مصاحبه

سلول های بنیادی برای جایگزینی اعضا به روش لاپاروسکوپی نقش مهمی ایفا می کنند
فلوشیپ لاپاروسکوپی
جراح عمومی و فلوشیپ لاپاروسکوپی گفت: سلول های بنیادی در آینده نزدیک، از نظر جایگزینی اعضا می توانند به روش لاپارسکوپی یا اندوسکوپی نقش مهمی را ایفا کنند.
چهارشنبه، 09 بهمن 1392 - 12:59
بحران کمبود کیت تشخیص HLA جان بیماران سرطانی را به مخاطره انداخته است
بیماران سرطانی را دریابیم
فوق تخصص خون و سرطان کودکان و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:متاسفانه کیت تشخیص HLA به قدر کافی نداریم که همین امر مشکلات فراوانی را برای پیوند سلول های بنیادی به بیماران سرطانی نیازمند پیوند به وجود آورده است.
ﺳﻪشنبه، 08 بهمن 1392 - 09:00
پیوند سلول های بنیادی در کشور؛صرفه جویی 500 هزار دلاری را به همراه دارد
رئیس مرکز تحقیقات هماتولوژی و آنکولوژی و پیوند سلول های بنیادی
رئیس مرکز تحقیقات هماتولوژی و آنکولوژی و پیوند سلول های بنیادی و رئیس انجمن خون و سرطان بالغین ایران گفت: پیوندی که در خارج از کشور بین 500 هزار تا یک میلیون دلار هزینه دارد در بیمارستان شریعتی انجام می شود.
دوشنبه، 07 بهمن 1392 - 09:00
سلول درمانی بیماران دیابتی دردانشگاه علوم پزشکی تهران
دکتر باقر لاریجانی خبر داد:
استاد دانشگاه تهران گفت: آخرین فعالیتی که در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام آن هستیم، استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماران دیابتی است که دو الی سه پروژه در این زمینه انجام داده ایم.
یکشنبه، 06 بهمن 1392 - 08:30
بانک های خون بندناف شانس یافتن افراد با HLA مشابه را بیشتر می کند
یک متخصص ایمونولوژی
عضو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بحث پیوند، مخصوصا پیوند مغز استخوان و در درجه بعدی پیوندهای کلیه به دلیل اینکه اینکار به عنوان یک عضو خارجی وارد بدن می شود، مارکرهای ژنتیکی HLA فرد دهنده باعث برانگیخته شدن سیستم دفاعی فرد گیرنده می شود وممکن است واکنشی را ایجاد کند که به نفع بیمار نباشد.
شنبه، 05 بهمن 1392 - 09:00
موفقیت 80 درصدی عمل پیوند سلول های بنیادی در بیمارستان شریعتی
قائم مقام مرکز تحقیقات خون و سرطان بالغین بیمارستان شریعتی
یک فوق تخصص خون و سرطان بالغین با بیان اینکه در بیمارستان شریعتی نزدیک به پنج هزار پیوند صورت گرفته است گفت:طبق آمار کلی و نتایج درمانی 79 الی 80 درصد این پیوندها موفقیت آمیز بوده است.
پنجشنبه، 03 بهمن 1392 - 09:50
مراقبت مطلوب از بیماران صعب العلاج درمان را تسریع می بخشد
استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران
یک فوق تخصص غدد گفت: در مدل مراقبت بیماری های مزمن نیاز است اجزای متفاوتی در کنار هم چیده شود تا بتوان به هدف متعالی که کنترل بیماری است دست پیدا کنیم.
چهارشنبه، 02 بهمن 1392 - 09:05
لکه های قهوه ای پوست درمان پذیر است
فوق تخصص جراحی پلاستیک
یک فوق تخصص جراحی پلاستیک با تاکید بر اینکه جراحی های پوست در خانم ها نتیجه بخش تر است گفت: میزان بهبودی نیز در خانم ها بیشتر است زیرا جنس پوستشان بهتر است.
دوشنبه، 30 دی 1392 - 08:41
تحول بزرگ درمان چین و چروک های پوست با استفاده از سلول های بنیادی
یک فوق تخصص جراحی پلاستیک
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد استفاده از سلول های بنیادی در درمان چین و چروک پوست گفت: استفاده از سلول های بنیادی در این زمینه در دنیا شروع شده است، فعلا در ایران امکانات لازم را نداریم اما در آینده قابل دسترسی است.
شنبه، 28 دی 1392 - 09:30
تهیه انواع سلول های بنیادی برای درمان بیماران در  بیمارستان امام خمینی (ره)
مدیر اجرایی بخش فرآوری سلول مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی
مدیر اجرایی بخش فرآوری سلول مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی گفت: بر اساس مقاله های علمی منتشر شده در دنیا ایران در زمینه تحقیقات سلول های بنیادی جزء پیشگامان است.
ﺳﻪشنبه، 24 دی 1392 - 08:18
آموزش یماران سرطانی به درمان آنها کمک می کند
مسئول مرکز تحقیقات ضایعات نخاعی
متخصص جراحی عمومی و مسئول مرکز تحقیقات ضایعات نخاعی گفت: آموزش در بیماران سرطانی از سایر بیماری ها جدی تر، مهم تر و در مراحل قبل از اقدامات تشخیصی درمانی شروع شده و تا آخرین مراحل درمان ادامه پیدا می کند.
دوشنبه، 23 دی 1392 - 08:55
تغییر رفتار فکری مکمل درمان دارویی می شود
فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دیگر درمان تنها بر اساس دارو نیست بلکه تغییر رفتار فکری و نگرش فرد و فرهنگ او برای کنترل بیماری در طولانی مدت بسیارمهم است.
شنبه، 21 دی 1392 - 08:25
سلول های بنیادی بافت تخمدان برای تولید تخمک بالغ به کار گرفته می شوند
عضو گروه جنین شناسی پژوهشگاه رویان
یک عضو گروه جنین شناسی پژوهشگاه رویان دست یابی به تخمک و اسپرم بالغ از طریق سلول های بنیادی را جهشی عظیم در عرصه درمان ناباروری عنوان کرد و گفت: اگر قادر باشیم در محیط آزمایشگاهی از کشت سلول های بنیادی که در یک بافت تخمدان وجود دارد به تخمک بالغ برسیم می توانیم به آن دسته از خانم هایی که ذخیره تخمک آن ها به شدت پایین می آید کمک کنیم.
دوشنبه، 16 دی 1392 - 09:15
چهره ماندگار سلول‌های بنیادی؛ دکتر سعید کاظمی آشتیانی
هشتمین یادمان جهادگر فقید
دکتر سعید کاظمی آشتیانی، قلب خود را به وطنش و مردم وطنش و مغزش را به پاکترین و نورانی ترین دانش ها سپرد. او کسی است که نامش در ایران و حتی جهان با پژوهشکده رویان و درمان ناباروری و تولید سلول های بنیادی گره خورده است. دست تقدیر بیش از 44 بهار مهلتش نداد و در 14 دی ماه سال 1384 روح بلندش در اثر بیماری قلب به آسمان ها پر کشید.
شنبه، 14 دی 1392 - 08:29
 لیزر درمانی سرطان در مراحل اولیه 100 درصد با موفقیت همراه است
فلوشیپ جراحی سرطان
یک فلوشیپ جراحی سرطان گفت: با استفاده از خاصیت بازتابش نور از سلول‌ها و با وارد کردن موادی به بدن می توان برخی از سرطان‌ها را به سرعت درمان کرد و از بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از سرطان جلوگیری کرد.
یکشنبه، 08 دی 1392 - 08:45
صفحه 13 از 27ابتدا   قبلی   8  9  10  11  12  [13]  14  15  16  17  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه