(آرشیو ماه آذر 1395)
پیوند سلول های بنیادی جنینی و ایجاد تومور خوش خیم در پسر 17 ساله
چند سال پیش پسر 17 ساله ای در مسکو به دلیل ابتلا به یک بیماری ژنتیکی نادر متحمل سلول درمانی با استفاده از سلول های بنیادی جنینی شد اما چهار سال بعد تومورهای خوش خیمی در مغز و نخاع وی پدیدار گشت.
ﺳﻪشنبه، 30 آذر 1395 - 11:00
همکاری کمپانی های Bioheart و NorthStar در زمینه مطالعات سلول های بنیادی
کمپانی های Bioheart و NorthStar به تازگی اعلام کرده اند که همکاری ها و مطالعاتی را در جهت پیشبرد طب بازساختی آغاز کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 30 آذر 1395 - 10:00
تبدیل سلول های پوستی به نورون های حرکتی
تیمی از محققین سلول های بنیادی در هاروارد توانسته اند با موفقیت سلول های پوست موش بالغ را به طور مستقیم به نورون های حرکتی که طی بیماری ALS‌ و آتروفی عضلات نخاعی آسیب می بیند، بازبرنامه ریزی کنند. این سلول های جدید که محققین آن ها را نورون های حرکتی القایی(iMNs) نامیده اند می توانند برای مطالعه بیماری های ناتوان کننده و یافتن راهکارهای درمانی برای آن ها استفاده شوند.
ﺳﻪشنبه، 30 آذر 1395 - 09:24
تکه های بافتی مهندسی شده برای کمک به قلب های آسیب دیده
محققین توانسته اند پیشرفت چشمگیری در مطالعاتی داشته باشند که روی حملات قلبی کار می کنند، آن ها تکه های پلیمری را تولید کرده اند که انتقال پالس های الکتریکی در خلال بافت قلبی آسیب دیده را بهبود می بخشد.
ﺳﻪشنبه، 30 آذر 1395 - 09:00
بعد از سقط جنین نیاز به انتظار طولانی مدت برای باردار شدن نیست
زنانی که خیلی زود بعد از سقط جنین باردار می شوند، احتمال موفقیت بارداری شان بیش از آن هایی است که برای باردار شدن دوباره منتظر می مانند.
یکشنبه، 28 آذر 1395 - 11:00
شناسایی همه مراحل سلامتی و بیماری هر نوع سلول بوسیله CRISPRتقویت شده
محققین دانشگاه کمبریج نوعی قابل کنترل تر و موثرتر از پلت فرم ویرایش ژنومی CRISPR به نام sOPTiKO را طراحی کرده اند و نشان داده اند که این پلت فرم چگونه در هر سلول بدن کار می کند و می تواند هر مرحله تکوینی را مشخص سازد. این روش می تواند در زمینه های زیست شناسی تکوین، طب بازساختی و سرطان به محققین کمک کند.
یکشنبه، 28 آذر 1395 - 10:00
همه چیز درباره سلول‌های بنیادی خون بندناف
فوق تخصص زنان، زایمان و نازایی در چهارمحال و بختیاری گفت: سلول‌های بنیادی، توانایی تبدیل به تمام سلول‌های بدن را دارند. این سلول‌ها توانایی خود نوسازی و تمایز به انواع سلول‌ها از جمله سلول‌های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی را دارند.
یکشنبه، 28 آذر 1395 - 09:40
اثبات تفاوت زنان و مردان در نگرش به اشیاء یا اشخاص
زنان و مردان به چهره ها نگاه کرده و اطلاعات بصری را به طرق مختلفی دریافت می کنند که نشان دهنده تفاوت های جنسی در درک سیگنال های بصری است.
پنجشنبه، 25 آذر 1395 - 11:00
استخراج سلول های بنیادی از بند ناف
بعد از خون بند ناف، اینک کمپانی بین المللی LifeCell درصدد ذخیره سازی و حفظ بافت بند ناف است که به طور معمول و روتین در زمان زایمان همراه با جفت دور انداخته می شود.
پنجشنبه، 25 آذر 1395 - 09:00
جست و جو در بین سلول های بنیادی بالغ برای پتانسیل ترمیمی شان برای آسیب های قلبی
مطالعه ای در دانشگاه اوتاگو دیدگاه های تازه ای را در مورد این که چگونه می توان بهترین سلول بنیادی بالغ مشتق از بیمار را برای بازسازی قلب های بیمار انتخاب کرد، ارائه کرده است.
چهارشنبه، 24 آذر 1395 - 13:05
درمان سوختگی چشم با اسید از طریق سلول درمانی
دبیرکل انجمن چشم‌پزشکی ایران مطرح کرد:
دبیرکل انجمن چشم‌پزشکی ایران با اشاره به انجام سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ مورد سلول درمانی قرنیه چشم در کشور گفت: این روش در جهت کمک به بیمارانی که دچار سوختگی شیمیایی چشم شده‌‌اند، به کار می‌رود.
چهارشنبه، 24 آذر 1395 - 12:43
درمان سرطان تهاجمی تخمدان امکان پذیر است
کشفی جدید از محققین سنگاپوری در انستیتو علوم سرطان(CSI) در دانشگاه ملی سنگاپور می تواند استراتژی درمانی جدیدی را برای درمن زیرنوع تهاجمی از سرطان تخمدان ارائه کند.
ﺳﻪشنبه، 23 آذر 1395 - 11:25
مکانیزم اثرات جانبی داروهای مورد استفاده در برداشت سلول های بنیادی خون ساز آشکار شده است
گروهی از محققان ژاپنی مکانیسم عوارض جانبی از جمله تب و استخوان درد ناشی از G-CSF، که به طور گسترده برای برداشت سلول های بنیادی خونساز از خون محیطی (PBSCH) استفاده می شود ارائه دادند.
ﺳﻪشنبه، 23 آذر 1395 - 11:00
مردان باید در مورد باروری خود بیشتر بدانند
اولین مطالعه در مقیاس بالا در نوع خود نشان داده است که مردان کانادایی به طور کلی در مورد فاکتور های خطر در ناباروری مردان فاقد دانش می باشند
ﺳﻪشنبه، 23 آذر 1395 - 10:40
شناسایی پایه های اپی ژنتیکی هایپرتروفی قلبی
قلب اندامی است که قابلیت سازش پذیری شگفت انگیزی دارد و در سراسر زندگی موجود به نیازهای آن پاسخ می دهد . گاهی به صورت قوی تر و سریع تر می تپد تا برخی نیازها را در زمان هایی مانند بارداری و یا ورزش شدید برطرف سازد.
ﺳﻪشنبه، 23 آذر 1395 - 10:15
صفحه 1 از 8ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه