(آرشیو ماه تیر 1397)
درمانی جدید برای کودکان مبتلا به بیماری هانتر
تیمی از محققین دانشگاه منچستر، یک رویکرد سلول درمانی-ژن درمانی جدید را برای درمان کودکان مبتلا به یک بیماری ژنتیکی مخرب ایجاد کرده اند. این رویکرد در حال حاضر در مرحله آزمایش بالینی برای افراد مبتلا به این بیماری است.
شنبه، 30 تیر 1397 - 11:30
بازپس گیری دو مقاله در زمینه گرافت نای مصنوعی بوسیله مجله پزشکی Lancet
مجله پزشکی Lancet اخیرا دو مقاله که بوسیله جراح ایتالیایی پائولو ماچاریانی در این مجله چاپ شده بود را با توجه به این که اغلب بیماران گیرنده این نای مصنوعی درگذشتند، حذف کرد. باز پس گیری یک مقاله، امری نادر برای مجلات با رتبه عالی محسوب می شود که مقالات آن ها بعد از داوری بوسیله محققین برجسته در زمینه مربوطه به چاپ می رسد.
شنبه، 30 تیر 1397 - 11:08
دماهای گرم اثر منفی روی باروری و نرخ تولد دارد
طبق مطالعه ای که اخیرا در دانشگاه UCLA صورت گرفته است، آب و هوای گرم شانس باردار شدن را کاهش می دهد و این مساله با توجه به معضل گرم شدن هوای کره زمین می تواند بدتر هم شود.
شنبه، 30 تیر 1397 - 10:30
کشتن سلول های تومور مغزی با هدف قرار دادن یک مارکر
تومورهای مغزی 20 درصد سرطان های کودکان را تشکیل می دهند و به همین دلیل می تواند بیشترین مرگ های سرطانی در افراد زیر 20 سال را به این تومورها نسبت داد. برخلاف پیشرفت های بالینی صورت گرفته، بیماران بدلیل جراحی هایی که انجام می دهند و هم چنین سمیت ناشی از شیمی درمانی و پرتو درمانی،‌در زمان حیات نیز با مشکلات شناختی و فیزیکی گسترده ای مواجه هستند.
شنبه، 30 تیر 1397 - 10:00
از سال 1978 تا کنون بیش از 8 میلیون نوزاد با استفاده از IVF بدنیا آمده اند
چهل سال بعد از تولد لوئیز براون به عنوان اولین کودک حاصل لقاح آزمایشگاهی(IVF)، در گزارشی که محققین باروری و تولید مثل ارائه کرده اند مدعی شده اند که از آن زمان تاکنون بیش از 8 میلیون نوزاد با استفاده از IVF بدنیا آمده اند.
شنبه، 30 تیر 1397 - 09:30
ویتامینC تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی و موشی را تقویت می کند
سلول های سوماتیک می توانند با استفاده از فاکتورهای مشخص به سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(iPSCs) بازبرنامه ریزی شوند. با این حال، کارایی پایین و طولانی بودن فرایند بازبرنامه ریزی استفاده از این تکنولوژی را با مشکل مواجه کرده است.
شنبه، 30 تیر 1397 - 09:00
جایزه ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی
ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی برای سومین سال پیاپی در نظر دارد رویداد علمی جایزه ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را در حاشیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار نماید.
چهارشنبه، 27 تیر 1397 - 14:14
نوع سلول و محیط روی ترن آور پروتئین در مغز اثر می گذارد
محققین نشان داده اند که مولکول های پروتئینی مغز بسته به جایگاهی که در مغز دارند، در نرخ های متفاوتی تجزیه شده و جایگزین می شوند.
دوشنبه، 25 تیر 1397 - 11:00
اطلاعات جدید در مورد اثرات لقاح آزمایشگاهی روی رشد جنین
مشخص شده است که لقاح آزمایشگاهی(IVF) روی اندازه نوزادان اثر می گذارد. کودکان مشتق از انتقال جنین های تازه، وزن کمتری در زمان تولد دارند و جالب این که کودکان مشتق از انتقال جنین های فریز شده در زمان تولد وزن نسبتا بیشتری دارند.
دوشنبه، 25 تیر 1397 - 10:00
استفاده از سلول های بنیادی عصبی انسانی برای ترمیم آسیب های طناب نخاعی
تیمی از محققین و متخصصین علوم اعصاب در دانشگاه کالیفرنیا توانسته اند سلول های پیش ساز عصبی انسانی را با موفقیت به میمون های رزوس مدل شده برای آسیب نخاعی پیوند کنند. این گرافت ها نه تنها زنده ماندند، بلکه هزاران آکسون و سیناپس عصبی را تولید کردند که منجر به بهبود عملکرد اندام حرکتی جلویی در میمون ها شد.
دوشنبه، 25 تیر 1397 - 09:00
دریچه های قلبی بازسازی کننده طراحی شده به صورت کامپیوتری
مهندسی بافت قلبی عروقی سعی دارد که در درمان بیماری های قلبی از پروتزهایی استفاده کند که قابلیت رشد و بازسازی دارند.
دوشنبه، 25 تیر 1397 - 08:30
سلول های ایمنی گهواره ای را برای سلول های بنیادی پستانی ایجاد می کنند
مطالعه ای جدید نشان داده است که چگونه ماکروفاژها و سلول های بنیادی پستانی از طریق پیام رسانی شیمیایی با یکدیگر به گفت و گو می پردازند.
دوشنبه، 25 تیر 1397 - 08:00
شناسایی فعالیت جدید سلول های بنیادی در مغز انسان
مسیر جدیدی از فعالیت سلول های بنیادی در مغز که ارائه کننده اهداف بالقوه برای آسیب های مغزی است که نوزادان را تحت تاثیر قرار می دهد، بوسیله محققین در انستیتو اعصاب Barrow در مرکز پزشکی و بیمارستان سنت جوزف شناسایی شده است. این مطالعه سوالات در مورد نحوه تکوین مغز را افزایش می دهد.
یکشنبه، 24 تیر 1397 - 00:14
مطالعات مغزی راه را برای درمان دلایل شایع زوال عقل هموار می سازد
زوال عقل یکی از مشکلات اجتماعی اقتصادی شایع در جمعیت مسن هر جامعه است.
یکشنبه، 24 تیر 1397 - 00:09
داروی سلول درمانی می تواند درمانی برای علایم COPD ناشی از سیگار باشد
یک داروی مورد استفاده در سلول درمانی برای درمان سرطان های خاص، ممکن است برای مقابله با آسیب ریوی ناشی از دود سیگار نیز موثر باشد.
یکشنبه، 24 تیر 1397 - 00:00
صفحه 1 از 7ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه