(آرشیو ماه شهریور 1398)
تیمی از محققین مکانیسمی را شناسایی کرده اند که می تواند یک راه حل جدید و بالقوه برای ترمیم دندان باشد.
یکشنبه، 31 شهریور 1398 - 11:09
شناسایی معیارهای جدید برای انواع تومورهای سلول های زایا
تومورهای سلول های زایا شامل گروهی متنوع از تومورها نادر است که در بیضه ها، تخمدان و سایر نقاط بدن رخ می دهند. برخی تومورهای سلول های زایا قبل از تولد وجود دارند و این در حالی است که برخی دیگر بعد از بلوغ نمایان می شوند.
شنبه، 30 شهریور 1398 - 09:40
ماکروفاژهای M2 تمایز سمنتوبلاستی را تقویت می کنند
در مطالعه ای جدید دکتر فان مینگ و همکارانش در دانشکده پزشکی ارتش فورت در چین به بررسی نقشی که ماکروفاژهای M2 می توانند در بازسازی پریودنتال داشته باشند پرداخته اند.
شنبه، 30 شهریور 1398 - 09:26
استفاده از سلول های بنیادی برای حفاظت از طناب نخاعی در برابر میلومننژیوسل
میلومننژیوسل، یک نقص لوله عصبی شدید است که منجر به بدریختی استخوان نخاعی و بی حفاظ ماندن اعصاب و طناب نخاعی می شود. این مشکل با آسیب مغزی و سایر اختلالات همراه است. اگرچه درمان هایی برای این مشکل وجود دارد اما این درمان ها تهاجمی و پیچیده هستند.
شنبه، 30 شهریور 1398 - 09:00
فناوری جدیدی که می تواند به تحقیقات پیوند سلول های بنیادی کمک کند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که یک پلت فرم نانوتکنولوژی که از استوانه های بسیار خاص برای حس کردن استفاده می کند به محققین اجازه می دهد که هویت و سرنوشت سلول های بنیادی انسانی و بیومارکرهای آن ها یا مولکول های زیستی را بدون تخریب کردن آن ها تعیین کنند. این امر یک چالش بزرگ در تحقیقات پیش درمانگاهی روی سلول های بنیادی محسوب می شود زیرا آنالیز و کاربرد زیستی آن ها را محدود می کند.
شنبه، 30 شهریور 1398 - 08:00
نقش بازبرنامه ریزی متابولیک مناسب در تولید iPSCs
مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه ملبورن استرالیا ثابت کرده است که سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) در مقایسه با سلول های بنیادی جنینی یا جنین های پیش لانه گزینی در تعدیل کربوهیدارت ها و استفاده از اسیدهای آمینه در پاسخ به اکسیژن ناتوان هستند. این ناتوانی می تواند ناشی از حافظه برجای مانند از سلول سوماتیک والدی آن ها در سطح رونویسی، اپی ژنتیک و متابولیک باشد.
ﺳﻪشنبه، 26 شهریور 1398 - 10:00
بازسازی دیافراگم با سازه های عضلانی مهندسی شده
پژوهشگران ایتالیایی در پادووا اخیرا گزارش کرده اند که یک داربست مشتق از ماتریکس خارج سلولی سلول زدایی شده دیافراگم موش زمانی که به یک مدل موشی ایمپلنت شد، سلول های پیش ساز عضلانی جانور را به منظور بازسازی بیشتر فراخواند.
ﺳﻪشنبه، 26 شهریور 1398 - 09:30
مولکول های کلیدی جدید که می توانند مانع از دست رفتن دندان و موجب بازسازی دندان شوند
پژوهشی جدید اطلاعاتی را در مورد علم پشت پرده تشکیل لیگامنت های پریودنتال ارائه کرده است که این می تواند در حفظ ثبات دندان ها در آرواره کمک کننده باشد و یا این که موجب بازسازی بافت های حامی دندان شود.
ﺳﻪشنبه، 26 شهریور 1398 - 09:00
هدف دارویی جدیدی که می تواند استئوپورز یا پوکی استخوان را معکوس سازد
مهندسین زیست پزشکی در دانشگاه Duke یک هدف دارویی را شناسایی کرده اند که زمانی که فعال می شود می تواند تخریب استخوان ناشی از استئوپورز را در مدل موشی این بیماری معکوس کند.
ﺳﻪشنبه، 26 شهریور 1398 - 08:30
آنتی هیستامین هایی که منجر به مرگ سلول های بنیادی لوکمیایی می شوند
لوکمیای میلوئید حاد(AML) نوعی از لوکمیا است که بدترین پیش آگهی را دارد. درمان آن با شیمی درمانی نرخ موفقیت متغیری بین 50 تا 85 درصد دارد و احتمال عود مجدد بیماری بعد از درمان نیز بسیار بالا است. احتمال عود مجدد این بیماری را سلول های بنیادی لوکمیایی می دانند که به درمان مقاوم هستند و موجب متاستاز سرطان نیز می شوند.
دوشنبه، 25 شهریور 1398 - 10:00
تشخیص نورون زایی در مغز های پیر
مطالعات اخیر بوسیله محققین شواهدی را دال بر عدم نورون زایی در هیپوکامپ مغز بالغین ارائه داده است. اما پژوهشی جدید بوسیله سورل و همکارانش در دانشگاه ایلینویز شواهدی خلاف این امر ارائه کرده است.
یکشنبه، 24 شهریور 1398 - 11:30
تشخیص امواج مغزی در مینی مغزهای رشد یافته در ظروف آزمایشگاهی
محققین مغزهایی مینیاتوری را با استفاده از سلول های بنیادی تولید کرده اند که قادر به تشکیل شبکه های عصبی هستند. با وجود این که این مغزها میلیون ها برابر کوچک تر از مغزهای انسانی هستند، اما برای اولین بار مشاهده شده است که امواج مغزی را تولید می کنند که الگویی شبیه امواج مغزی نوزادن زودرس دارند.
یکشنبه، 24 شهریور 1398 - 11:00
دیدگاه های جدید در مورد مکانیسم های مرگ نورون های حرکتی می تواند گامی در جهت درمان ALS‌ باشد
محققین دانشگاه Oregon توانسته اند به لطف مطالعات شان درکی عمیق تر در مورد دلیل این امر داشته باشند که چرا سلول های خاصی در سیستم عصبی مستعد تخریب شدن و مردن هستند، فرایندی که در بیماری هایی مانند ALS‌ اتفاق می افتد.
یکشنبه، 24 شهریور 1398 - 10:00
استفاده از قوانین جدید آمریکا بوسیله کمپانی های سلول های بنیادی برای ارائه محصولات تایید نشده برای درمان بیماران
یک قانون جدید بوسیله دولت آمریکا وضع شده است که به بیماران مبتلا به مراحل پیشرفته بیماری اجازه می دهد که از داروهای تایید و تصویب نشده استفاده کنند. همین امر موجب شده است که کمپانی های سلول های بنیادی نیز از محصولات مورد تایید قرار نگرفته در زمینه سلول های بنیادی برای بیماران استفاده کنند. امری که موجب نگرانی محققین شده است.
یکشنبه، 24 شهریور 1398 - 09:38
کمک گرفتن از گورخرماهی برای رسیدن به توانایی بازسازی شبکیه های بازسازی شده
گورخرماهی های کوچک ممکن است به کشف راه حلی برای بازسازی شبکیه های آسیب دیده انسانی کمک کنند.
یکشنبه، 24 شهریور 1398 - 09:00
صفحه 1 از 4ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه