مصاحبه

 درمان پارکینسون به کمک سلول های بویایی
یک فوق تخصص عصب شناسی تشریح کرد:
یک فوق تخصص عصب شناس گفت: با مطالعه صورت گرفته روی پارکینسون به این نتیجه رسیدیم اگر از سلول های بولب بویایی که خودشان به عنوان سلول عصبی و ترشح کننده دوپامین هستند، جداسازی و بعد به بیمار دچار پارکینسون تزریق کنیم احتمال تومورزایی آن از بین می رود.
یکشنبه، 12 آذر 1391 - 08:24
شیوه های نوین درمان، سلول های بنیادی سرطان را نابود می کنند
مسئول مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
عضو هیات علمی دانشکده پزشکی شیراز گفت: سلول های بنیادی مزانشیم در آینده نزدیک می تواند به عنوان راهکار درمان هدفمند سرطان ها قرار گیرد.
چهارشنبه، 08 آذر 1391 - 09:46
نگهداری خون بندناف همه کودکان ایرانی ضروری است
محقق ایرانی دانشگاه کالمار سوئد:
دکتر نقی مومنی از دانشگاه Kalmar کشور سوئد 15 سال پیش کار را بر روی پروژه اوتیسم شروع کرد. وی معتقد است همه کودکان ایرانی باید از امکان نگهداری خون بندنافشان بهره مند شوند تا در آینده و با پیشرفت علم بتوان بیماری های احتمالی آنها را مداوا کرد.
دوشنبه، 29 آبان 1391 - 09:23
خون بندناف کودکان مبتلا به بیماری های ژنتیکی را ذخیره کنیم
مسئول کمیته ارزیابی و نظارت سلول های بنیادی وزارت بهداشت:
مسئول کمیته ارزیابی و نظارت سلول های بنیادی وزارت بهداشت گفت: با پیشرفت علم در عرصه ژن تراپی ، در کشورهای پیشرفته دنیا خون بندناف کودکان مبتلا به بیماری های ژنتیکی را به امید ژن تراپی و درمان کودک با سلول های بنیادی خودش ذخیره سازی می کنند.
پنجشنبه، 25 آبان 1391 - 11:08
هدف بانک های سلولی، رشد سلول و ترمیم بافت است
رئيس دانشكده فن آوري هاي نوين پزشكي:
دانشمندان برتر جهان در گرايش فارماكولوژي گفت:شاید خون ذخیره شده در بانک های خون بندناف در حال حاضر مصارف محدودی داشته باشد اما پیش بینی آینده این است که این سلول های ذخیره شده قطعا مفید و قابل استفاده خواهد بود.
شنبه، 20 آبان 1391 - 10:04
سلول درمانی CML پیشرفته ارزان تر از دارو درمانی است
متخصص آنکولوژی و هماتولوژی:
یک متخصص آنکولوژی با بیان اینکه در شرایطی که بیمار به فازهای پیشرفته تر بیماری مثل Blast crisis ( مرحله پیشرفته بیماری CML) وارد شده باشد یا در شرایطی باشد که در موتاسیون های خاصی باشد و داروی ایماتینیب موثر نباشد، اجبارا وارد مسیر پیوند می شویم.
چهارشنبه، 10 آبان 1391 - 09:55
طی 30-40 سال اخیرشانس بروز لنفوم افزایش یافته است
یک فوق تخصص خون و انکولوژی:
یک فوق تخصص خون و انکولوژی با بیان اینکه یعنی حدود 50 درصد بیماران لنفوم با همان درمان اولیه و شیمی درمانی بهبود پیدا می کنند و بیماری بر نمی گردد گفت: گروهی که مقاومت به درمان نشان می دهند و یا گروهی که عود بیماری دارند، با رژیم های نجات بخش درمان می شوند و بعد پیوند می گیرند لذا نیمی از آنها طولانی مدت زنده می مانند و بهبودی کامل دارند.
شنبه، 06 آبان 1391 - 12:05
پروژه های تحقیقاتی سلول درمانی بیماری های زانو را افزایش دهیم
عضو هیات مدیره انجمن ارتوپدی ایران:
عضو هیات مدیره انجمن ارتوپدی ایران گفت: غضروف و عصب دوبافت هستند که ترمیم آن دربرخی موارد غیرممکن است. لذا در این موارد باید از سلول های بنیادی کمک گرفت ولی پروژه های تحقیقاتی کمی در کشورما بر روی این مساله متمرکز هستند.
پنجشنبه، 04 آبان 1391 - 10:31
جایگاه ایران در زمینه پیوند سلول های بنیادی بسیار برجسته است
رییس بانک سلولهای بنیادی سوییس:
رییس بانک سلول های بنیادی سوییس گفت: جایگاه ایران درزمینه پیوند سلول های بنیادی بسیار برجسته است و با تاریخچه انجام عمل پیوند سلول های بنیادی جایگاه برجسته ای در منطقه دارد.
شنبه، 29 مهر 1391 - 14:49
سلول درمانی بیماری های زانو تحت نظر پزشک متخصص انجام شود
دبیره بیستمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران در گفتگو با "بنیان":
رییس انجمن جراحی زانو و آرتروسکوپی گفت: در آسیب های زانو در مواردی که غضروف زانو دچار مشکل شده و یا برای تسریع در التیام آسیب منیسک ترمیم شده و یا رباط جراحی شده با صلاحدید پزشک معالج چانچه نیاز به سلول درمانی باشد باید با نهایت دقت انجام شود.
چهارشنبه، 26 مهر 1391 - 09:43
کاردرمانی مبتلایان به فلج مغزی در کنار سلول درمانی موثرتر می شود
سلول درمانی بیماران فلج مغزی/ بخش اول:
فرهنگ محمدخانی کارشناس کاردرمانی از دانشگاه شهید بهشتی حدود 11 سال است که در زمینه کاردرمانی فعالیت دارد. وی مدیر و موسس مرکز جامع توانبخشی ایران است. این مرکز سال 83 در زمینه توانبخشی کودکان آغاز به کار کرد و سال 1390 موفق به تغییر موسسه به عنوان مرکز توانبخشی تخصصی اطفال فلج مغزی شد. آنچه در زیرمیخوانید بخش اول گفتگوی صمیمی ماست.
شنبه، 22 مهر 1391 - 12:49
کشف چگونگی تولید سلول های بنیادی انسان
استاد دانشگاه کانکتیکات آمریکا در گفتگو با "بنیان" خبر داد:
یک استاد دانشگاه کانکتیکات آمریکا گفت: با بررسی مکانیزم عملکرد سلول های بنیادی در موش، در تلاشیم تا بفهمیم که سلول های بنیادی انسانی چگونه تولید می شوند.
ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1391 - 12:08
تکنیک های جدید تولید مثل برای جلوگیری از بیماری های ناشی از DNA مفید است
محقق سلول های بنیادی در گفتگو با "بنیان":
یک دانشمند آمریکایی گفت: تشخیص بیماری های ژنتیکی توسط والدین پیش از لانه گزینی و باروری از طریق لقاح آزمایشگاهی (IVF) به منظور اطمینان از سلامت جنین و عدم وجود بیماری های ژنتیکی خاص را تیم تحقیقاتی ما مورد بررسی قرار داده است.
شنبه، 15 مهر 1391 - 12:48
سلول درمانی آسیب شبکیه ناشی از دیابت امیدوار کننده است
استاد دانشگاه Wisconsin در گفتگو با "بنیان":
استاد دانشگاه Wisconsin اظهار داشت: در صددیم تا از روی imaging ، رگ زایی، نمونه خون و متابولامیکس احتمال وقوع رتیناپتی در افراد دیابتی را پیش بینی و درصورت امکان، از وقوع آن جلوگیری کنیم.
دوشنبه، 10 مهر 1391 - 11:44
آمار صحیحی از نسبت بروز بیماری سرطان نداریم
یک فوق تخصص خون و سرطان:
یک فوق تخصص خون و سرطان (انکولوژی) گفت: پروتکل های بین المللی که در سراسر دنیا برای درمان انواع سرطان ها از جمله سرطان های سینه انجام می شود در کشور ما نیز اجرا می شود.
پنجشنبه، 06 مهر 1391 - 11:23
صفحه 23 از 27ابتدا   قبلی   18  19  20  21  22  [23]  24  25  26  27  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه