(آرشیو ماه مرداد 1394)
 حمایت شرکت فناوری بن یاخته های رویان از طرح های پژوهشی
دبیر کمیته عملی شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: این شرکت در آغاز ورود به دهه دوم فعالیت های خود، اقدام به برگزاری اولین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی کرده است.
شنبه، 31 مرداد 1394 - 12:20
چگونه سلول های سفید خونی ترمیم عضلات را محدود می کنند
پژوهشگران پروتئینی را شناسایی کرده اند که به وسیله سلول های سفید خونی تولید می شود و مانند یک ترمز برای ترمیم عضلانی بعد از آسیب عمل می کند.
شنبه، 31 مرداد 1394 - 10:00
تکنیکی که بافت چربی قهوه ای را افزایش می دهد و فعالیت آن را تشدید می کند
محققین انستیتو سلول های بنیادی هاروارد راهی را یافته اند که به موجب آن هم تعداد بیشتری سلول های چربی قهوه ای سوزاننده انرژی می سازند و هم این که سلول ها را فعال تر می کنند. این کشف می تواند این پتانسیل را داشته باشد که در درمان اختلالاتی مانند چاقی و دیابت و بیماری های متابولیک مورد استفاده قرار گیرد.
شنبه، 31 مرداد 1394 - 10:00
زمانی که چربی راه گشا است: استفاده از سلول های چربی برای کاهش کاردیومیوپاتی شاگاسی
این می تواند نمونه ای از داستان خون آشام باشد که نیمه شب موجوداتی که خون می مکند بیرون آمده و بیماری های کشنده ای را به قلبی میلیون ها نفر پراکنده می کنند و در نهایت به صورت دردناکی می میرند.
شنبه، 31 مرداد 1394 - 09:30
ساختن سلول هایی برای کمک به ترمیم اعصاب محیطی
محققین در دانشگاه نیوکاسل ترکیبی از ریز مولکول ها را برای تبدیل سلول های جداسازی شده از پوست به سلول های شوآن استفاده کرده اند.
شنبه، 31 مرداد 1394 - 09:00
شناسایی یک کاندیدای دارویی برای ترمیم پوست و مو در قربانیان سوختگی و تروما
محققین جان هاپکینز یک مسیر سیگنالینگ سلولی جدید را در موش به عنوان (یک مدل پستاندار) شناسایی کرده اند که می تواند پوست و فولیکول های مو را در زمان بهبود زخم ترمیم کند.
شنبه، 31 مرداد 1394 - 08:30
رشد نورون های سروتونینی انسانی در پتری دیش
سروتونین یک نوروترانسمیتر است که در تنظیم حالات روانی و خلق و خوی دخالت دارد و با بسیاری از بیماری های روانی نورولوژیک از جمله افسردگی مرتبط است. اما از آن جایی که در حال حاضر راهی برای بدست آوردن نورون های سروتونینی انسان زنده برای مطالعه این بیماری ها و جود ندارد، اغلب مطالعات سروتونین روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شده است.
شنبه، 31 مرداد 1394 - 08:00
استراتژی جدید برای شناسایی ژن هایی که عامل ناباروری هستند
ناباروری تقریبا مشکلی است که 15 درصد زوج ها با آن دست به گریبان هستند. اگرچه می دانیم که عوامل ژنتیکی دلیل اصلی برخی از این ناباروری ها هستند اما جزئیات این عوامل ژنتیکی به خوبی شناخته نشده است.
شنبه، 31 مرداد 1394 - 07:30
درمان های باروری ناموفق با افسردگی زنان ارتباطی ندارد
آنالیز اطلاعات بیش از 41000 زن دانمارکی که درمان های کمک باروری و تولیدمثلی را دریافت کرده اند، نشان می دهد که عدم موفقیت درمانی با این روش های کمک باروری با خطر افزایش یافته افسردگی شناخته شده در زنان ار تباطی ندارد.
پنجشنبه، 29 مرداد 1394 - 11:00
استفاده از تکنولوژی CRISPR برای قرار دادن یک پروتئین حیاتی در بقای سلول های بنیادی
در یک تلاش بینارشته ای تیمی از محققین در دانشگاه ویسکونزین-مادیسون پروتئینی را شناسایی کرده اند که برای فرایندهای بقا و خودنوزایی سلول های بنیادی پرتوان القایی(hPSC) ضروری است.
پنجشنبه، 29 مرداد 1394 - 10:00
افزایش قدرت سلول های بنیادی جنینی
سلول های بنیادی همه توان (totipotent) را می توان با تغییر چگونگی شکل گیری کروماتین و هیستون ها از سلول های بنیادی جنینی پرتوان تولید کرد.
پنجشنبه، 29 مرداد 1394 - 09:30
شناسایی منبعی از سلول های بنیادی کبدی
محققین در انستیتو پزشکی هاوارد هیوز سلول های بنیادی را در کبد شناسایی کرده اند که به سلول های کبدی دارای عملکرد تمایز می یابند. این مطالعه، معمای همیشگی منشا سلول های جدید در کبد را حل می کند. امروزه همه می دانند که سلول های کبدی که می میرند به طور دائم جایگزین می شوند که این امر حتی در اندام سالم نیز اتفاق می افتد.
پنجشنبه، 29 مرداد 1394 - 09:00
کشف جدیدی که دیدگاه هایی را در مورد تکوین اختلالات در دیابت نوع یک ارائه می دهد
محققین توانسته اند به اطلاعاتی در مورد این که چگونه فرایندهای ترمیم سلولی در دیابت نوع یک مختل می شود و این امر موجب مرگ سلولی می شود، دست یابند.
پنجشنبه، 29 مرداد 1394 - 08:30
دیدگاه های جدید در مورد تئوری رادیکال های آزاد و پیری
زمانی که محققین در آزمایشگاه Campisi در انستیتو Buck موش هایی که رادیکال آزاد اضافی را تولید می کردند و میتوکندری پوست شان را تخریب کرده بود، آمیزش دادند انتظار داشتند که روند پیری در طول زندگی موش تسریع شود(طبق تئوری رادیکال ها و پیری). اما آن ها مشاهده جالبی داشتند و دریافتند که در جانوران جوان تر فرایند ترمیم به دلیل تمایز اپی درمی افزایش یافته و اپی تلیالیزاسیون مجدد تسریع شد.
پنجشنبه، 29 مرداد 1394 - 08:00
فتودرمانی حذف مونواکسید کربن را در موش افزایش می دهد
فتودرمانی ریه های موش هایی که به وسیله گاز مونواکسید کربن سمی شده اند، حذف این گاز از ریه ها را افزایش می دهد.
چهارشنبه، 28 مرداد 1394 - 11:00
صفحه 1 از 11ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه