(آرشیو ماه شهریور 1397)
استفاده از ابزارهای مبتنی بر لنتی ویروس برای بررسی اثرات مسیر پیام رسانی Wnt روی بازسازی استخوان
محققین ابزار جدیدی را برای تعیین حساسیت بهبود استخوان به مهار مسیر پیام رسانی Wnt ایجاد کرده اند و نشان داده اند که می توان از آن در مطالعه بازسازی استخوان در موش استفاده کرد. این ابزار مبتنی بر استفاده از یک لنتی ویروس کد کننده مدل beta-catenin shRNA است.
شنبه، 31 شهریور 1397 - 12:25
بیان ژن سلول های ایمنی ممکن است مستعد بودن به آنفلوانزا را پیش بینی کند
سلول های کشنده ذاتی بیان کننده KLRD1 ممکن است بیومارکری برای مستعد بودن به آنفلوانزا باشند.
شنبه، 31 شهریور 1397 - 12:00
شناسایی فاکتوری که فعالیت سلول های بنیادی مزانشیمی و فعالیت کلاژن نوع دو را در تخریب دیسک بین مهره ای افزایش می دهد
مطالعه ای جدید پتانسیل بازسازی کنندگی بافت یک سیستم انتقال جاذب شیمیایی را نشان داده است که سلول های بنیادی مزانشیمی را به سمت جایگاه تخریب دیسک بین مهره ای می کشد.
شنبه، 31 شهریور 1397 - 11:30
درمان های ترکیبی مبتنی بر سلول های بنیادی مزانشیمی امیدوار کننده برای ترمیم ریه
پیوند ریه در حال حاضر اولیه ترین گزینه درمانی برای بیماری های ریوی مانند آمفیزم است که ادامه آن می تواند منجر به آسیب به پارانشیم ریوی شود که در تبادل گازی نقش دارد اما این گزینه با محدودیت هایی مانند مقرون به صرفه نبودن و کمبود اهدا کننده همراه است.
شنبه، 31 شهریور 1397 - 11:00
چگونه گرسنگی یا روزه داری کوتاه مدت روی عملکرد سلول های بنیادی روده ای طی پیری اثر می گذارد
مطالعات متعددی اخیرا نشان داده اند که محدودیت کالری طولانی مدت در پستانداران می تواند طول عمر را افزایش دهد و فعالیت از دست رفته ناشی از پیری سلول های بنیادی موجود در بافت را احیا کند.
شنبه، 31 شهریور 1397 - 10:00
آپوپتوز یا مرگ سلول های گانگلیون شبکیه بالغ(RGCs) که با آسیب عصب اپتیک یا بینایی همراه است، مانع از بازسازی آکسون های آسیب دیده می شود و این امر منجر اختلال های برگشت ناپذیر در بینایی شده و حتی منجر به نابینایی می شوند. به عقیده محققین درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی پتانسیل معکوس کردن این آسیب ها را دارند.
شنبه، 31 شهریور 1397 - 09:00
فاکتورهای پاراکرین مشتق از سلول های CD34+ مشتق از خون بند ناف به بهبود زخم های دیابتی کمک می کنند
بیماران مبتلا به دیابت شیرین نوع دو از زخم های دیابتی مزمن و بهبود نیابنده ای رنج می برند که ناشی از بیماری انسداد شریان محیطی ناشی از دیابت است.
شنبه، 31 شهریور 1397 - 08:30
امیدوار کننده بودن سلول های بنیادی مزانشیمی در درمان سپسیس
مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه آمستردام نشان داده است که داشتن ویژگی های متعدد تعدیل کنندگی ایمنی، سلول های بنیادی مزانشیمی را قادر می سازد که در درمان سپسیس مفید باشند. در این مطالعه آن ها به ارزیابی سلول های بنیادی مزانشیمی روی پاسخ های التهابی در انسان پرداخته اند.
شنبه، 31 شهریور 1397 - 08:00
چگونه دانه های فلزی کوچک می توانند شیمی درمانی تومورهای مغزی را موثرتر سازند
درمان تومورهای مغزی به اندازه کافی خوب پیش نرفته است و از هر هفت نفر، تنها یک نفر می تواند امید داشته باشد که نهایتا یک دهه عمر کند و این یک نفر نیز حتی در صورت زنده ماندن با عوارض جانبی مربوط به درمان های مورد استفاده دست و پنجه نرم خواهد کرد.
شنبه، 31 شهریور 1397 - 07:45
طب بازساختی با توانایی محققین برای پیش بینی فاکتورهای تبدیل کننده سلولی حاصل می شود
یک روش محاسباتی جدیدا طراحی شده، به محققین کمک می کند که نحوه تبدیل شدن یک جمعیت سلولی به جمعیت دیگر را به طور صحیح پیش بینی کنند. این روش پتانسیل زیادی در طب بازساختی دارد و می تواند به جایگزینی جمعیت های سلولی آسیب دیده یا از دست رفته طی بیماری کمک کند.
جمعه، 30 شهریور 1397 - 12:00
یک داروی سلول درمانی که می تواند فرد را در برابر علایم COPD ناشی از سیگار محافظت کند
یک دارو که در سلول درمانی و با هدف درمان سرطان های خاص مورد استفاده قرار می گیرد می تواند مانع از آسیب ریوی ناشی از دود سیگار شود.
جمعه، 30 شهریور 1397 - 11:00
چای سبز سبب کشتن سلول های بنیادی می شود
در مطالعه ای که در مجله Aging به چاپ رسیده است، تیمی از محققین دانشگاه سالفورد از فنوتیپینگ متابولیک روی رده های سلولی سلول های بنیادی سرطانی سینه استفاده کردند و دریافتند که چای سبز matcha، سلول های سرطانی را به سمت یک مرحله متابولیکی خاموش می برد و در غلظت های نسبتا پایین(2/0 میلی گرم در میلی لیتر) مانع از متاستاز سلول های سرطانی می شود.
ﺳﻪشنبه، 27 شهریور 1397 - 12:30
چگونه سلول های مجاور سپری از سلول های توموری در برابر درمان های هدفمند محافظت می کنند
پری سیت ها به عنوان کارگران نگهداری و پشتیبان سیستم عروقی سطح عروق خونی را می پوشانند، از ثبات، رشد و بقای آن ها حمایت می کنند. با توجه به این که رشد عروق خونی یکی از فاکتورهای ضروری در تکوین و پیشرفت تومورها است، محققین اخیرا سعی در شناسایی نقش شبه سلول بنیادی پری سیت ها در سرطان داشته اند.
ﺳﻪشنبه، 27 شهریور 1397 - 12:00
سرطان سینه از مسیرهای موجود در سلول های جنینی کمک می گیرد
تنها با استفاده از یک میکروسکوپ، جراح ایتالیایی فرانچسکو دورانت و همکارانش برای اولین بار شباهت های بین سلول ها در سرطان های بدخیم و سلول های جنینی اندامی که سرطان از آن منشا گرفته است را نشان داده اند.
ﺳﻪشنبه، 27 شهریور 1397 - 11:30
نقش سیتوکین های التهابی در کاهش کارایی سلول های T در سرطان
درک بهتر نقشی که سیتوکین های التهابی ترشح شده در ریز محیط توموری بازی می کنند و منجر به تمایز سلول های T افکتور به سلول های T با کارایی کم می شود، می تواند منجر به بهبود ایمنی درمانی سرطان شود.
ﺳﻪشنبه، 27 شهریور 1397 - 11:00
صفحه 1 از 8ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه