(آرشیو ماه اردیبهشت 1394)
خوردن میوه و سبزیجات آلوده به باقی مانده های حشره کش ها روی کیفیت اسپرم اثر می گذارد
محققین در دانشگاه هاروارد گزارش داده اند که مردانی که میوه و سبزیجاتی با سطح بالای باقی مانده های حشره کش ها مصرف می کنند، در مقایسه با سایر افراد سطح اسپرم پایین تری دارند.
چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 - 15:00
ریز انگشت ها برای سازماندهی سلول های منفرد
آنالیزهای عملکردی یک سلول که واحد پایه زندگی است برای بدست آوردن دیدگاه های جدید برای زمینه های دارویی و پزشکی مهم است. برای مطالعه موثر عملکردهای سلولی، ضروری است که ریز محیط سلول را با دستکاری موازی سلول های منفرد بازسازی کنیم. تکنیک های دستکاری مختلفی مانند تکنیک های فلوئیدیک، اپتیکال و الکتریکی تا کنون ایجاد شده است.
چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 - 14:00
مطالعه ای جدید نشان می دهد که ترکیب سیگار کشیدن و ژنتیک مادری احتمال دوقلو زایی را افزایش می دهد
تیمی از محققین در دانشگاه فلوریدای جنوبی و دانشگاه ایلینویز دریافته اند که مادران آمریکایی آفریقایی که سیگار مصرف می کنند و دارای پروفایل ژنتیکی با یک پلی مورفیسم تک نوکلئوتیدی هستند، احتمال دوقلوزایی بالایی دارند.
چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 - 13:45
ترکیب دارویی جدید امیدواری هایی را برای شکست مقاومت سرطان سینه نشان می دهد
محققین در دانشگاه منچستر ترکیب دارویی جدیدی را تولید کرده اند که می تواند بر مقاومت درمانی و عود سرطان سینه فائق آید.
چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 - 13:30
محققین سلول های بنیادی خبر از کشف ارکستر اصلی ژنوم داده اند
یکی از سوالات گیج کننده که ذهن زیست شناسان را به خود مشغول کرده است که چه سیگنال هایی توده تمایزنیافته سلولی را به موجب بسیار پیچیده تبدیل می کنند، فرایندی که انتوژنی نام دارد.
چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 - 13:00
ترمیم بافت استخوانی تنها با استفاده از پروتئین های ترشح شده به وسیله سلول های بنیادی
محققین راهی را کشف کرده اند که با استفاده از سیگنال های پروتئینی تولید شده به وسیله سلول های بنیادی بافت استخوانی را مجددا رشد می دهد. این تکنولوژی می تواند به درمان قربانیانی که ترومای شدیدی در اندام حرکتی شان دارد مانند سربازهای مجروح و ... کمک کند. این روش جدید می تواند درمان های قدیمی را به وسیله ارائه یک منبع پایدار از بافت تازه و کاهش خطر تشکیل تومور که می تواند در نتیجه پیوند سلول های بنیادی ایجادشوند، بهبود ببخشد.
چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 - 12:30
شناسایی ژن مورد نیاز برای تمایز سلول های بنیادی سینه
یک روش آنالیزی جدید موجب شده است که محققین در انستیتو Whitehead یک ژن تنظیمی را شناسایی کردند که برای تمایز سلول های بنیادی سینه مورد نیاز است. مهار این ژن که RUNX1 نام دارد مانع از این می شود که سلول ها در مرحله بنیادینگی بمانند.
چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 - 12:00
سلول های در حال مرگ می توانند سلول های بنیادی شان را از تخریب محافظت کنند
سلول هایی که در نتیجه پرتو یا شیمی درمانی در حال مرگ هستند می تواند یک علامت هشدار به سلول های بنیادی مجاور بفرستد. محققین دانشگاه واشنگتون می گویند که سیگنال شیمیایی به سلول های بنیادی اجازه می دهد که از سرنوشت مشابه فرار کنند
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 10:15
خاموش و روشن کردن نورون ها با استفاده از تکنیک شیموژنتیک
محققین در دانشگاه پزشکی کارولینای شمالی یک تکنیک شیموژنتیک غیر تهاجمی را انجام داده اند که به آن ها اجازه می دهد رفتار خاصی را در موش(مانند غذا خوردن حریصانه) خاموش کنند و سپس دوباره آن را برگردانند. این روش با هدف قرار دادن دو گیرنده سطح سلولی مختلف روی نورون ها کار می کند که سیگنال های خاص شیمیایی را شروع می کنند که عملکرد مغز و رفتارهای پیچیده را تنظیم می کند.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 09:45
روشی که تولید پلاکت ها از سلول های بنیادی را بهبود می بخشد
پایین بودن تعداد پلاکت ها می تواند نتیجه اختلالات پزشکی متعدد یا عوارض جانبی برخی داروها باشد. انتقال پلاکت اغلب برای افراد با تعداد پایین پلاکت حیاتی است.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 09:15
تکنولوژی های جدید ممکن است مشکلات کشنده پیوند مغز استخوان را کاهش دهند
محققین راهی را برای کاهش بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) طراحی کرده اند. این بیماری یک اختلال تهدید کننده حیات به دنبال پیوند مغز استخوان است که خود برای درمان لوکمیا و سرطان های خونی استفاده می شود.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 09:15
امیدواری های جدید برای بیماران استئوآتریتی در مطالعات سلولی بنیادی با مقیاس وسیع
انتظار می رود تا پایان سال 2015،یک مطالعه بالینی با مقیاس وسیع با استفاده از سلول های بنیادی بالغ برای درمان استئوآرتریت زانو در تمام اروپا صورت گیرد. استئوآرتریت یک بیماری تاتوان کننده و لاعلاج است و آمار نشان می دهد که بیش از 70 میلیون اروپایی از این بیماری رنج می برند.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 08:45
تزریق نخاعی سلول های بنیادی حس کردن را در برخی افراد فلج احیا می کند
محققین سوئدی و کانادایی می گویند که گروهی کوچک از افراد معلول بعد از این که سلول های بنیادی عصبی به طناب نخاعی آن ها پیوند شد، تاحدی احساس بازیابی حسی داشتند.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 07:45
طرح درمان بیماری چشمی RP با استفاده از سلولهای بنیادین شکست خورد
مسئول مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان:
مسئول مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان گفت: مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان با مرکز تحقیقات چشم بیمارستان لبافی‌نژاد مطالعه‌ای را با هدف درمان بیماری RP طراحی کرده بود که این بار به سرانجام نرسید.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 15:20
چگونه مغز تعادل در شنیدن را بین دو گوش برقرار می کند
محققین در UNSW به یک سوال قدیمی در مورد این که چگونه مغز شنوایی بین دو گوش را متعادل می کند پاسخ داده اند. این امر موجب می شود که صدا متمرکز شود، فرد در شرایط پر سر و صدا شنوایی خوبی داشته باشد و از آسیب گوش در امان بماند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 12:00
صفحه 1 از 9ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه