مصاحبه

اگر هدف از شبیه سازی کمک به درمان بیماری های صعب العلاج باشد بلامانع است
متخصص پزشک قانونی
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران گفت: شبیه سازی از طریق DNA دارای دو بعد مختلف است.بعد اول آن بازتولید انسان و بعد دیگر آن تولید حیوان است.برای مشخص شدن بحث اخلاقی و قانونی شبیه سازی، ابتدا باید هدف شبیه سازی مشخص شود.
دوشنبه، 12 اسفند 1392 - 12:30
تزریق سلول های بنیادیی اهدایی منع قانونی و شرعی ندارد
متخصص پزشک قانونی
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه استفاده از سلول های بنیادی و جفت جنین برای جامعه مصلحت دارد گفت:بنابراین در این مسائل که زیر شاخه پیوند اعضا هستند منع قانونی وجود ندارد.
یکشنبه، 11 اسفند 1392 - 09:30
سلول درمانی بیماران مبتلا به سکته مغزی به زودی آغاز می شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور خبر داد
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مطالعات اولیه استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های مغز و اعصاب و سکته های مغزی، به صورت همکاری مشترک بین سازمان نظام پزشکی و همکاران بخش نورولوژی پژوهشگاه رویان آغاز شده است.
شنبه، 10 اسفند 1392 - 11:10
درمان بیماری سیستمیک اسکلروزیس با بازبرنامه نویسی ژنتیکی
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات روماتولوژی و دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات روماتولوژی با اشاره به اینکه در بعضی از کارهای تحقیقاتی بیماری های روماتیسمی دستکاری ژنتیکی انجام می شود گفت: ما طرح هایی را برای درمان بیماری سیستمیک اسکلروزیس در دست تحقیقات داریم.
ﺳﻪشنبه، 06 اسفند 1392 - 09:30
مادران مبتلا به لوپوس منعی برای بارداری ندارند
دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به طور کلی چیزی که در بیماری های روماتولوژیک مخصوصا بیماری لوپوس و آتریت روماتوئید شایع است تولد نوزاد نارس یعنی با وزن کم و همچنین با سن تولد کم است.
دوشنبه، 05 اسفند 1392 - 09:45
همکاری پژوهشگاه رویان با مرکز تحقیقات روماتولوژی در سلول درمانی بیماران روماتیسمی
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات روماتولوژی
فوق تخصص روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: استفاده از سلول های بنیادی و پیوند مغز استخوان ، از جنبه تحقیقاتی، به عنوان یکی از روش های درمان جدید بیماران روماتیسمی است.
یکشنبه، 04 اسفند 1392 - 08:30
دکتر پرویز اصفهانی ؛ پیشکسوت عرصه پزشکی
یار دیرین دکتر کاظمی آشتیانی موسس پژوهشگاه رویان
پیشکسوتان عرصه پزشکی را از یاد نبریم. همان هایی که با کمترین امکانات در شهرستان ها کار خود را آغاز کردند و هم اكنون با تلاش هاي شبانه روزي در گسترش علم پزشكي تلاش مي کنند.
شنبه، 03 اسفند 1392 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی برای ترمیم جزایر لانگرهانس بیماران دیابتی
رییس انجمن ایمونولوژی و آلرژی
رییس انجمن ایمونولوژی و آلرژی گفت: یکی از چشم اندازهای بسیار امیدوار کننده این است که از سلول های بنیادی برای رفع مشکل افراد دیابتی که دچار تخریب سلول های لانگر هانس شده اند استفاده شود.
چهارشنبه، 30 بهمن 1392 - 12:32
تزریق سلول های بنیادی تنها راه درمان بیماران آنمی آپلاستیک است
یک متخصص هماتولوژی گفت: آنمی آپلاستیک بیماریی است که طی آن مغزاستخوان خون نمی سازد. بنابراین اگر قادر باشیم سلول های بنیادی را به فرد بیمار تزریق کنیم امید بهبودی وجود دارد.
دوشنبه، 28 بهمن 1392 - 09:20
نقش یک ژن خاص در بروز بیماری آرتريت آنكيلوزانت
دانشجوی ارشد ایمونولوژی
دانشجوی ارشد ایمونولوژی گفت: عوامل ژنتیکی در ابتلا به بیماری رماتیسمی آرتريت آنكيلوزانت نقش موثری دارد و یک ژن خاص در بروز این بیماری نقش بیشتری ایفا می کند.
یکشنبه، 27 بهمن 1392 - 08:40
شورای بیماران خاص صدا و سیما 10 بیماری صعب العلاج را تحت پوشش قرار داد
دبیر شورای بیماران خاص صدا و سیما
دبیر شورای بیماران خاص صدا و سیما گفت: برخی از بیماری های صعب العلاج که هزینه و تبعات زیادی برای جامعه دارند مانند بیماری قلبی و عروقی، بیماری سرطان، دیابت، هموفیلی و تالاسمی تحت پوشش شورای بیماران خاص قرار می گیرند.
یکشنبه، 20 بهمن 1392 - 09:00
سلول درمانی تومورها در مرحله تحقیقاتی است
متخصص رادیوتراپی آنکولوژی
دکتر گودرز مزدائی با تاکید بر اینکه سلول درمانی در درمان بیماری های خونی استفاده می شود افزود:سلول درمانی در درمان تومورهای تو پر هنوز در مرحله پژوهش است.
شنبه، 19 بهمن 1392 - 09:00
خارج کردن بافت چربی باعث کاهش ریسک سرطان می شود
فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی و جراحی های چاقی
فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی و جراحی های چاقی گفت: آمار خیلی دقیقی از چاقی نیست، اما حدود 25 تا 30 درصد جمعیت ایران دچار اضافه وزن هستند و حدود یک تا سه درصد جمعیت دچار چاقی مفرط یا چاقی مرضی هستند.
دوشنبه، 14 بهمن 1392 - 09:00
کروموزوم 13 عامل چاقی است
جراح عمومی ولاپاروسکوپیک
یک جراح عمومی و لاپاروسکوپیک از شناسایی 40 ژن که عامل چاقی هستند خبر داد و افزود: ژنی که بیشتر مسبب چاقی ژن می شود ژن اکروموزوم 13 است. ژن کروموزوم 13 میزان ورودی و خروج مواد غذایی در بدن را اداره کند
یکشنبه، 13 بهمن 1392 - 09:03
احتمال بازبرنامه نویسی ژن ها برای درمان چاقی وجود دارد
بنیان گذار لاپاروسکوپی در ایران:
رئیس انجمن جراحان درون بین ایران و بنیان گذار لاپاروسکوپی در ایران گفت: اعمال متعددی برای لاغری وجود دارد. در حال حاضر اعمال جراحی از طریق اسلیو و اعمال جراحی از طریق بای پس، از حلقه انداختن در اطراف معده رایج تر است.
چهارشنبه، 09 بهمن 1392 - 20:28
صفحه 12 از 27ابتدا   قبلی   7  8  9  10  11  [12]  13  14  15  16  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه