(آرشیو ماه آذر 1397)
شناسایی مراحل تکوینی تومورهای چشم در کودکان
محققان در بیمارستان کودکان لوس آنجلس توانسته اند مراحل رشد سلول های شبکیه ی چشم در انسان را به دقت بررسی نمایند. رتینوبلاستوما زمانی بوجود می آید که سلول ها بصورت غیرقابل کنترل و سرطانی مانند رشد می نمایند. یافته ها می توانند راهی را به سوی درمان رتینوبلاستوما (RB) (توموری که ناحیه ی شبکیه را در چشم کودکان زیر 5 سال درگیر می نماید) بگشایند.
چهارشنبه، 28 آذر 1397 - 09:35
ویروس زیکا هویت سلول های ایمنی را از آن ها می گیرد
ماکروفاژها سلول های ایمنی ای هستند که گمان می رود بدن را ازعفونت های ویروسی و باکتریایی حفظ می نمایند. ویروس زیکا بر روی این سلول ها اثر می گذارد. محققان دانشکده ی پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو چگونگی خاموش نمودن ژن های سلول های ایمنی ماکروفاژی بوسیله ی ویروس زیکا را بررسی نمودند.
چهارشنبه، 28 آذر 1397 - 09:00
محققان سلول های ایمنی را مقصر التهاب و از بین رفتن استخوان در بیماری های لثه می دانستند
بر اساس مطالعاتی که در حیوان و انسان صورت گرفته است، نوعی از میکروب های موجود در دهان سلول های ایمنی خاصی را تحریک می نماید که باعث التهاب، تخریب بافت دهان و بیماری های لثه که از بین برنده ی استخوان می باشند، می گردد. این مطالعه در دانشکده ی دندانپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده است.
چهارشنبه، 28 آذر 1397 - 08:27
رشد شبکه ی عصبی با استفاده از سلول های بنیادی در محیط سه بعدی
یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه Tufts با استفاده از محیط کشت سه بعدی بافت انسان مدلی را برای سیستم عصبی مرکزی تولید نموده است که از لحاظ ساختاری و عملکردی خصوصیاتی شبیه به بافت مغز دارد. با استفاده از این بافت سه بعدی که از پروتئین ابریشم و کلاژن تشکیل شده است و همراه با سلول های دریافت شده از بیماران مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و سایر بیماری هایی که مدل آن ها وجود دارد می توان به ارتباطات سلولی، رشد بیماری و پاسخ آن ها به درمان دست یافت.
چهارشنبه، 28 آذر 1397 - 08:00
شناسایی فاکتور جوانی در سلول های خونی که به ترمیم شکستگی سرعت می بخشد
برای کودکان ریکاوری شکستگی های استخوانی علی رغم دردناک بودن شان خیلی سریع اتفاق می افتد اما برای بالغین این امر با تاخیر اتفاق می افتد و گاهی می تواند به یک تهدید برای زندگی فرد تبدیل شود.
ﺳﻪشنبه، 27 آذر 1397 - 09:30
سلول های T جدیدا شناسایی شده می توانند در سرطان و سایر بیماری های نقش بازی کنند
محققین مرکز جامع سرطان جانسون UCLA نوع جدیدی از سلول های T موسوم به سلول های T فعال شونده با فسفولیپیدها را شناسایی کرده اند که قادر به شناسایی فسفولیپیدها(مولکول های شکل دهنده غشای خارجی سلول) هستند. هم چنین آن ها دریافتند که فسفولیپیدها با گلیکولیپیدها(مولکول دیگر موجود در غشای خارجی سلول) رقابت می کنند و مانع از رسیدن راحت آن ها به سطح سلول می شوند.
ﺳﻪشنبه، 27 آذر 1397 - 08:39
ترمیم موفق مثانه با استفاده از داربست های سیلک فیبروئید
تیمی از محققین مدل جدیدی از انسداد نسبی خروجی مثانه(pBOO) را در خوک های ماده ایجاد کرده اند و با استفاده از این مدل آن ها نشان داده اند که حتی بعد از القای مقاومت شدید خروج ادرار و آسیب به مثانه، می توان از طریق بازسازی مثانه با استفاده از گرافت های سیلک فیبروئین دو لایه و فاقد سلول(BLSF)، ظرفیت مثانه را به طور قابل توجهی بهبود بخشید.
دوشنبه، 26 آذر 1397 - 10:00
سفتی بافت به عنوان نقطه قوتی برای زنده ماندن سلول های سرطانی عمل می کند
سفتی بافت در برخی از بافت ها در زمانی که یک دارو سعی در باز کردن راهش به سمت تومور پانکراسی دارد، سدی در برابر دارو محسوب می شود.
دوشنبه، 26 آذر 1397 - 09:30
آیا سلول های بنیادی می توانند به قلب بیمار کمک کنند که خودش بهبود بیابد؟
تیمی از محققین روتگر به سرپرستی لئونارد لی و شاوهوا لی گام مهمی را به سمت هدف نهایی که کمک به قلب های بیمار برای ترمیم خودشان است برداشته اند و مدل جدیدی را ارائه کرده اند که می تواند نیاز به جراحی های بای پس، پیوند قلب و یا دستگاه های مصنوعی پمپ کننده را کاهش می دهد.
دوشنبه، 26 آذر 1397 - 09:00
نقش دو پروتئین در تولید اولیه ترین سلول های بنیادی در طی تکوین
جنین های پستانداران برخلاف سایر گونه های جانوران باید درون بدن مادر رشد کند و این در حالی است که جنین جانورانی که در خارج از بدن رشد می کنند ابتدا سلول های جنینی شان باید برای تشکیل سر، دم یا اندام های حیاتی متعهد شوند. برعکس، جنین های پستاندداران ابتدا باید انتخاب کند که جفت را ایجاد کند یا این که کل بدن را بسازد.
دوشنبه، 26 آذر 1397 - 08:30
سلول های بنیادی عصبی انسانی CD133 منفی دارای قابلیت کلونی زایی و چند توانی هستند
پروتئین سطحی CD133 یا پرومینین(prominin) به طور گسترده به عنوان مارکری برای شناسایی و جداسازی سلول های پیش ساز عصبی از مغز طبیعی یا بافت های توموری استفاده می شود. با این حال، این فرضیه که CD133 در اصل تنها در سلول های پیش ساز عصبی بیان می شوند یا خیر، مورد ارزیابی قرار نگرفته است.
دوشنبه، 26 آذر 1397 - 08:00
تولید سلول های بنیادی از تخمک های موش های پیر
محققین در مرکز پزشکی لانگون نیویورک سلول های بنیادی را از تخمک های موش های پیر تولید کرده اند که می تواند برای اهداف تولید مثلی و طب بازساختی استفاده شود.
یکشنبه، 25 آذر 1397 - 14:00
سلول های بنیادی کلیوی جداسازی شده و امیدهای جدید برای ترمیم و بازسازی
طبق ادعای برخی از کارشناسان و محققین، سلول های بنیادی کلیوی می توانند در صورتی که به نحو درست استفاده شوند، آسیب کلیوی را ترمیم کنند.
یکشنبه، 25 آذر 1397 - 13:56
سفتی بافت نقطه قوتی برای زنده ماندن سلول های سرطانی عمل می کند
سفتی بافت در برخی از بافت ها در زمانی که یک دارو سعی در باز کردن راهش به سمت تومور پانکراسی دارد، سدی در برابر دارو محسوب می شود.
یکشنبه، 25 آذر 1397 - 13:00
روشی جدید برای مطالعه موثرتر ALS
بیماری مخرب عصبی ALS منجر به مرگ نورون های حرکتی و فلجی می شود. با این حال، مدتی قبل از این که سلول ها بمیرند، آن تماس شان با عضلات را از دست می دهند به این دلیل که آکسون هایشان آتروفی می شود.
یکشنبه، 25 آذر 1397 - 12:30
صفحه 1 از 6ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه