(آرشیو ماه آبان 1393)
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری کلیوی شدید در مدل حیوانی
محققین انستیتو دامپزشکی دانشگاه کلورادو از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های کلیوی استفاده کردند که در بین گربه های خانگی بسیار شایع است. این محققین اینک به دنبال مطالعات بالینی برای ارزیابی قدرت این سلول های بنیادی برای بهبود عملکرد کلیه هستند.
شنبه، 01 آذر 1393 - 10:00
یافتن راهی برای روشن نگه داشتن چراغ خودنوزایی سلول های بنیادی
یکی از ویژگی های قابل توجه سلول های بنیادی پرتوان نامیرا بودن آن ها در شرایط آزمایشگاه است به نحوی که آن ها تحت شرایط مناسب به خوبی تقسیم می شوند و رشد می کنند. به نظر این توانایی در سلول هایی که پایین دست مسیر تکوین قرار دارند و به آن ها سلول های پیش ساز می گویند نیز وجود داشته باشد.
شنبه، 01 آذر 1393 - 09:30
ارتباط شست و شوی دست با صابون و سرطان و فیبروز کبدی
مطالعات موشی جدید نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از یک آنتی میکروب معمول در صابون های مایع شوینده دست، شامپوها و سایر محصولات بهداشت فردی به نام تری¬کلوسان می تواند یکی از دلایل سرطان و فیبروز کبدی باشد.
شنبه، 01 آذر 1393 - 09:00
	یک مهار کننده توموری،  ویژگی های کلیدی سلول های بنیادی را نیز مهار می کند
یک پروتئین که نقش کلیدی را در مهار تکوین بسیاری از انواع سرطان های انسانی دارد، به نظر می رسد که می تواند ویژگی پرتوانی سلول های بنیادی را نیز مهار کند.
شنبه، 01 آذر 1393 - 08:30
استفاده از بافت کبدی سه بعدی پرینت شده برای تست داروها
فروش نمونه های تجاری بافت کبدی سه بعدی پرینت شده هفته پیش به وسیله کمپانی Organovo اعلام شد.
شنبه، 01 آذر 1393 - 08:00
از بین بردن سلول های سرطانی بدون آسیب به سلول های سالم
محققان دریافته اند یک داروی جدید ضد سرطان سلول های عادی را در مقابل اثرات پرتو درمانی محافظت می کند . آن ها می گویند این دارو کارایی پرتو درمانی را در حیوانات آزمایشگاهی دچار سرطان پروستات افزایش داده است.
چهارشنبه، 28 آبان 1393 - 10:15
طبقه بندی سلول های سرطانی خونی برای پیش بینی بهتر گسترش بیماری
برای اغلب بیماران تومورهای اولیه اغلب کشنده نیستند. در عوض تومورهای متاستازیکی هستند که از جایگاه اولیه شان پراکنده شده و به سایر قسمت های بدن تهاجم می کنند که علت اصلی مرگ در اغلب سرطان ها است.
چهارشنبه، 28 آبان 1393 - 09:15
یک موتاسیون ساده در ژن بتا کتنین می تواند منجر به ناباروری شود
محققین در تسوکابای ژاپن کشف کرده اند که یک موتاسیون ساده در ژن بتا-کتنین می تواند منجر به ناباروری شود.
چهارشنبه، 28 آبان 1393 - 08:45
استفاده از یک تست ژنتیکی برای تصمیم گیری سریع برای درمان سرطان های خونی
برای بیمارانی که از انواع تهاجمی لوکمیا و انواع سرطان خون رنج می برند، شناسایی سریع بیماری و شروع درمان می تواند همه نتایج حاصله را در جهتی مثبت تحت الشعاع قرار دهد.
چهارشنبه، 28 آبان 1393 - 08:15
نسل مستقیم سلول های بنیادی عصبی می تواند برای سلول درمانی مورد استفاده قرار گیرد
سلول های بنیادی عصبی القایی که از سلول های بالغ ایجاد می شوند امیدواری ها را برای سلول درمانی زنده نگه داشته اند اما پتانسیل چندتوانی آن ها بدون بیان مداوم فاکتورهای رونویسی لازم برای بازبرنامه ریزی آن ها محدود می شود.
چهارشنبه، 28 آبان 1393 - 07:45
شناسایی منشا سلولی تومورهای عصبی بزرگ و بدشکل
محققین مرکز پزشکی UT Southwestern نوع خاصی از سلول ها را شناسایی کرده اند که به تومورهای بزرگ و بدشکلی به نام نوروفیبرومای پلکسی فرم تبدیل می شوند. یافته ای که می تواند منجر به درمان های جدیدی شود که مانع از رشد این تومورها می شود.
ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1393 - 10:15
شناسایی پروتئین منحصربفرد کلیدی برای تکوین سلول های بنیادی خونی
محققین UCLA پروتئین منحصر بفردی را کشف کرده اند که طی تکوین انسانی به خودنوزایی سلول های بنیادی خون ساز مرتبط است. این کشف می تواند به محققینی که به دنبال تولید سلول های بنیادی خون ساز در آزمایشگاه هستند کمک کند تا بتوانند درک بهتری از محیط طبیعی آن ها داشته باشند.
ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1393 - 09:45
کشف ارتباطات ژنتیکی جدید در اوتیسم با استفاده از نورون های مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القا شده
با استفاده از مدل های موشی، سلول های بنیادی پرتوان القا شده و دندان افتاده کودکان (tooth fairy)، محققین دانشگاه کالیفرنیا به ژن جدیدی در بیماری اوتیسم غیر سندرمی یا ایدیوپاتیک اشاره داشته اند. این ژن در سندرم Rette وجود دارد(نوعی از اوتیسم) که پیشنهاد می کند که اختلالات وسیع در انواع مختلف اوتیسم ممکن است مسیرهای مولکولی مشابه ای را استفاده کنند.
ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1393 - 09:00
یافته های مولکولی جدید می تواند به توقف گسترش سرطان پروستات کمک کند
محققین براین باورند که درمانی جدید که در مورد موش ها موثر بوده است می تواند رشد تومور را در بیمارن مبتلا به سرطان پروستات متوقف کند.
ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1393 - 08:45
چربی قهوه ای به مبارزه با دیابت نوع دو و چاقی کمک می کند
مسیر پیام رسانی اخیرا شناسایی شده است که موجب تحریک جذب گلوکز در سلول های چربی قهوه ای می شود و ممکن است برای درمان دیابت نوع دو و چاقی مفید باشد.
ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1393 - 08:15