به طور موثرتری با عضلات یکپارچه شوند. این فرایند برای مهندسی بهتر بافت عضلانی در آزمایشگاه حیاتی است. چنین بافت های عضلانی یکپارچه شده با اعصاب می توانند در پزشکی بازساختی و باز توانی کاربرد داشته باشد.
یکشنبه، 26 اسفند 1397 - 13:05
هدف درمانی جدیدی برای بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) که پیوند مغز استخوان را ایمن تر می کند
پیوند مغز استخوان(BMT) امکان درمان بیماران مبتلا به لوکمیا و لنفوما را فراهم می آورد.
یکشنبه، 26 اسفند 1397 - 12:50
روشی جدید برای بهبود ایمنی پیوند در موش ها
پیوند سلول های بنیادی خونی یا همان پیوند مغز استخوان می توانند اختلالات خونی، ایمنی، اتوایمن و متابولیک فراوانی از لوکمیا گرفته بیماری کم خونی داسی شکل را درمان کند. اما برای اطمینان از این سلول های خونی سالمی تولید می شود، محققین باید در ابتدا سلول های بنیادی خون ساز ناقص را از طریق شیمی درمانی یا پرتو درمانی از بین ببرند که این امر مشکلات ثانویه دیگری همراه است.
شنبه، 25 اسفند 1397 - 12:30
پروتئینی کوچک که نقش مرکزی را در مکانیک تومورها بازی می کند
به نظر می رسد که یک پروتئین مضرس،‌کلیدی برای نحوه تمایز سلول های بنیادی سرطانی و یا قابلیت متاستازی آن ها باشد.
شنبه، 25 اسفند 1397 - 12:00
کشف یک هدف دارویی برای درمان بیماری آلزایمر
تجمع پلاک های آمیلوئید بتا(Aβ) و توده های در هم تنیده پروتئینی موسوم به tau در مغز از مشخصه های بیماری آلزایمر(AD) است. بیشتر تلاش ها روی مهار، آهسته کردن و حتی معکوس کردن حضور آمیلوئید بتا فوکوس کرده اند تا بتوانند آلزایمر را بهبود ببخشند.
شنبه، 25 اسفند 1397 - 11:30
یک زیست پرینتر متحرک که می تواند زخم ها را بهبود ببخشد
روزی را تصور کنید که یک زیست پرینتر مملو از سلول های خود بیمار بتواند روی زخم های صعب العلاج ناشی از سوختگی یا سانحه چرخانده شود و لایه هایی از سلول را برای شروع روند ترمیم در محل آسیب ایجاد کند.
شنبه، 25 اسفند 1397 - 11:00
چگونه قلب های آسیب دیده را ترمیم کنیم؟‌
محققین بریتانیایی در امپریال کالج لندن پچ ها یا تکه هایی را از سلول های انسانی تولید کرده اند که می توانند به دنبال حملات قلبی به بافت قلبی بیمار چسبانده شده و به احیای عملکرد قلبی کمک کنند. این پچ ها نه تنها می توانند حمایت ساختاری را برای بافت عضلانی قلبی فراهم کنند و موجب پمپاژ موثر خون بوسیله قلب شود، بلکه منجر به آزادسازی ترکیباتی می شوند که سلول های قلبی را برای بازسازی و ترمیم تحریک می کنند.
شنبه، 25 اسفند 1397 - 10:32
سلول های بنیادی عضلات می تواند منجر به سرطانی می شوند که در دیستروفی عضلانی دوشن ایجاد می شود
افراد مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن(DMD) می تواند به سرطان عضلانی نادر موسوم به رابدومیوسارکوما تبدیل شود، به این دلیل که سلول های عضلانی در این بیماری به طور دائم در حال کار هستند تا بافت آسیب دیده را بازسازی کند. با این حال، در مورد نحوه بروز سرطان و طراحی درمان های متوقف کننده سرطان و تست هایی که بتواند خطر بیماری را پیش بینی کند اطلاعات اندکی در دست است.
شنبه، 25 اسفند 1397 - 10:00
کارایی تولید سلول های بنیادی از بافت بند ناف
محققین RUDN پیشنهاد فریز کردن بخش هایی از بند ناف انسانی برای بدست آوردن سلول های بنیادی را ارائه کرده اند. برخلاف خون بند ناف فریز شده، بافت های پیرامون عروقی بند ناف (ژله وارتون) منبعی موثر و بی خطر از سلول های بنیادی مزانشیمی است.
شنبه، 25 اسفند 1397 - 09:30
آنالوگ ویتامین B3 تولید سلول های خونی را تقویت می کند
درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی به طور فزاینده ای در حال گسترش است و این امر در مورد سرطان های خونی مانند لنفوما و لوکمیا از شیوع بیشتری برخوردار بوده است. در این موارد، سلول های بنیادی خونی سرطانی برداشته شده و با سلول های جدید و سالم جایگزین می شوند. با این حال، یک چهارم موارد به مرگ ختم می شود زیرا جایگزین شدن سلول های از دست رفته خیلی به کندی صورت می گیرد.
شنبه، 25 اسفند 1397 - 09:00
صفحه 1 از 6ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه