(آرشیو ماه آذر 1394)
چگونه MS با مرگ سلول های مغزی شروع می شود
محققین در دانشگاه شیکاگو نشان داده اند که مولتیپل اسکلروزیس می تواند با مرگ سلول های مغزی که عایق های پیرامون فیبرهای عصبی را می سازند شروع شود و مهم تر این که آن ها نانوذره ای را طراحی کرده اند که حتی بعد از مرگ این سلول های مغزی می تواند مانع از MS شود.
دوشنبه، 30 آذر 1394 - 11:00
تولید داروی جدید ضد سرطان با مشارکت محقق ایرانی
محقق ایرانی دانشگاه کارولینسکا با همکاری گروه از محققان در یک طرح بین‌المللی موفق به تولید داروی ضد سرطان شدند که اولین تست بالینی این دارو سال آینده در انگلستان انجام خواهد شد.
دوشنبه، 30 آذر 1394 - 09:30
ترکیب گیاهی که موجب افزایش ارتباطات مغزی می شود
محققین برزیلی در دانشگاه فدرال ریو دوژانیرو نشان داده اند که ماده اپی ژنین که در جعفری، آویشن، بابونه و فلفل قرمز وجود دارد موجب افزایش تولید نورون ها شده و ارتباطات بین سلول های مغزی را قوت می بخشد.
دوشنبه، 30 آذر 1394 - 09:30
شناسایی مکانیسم هایی برای کاهش حملات صرعی به دنبال آسیب مغزی ترومایی
محققین در مرکز پزشکی UT Southwestern‌ دریافته اند که توقف تولید نورون های جدید در مغز بعد از آسیب مغزی ترومایی می تواند حملات صرعی و اختلالات حافظه ای را کاهش دهد و سطح هوشیاری را بالا ببرد.
دوشنبه، 30 آذر 1394 - 09:00
کشف یک ماده شیمیایی ایمن و ارزان قیمت برای معکوس کردن پیری زودرس در سلول های انسانی
استفاده از دوز های کوچکی از ماده متیلن بلو می تواند به طور کامل نواقص سلولی ناشی از پیری زودرس (بیماری پروگریا ) را ترمیم کند.
دوشنبه، 30 آذر 1394 - 08:30
چه فاکتورهایی روی تمایل مادر به ذخیره خون بند ناف تاثیر می گذارد؟
خون بند ناف حاوی مقادیر مناسبی سلول های بنیادی است که می تواند به میزان وسیعی برای درمان طیفی از بیماری ها سرطانی، ژنتیکی، خونی و اختلالات مربوط به نقص ایمنی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال تنها کسر اندکی از مادران تمایل به ذخیره سازی و اهدای این منبع گرانبها دارند!.
دوشنبه، 30 آذر 1394 - 08:00
عضویت 900 همدانی در بانک خون بند ناف
مسئول بانک خون بند ناف استان همدان گفت: تاکنون 900 نفر در بانک خون بند ناف همدان عضو شده اند.
یکشنبه، 29 آذر 1394 - 14:32
همکاری وزارت بهداشت و دفاع برای ساخت مراکز جامع سرطان
وزیر دفاع خبر داد:
وزیر دفاع از همکاری این وزارتخانه با وزارت بهداشت جهت ساخت و تجهیز مراکز جامع درمان سرطان در کشور خبر داد و گفت: قول می‌دهیم آنچه را که توافق کرده‌ایم در بازه زمانی مشخص شده به بهره‌برداری رسانده و تحویل دهیم.
یکشنبه، 29 آذر 1394 - 13:16
ساخت یک آنتی بادی برای تشخیص و درمان سرطان
محققین در دانشگاه ویسکونزین مادیسون ساختار مولکولی را ایجاد کرده اند که به یک مولکول روی سطح سلول های مهاجم نوعی تومور مغزی می چسبد و موجب درخشان شدن این تومورها در یک ماشین غربالگری(PET scanner) می شود.
یکشنبه، 29 آذر 1394 - 11:30
نقش ترکیب مشتقات پلاسما و پلاکت در افزایش رشد سلول های بنیادی
مشتقات پلاکتی را یکی از جایگزین های مناسب برای سروم های جانوری معرفی می کنند و تصور می شود که استفاده از آن برای کاربرد در سلول درمانی مناسب تر است زیرا استفاده از سروم های جنینی گاو و گوساله از نظر ایمنی و اخلاقی با محدودیت های شدیدی همراه است.
یکشنبه، 29 آذر 1394 - 11:00
مطالعات بالینی در زنان و مردان نتایج یکسانی ندارد
دفتر بازرسی دولت آمریکا گزارش داده است که متاسفانه علی رغم مصوبه ای که NIH باید نتایج بالینی را روی زنان و مردان تست می کرد، این امر به درستی انجام نمی پذیرد. شواهد نشان می دهد که مطالعات بالینی در مورد زنان و مردان نتایج یکسانی را نشان نمی دهند.
یکشنبه، 29 آذر 1394 - 10:45
چروکیده کردن تومورها با استفاده از چسب هیدروژلی مرکب از سه مارپیچRNA
بیست سال قبل، محققین کشف کردند که رشته های کوتاه RNA به نام میکروRNA به سلول ها کمک می کنند که بیان ژنی شان را تنظیم کنند. مختل شدن یا از دست رفتن برخی از این میکروRNAها می تواند منجر به سرطان شود و این امر می تواند این احتمال را بالا ببرد که با استفاده از این میکروRNAها، تومورهای سرطانی را درمان کنیم.
یکشنبه، 29 آذر 1394 - 10:30
اثرات سلول درمانی روی بیان ماتریکس متالوپروتئینازها و رگزایی طی ریکاوری سکته مغزی ایسکمیک
کارایی پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی در سکته مغزی ایسکمیک ممکن است به زمان تجویز و استفاده از این سلول ها بستگی داشته باشد.
یکشنبه، 29 آذر 1394 - 10:05
تخمک های چربی دار و باروری
نتایج بدست آمده از مطالعه روی سطح چربی اووسیت ها(تخمک) این پتانسیل را دارد که روند IVF را تغییر دهد، صنعت لبنیات را دگرگون سازد و به زنانی که نیاز به روش های کمک باروری دارند کمک کند.
شنبه، 28 آذر 1394 - 13:45
سیپروفلوکساسین بنیادینگی سلول های پاپیلای درمی انسان را بهبود می بخشد
بهبود روش های تکثیر و رشد سلول های بنیادی بالغ ممکن است موجب افزایش استفاده از این سلول ها در طب بازساختی شود.
شنبه، 28 آذر 1394 - 12:30
صفحه 1 از 11ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه