(آرشیو ماه مهر 1395)
تخصیص بودجه برای کمک به سلول درمانی گلوکوما
محققین بریتانیایی در انستیتو پیری و بیماری های مزمن این کشور، بودجه مناسبی را برای طراحی سلول درمانی های مناسب با استفاده از سلول های بنیادی برای گلوکوما دریافت کرده اند.
پنجشنبه، 29 مهر 1395 - 12:00
ارتباط آلزایمر با عملکرد نامناسب مکانیسم های حمل و نقل عصبی
محققین در مدرسه پزشکی دانشگاه کالیفرنیا ثابت کرده اند که عملکرد نامناسب ناشی از موتاسیون یک فرایند که سلول ها از آن برای انتقال مولکول ها درون سلول استفاده می کنند، نقش پیش بینی نشده ای را در پیشبرد آلزایمر بازی می کند و البته می توان آن را با داروهای مهارکننده یک آنزیم درمان نمود.
پنجشنبه، 29 مهر 1395 - 11:00
سلول های بنیادی رشد یافته در آزمایشگاه برای بازسازی قلب میمون
در گامی رو به جلو برای بازسازی اندام، سلول های بنیادی رشد یافته از یک سلول پوستی میمون ها برای بازسازی قلب های آسیب دیده پنج میمون ماکائو استفاده شده است.
پنجشنبه، 29 مهر 1395 - 10:37
سرویس های MyCell و کمک به تحقیقات سلولی
کمپانی بین المللی دینامیک سلولی(CDI)، بزرگ ترین تولید کننده تجاری رده های سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(hiPSCs) و سلول های بافتی است و به تازگی اعلام کرده است که سرویس های خود تحت عنوان MYCellTM را آغاز کرده است.
پنجشنبه، 29 مهر 1395 - 10:00
شناسایی ژنی در سلول های بنیادی که دستور بازسازی عضلات اسکلتی را می دهد
مدت هاست که محققین می دانند ژن Prox1 نقش مهمی را در تکوین جنینی بازی می کند و در مطالعه ای جدید محققین کشف کرده اند که این ژن برای تمایز سلول های بنیادی عضلات اسکلتی نیز ضروری است.
پنجشنبه، 29 مهر 1395 - 09:30
مهاجرت توده ای نورون های مهاری به قشر پیشانی مغز بعد از تولد
محققین UC San Francisco مهاجرت توده ای پیش از این ناشناخته ای از نورون های مهاری به قشر پیشانی مغز را در ماه های اولیه بعد از تولد شناسایی کرده اند که مرحله ای تکوین مغزی را نشان می دهد که پیش از این ناشناخته مانده بود. محققین براین باورند که این مهاجرت در مراحل آخر، نقش مهمی را تثبیت توانایی های شناختی فرد بازی می کند و اختلال در آن می تواند منجر به بیماری های عصبی شود.
پنجشنبه، 29 مهر 1395 - 09:00
بازگشایی یک مرکز تحقیقات  طب بازساختی در هنگ کنگ بوسیله انستیتو کارولینسکا
به تازگی مرکزی تحت عنوان Ming Wai Lau در زمینه طب بازساختی در هنگ کنگ افتتاح شده است که اولین مرکز وابسته به انستیتو کارولینسکا در خارج سوئد است. محققین امیدوارند که با تثبیت این مرکز در هنگ کنگ، مطالعات انستیتو کارولینسکا در زمینه طب بازساختی قوت گیرد.
چهارشنبه، 28 مهر 1395 - 12:00
ایجاد یک کتابخانه جدید سلول های بنیادی پرتوان انسانی در برزیل
اغلب رده های سلول های بنیادی پرتوان انسانی(hPSC) که در سراسر دنیا گزارش شده اند از انسان ها یا جنین هایی با اجداد اروپایی یا آسیای شرقی مشتق شده اند.
چهارشنبه، 28 مهر 1395 - 11:00
مهندسی ژنوم راه را برای درمان کم خونی داسی شکل هموار می کند
تیمی از پزشکان و محققین آزمایشگاهی توانسته اند با استفاده از تکنیک ویرایش ژنومی CRISPR-Cas9 گام مهمی را به سمت درمان بیماری کم خونی داسی شکل بردارند. در این روش آن ها ژن جهش یافته مسئول بیماری را در سلول های بنیادی مشتق از خون بیمار ویرایش می کنند.
چهارشنبه، 28 مهر 1395 - 10:15
تقویت بازسازی سلول های عصبی نخاعی
محققین در مرکز پزشکی UT Southwestern توانسته اند با موفقیت بازسازی سلول های عصبی بالغ در طناب نخاعی پستانداران را افرایش دهند. این دستاورد می تواند بزودی برای درمان بیمارانی که دچار آسیب دیدگی های نخاعی هستند استفاده شود.
چهارشنبه، 28 مهر 1395 - 10:14
اولین پیوند سلول های بنیادی خونساز در مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد
در مرکز طبی کودکان
اجرای اولین پیوند موفق سلول های بنیادی خونساز در مرکز طبی کودکان، بیمار پنج ساله را به آغوش خانواده اش بازگرداند.
چهارشنبه، 28 مهر 1395 - 10:11
.بیماری NCL جوانی، یک بیماری تخریب کننده عصبی است که در آن موتاسیون در ژن CLN3 موجب شروع از دست رفتن دید مرکزی می شود. محققین نشان داده اند که توانایی انتقال نسخه کاملا دارای عملکرد ژن CLN3 به سلول های بنیادی بیماران مبتلا به NCL جوانی را دارند.
چهارشنبه، 28 مهر 1395 - 10:00
استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای مبارزه با لوکمیا
محققین دریافته اند که سلول های بنیادی خون بند ناف که توان تمایز به انواع سلول ها را دارند می توانند ابزار درمانی مناسبی برای مبارزه با لوکمیا بویژه برای افرادی باشند که اهداکننده مطابقی برای پیوند مغز استخوان نیستند.
چهارشنبه، 28 مهر 1395 - 09:44
شناسایی ارتباط بین سلول های قلبی و خونی در حین تکوین اولیه
مطالعه ای جدید در دانشگاه مینه سوتا نشان داده است که اندوگلین(endoglin) فاکتوری حیاتی در تعیین سرنوشت سلول های تمایز نیافته اولیه طی تکوین است.
ﺳﻪشنبه، 27 مهر 1395 - 12:00
اولین شواهد ارتباط مستقیم بین کرونا ویروس ها و بیماری های عصبی
برای اولین بار، محققین شواهدی از ارتباط مستقیم بین سوش OC43 کروناویروس های انسانی(HCoV) و بیماری عصبی در انسان ارائه داده اند.
ﺳﻪشنبه، 27 مهر 1395 - 11:00
صفحه 1 از 9ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه