مصاحبه

کارکرد بانک های خون بندناف از نگاه موسس نهاد پرنتزگاید
گرامیداشت
دکتر فرانسیس ورتر مدیر و موسس نهاد پرنتزگاید است. وی  در سال 1998 به یاد دخترش شای که به علت بیماری سرطان خون فوت شد، این وب سایت را راه اندازی کرد و در کنار آن کمک  فراوانی برای توسعه بانک های خون بندناف انجام داد. 
ﺳﻪشنبه، 02 آذر 1400 - 13:40
طرح پویش همدلی برای کمک به بیماران نیازمند و مراکز پیوند بنیان گذاری شده است
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان به مناسبت روز جهانی خون بندناف: 
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان گفت: در پویش همدلی قصد داریم علاوه بر اینکه در تامین سلول‌های بنیادی خونساز به مراکز پیوند کمک کنیم، در تامین بخشی از هزینه‌های مربوط به پیوند نیز خانواده‌ها را حمایت کنیم.
دوشنبه، 24 آبان 1400 - 13:08
استفاده از پرده آمنیوتیک به عنوان پانسمان بیولوژیک برای کاربردهای بالینی
مسئول گروه تجاری سازی بخش توسعه محصول شرکت فناوری بن یاخته های رویان، از جدیدترین اخبار درخصوص طرح تولید پرده آمنیوتیک به عنوان یک پانسمان زیستی برای درمان سوختگی، زخم پای دیابتی و زخم های دیرخوب شونده خبر داد.
دوشنبه، 17 آبان 1400 - 10:00
آخرین اخبار در خصوص استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماران قلبی
دکتر هدی معدنی مدیر انجام کارآزمایی بالینی سلول درمانی در مرکز سلول درمانی رویان از آخرین اخبار در خصوص استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های قلبی در پژوهشگاه رویان خبر داد.
چهارشنبه، 12 آبان 1400 - 12:11
آخرین اخبار از سلول های ایمنی برای درمان سرطان
عضو هیات علمی و متخصص ایمونولوژی پزشکی پژوهشگاه رویان تشریح کرد؛
مسئول گروه سرطان دپارتمان سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان از آخرین اخبار در خصوص استفاده از سلول های ایمنی برای درمان توده سرطانی گلیوبلاستما خبر داد.
دوشنبه، 03 خرداد 1400 - 12:09
آخرین اخبار استفاده از سلول های  بنیادی برای درمان بیماری های کلیوی
مسئول گروه کلیه دپارتمان سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان از آخرین اخبار در خصوص استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی برای درمان  بیماری های حاد و مزمن کلیوی و جدیدترین تحقیقاتی که در زمینه بیماری های کلیوی در حال انجام است خبر داد.
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 - 10:53
نماهنگ | رویانتان، رویان باد
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت سالروز درگذشت دانشمند مؤمن و جهادگر، مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی، مؤسس پژوهشکده رویان، نماهنگ «رویانتان، رویان باد» را منتشر کرد.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 14:17
تصمیم هوشمندانه خانواده کارن و درمان او با سلول بنیادی
خانواده کارن شیوایی از بیماری فرزندشان و نحوه درمان او با استفاده از سلول های بنیادی خون بندناف که در بدو تولد در رویان ذخیره کردند؛ می گویند. کارن کودکی با بیماری آنمی آپلاستیک (کم کاری مغز استخوان) دچار بود و با عنایت خدا و با پیوند سلول های بنیادی بیماری او رو به بهبود است.
شنبه، 19 فروردین 1396 - 09:12
درختکاری خانوادگی همراه با یک خبر خوب!
در حاشیه مراسم روز درختکاری که در بوستان یاس با مشارکت اعضای بانک سلول های بنیادی خون بندناف رویان برگزار شد، دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل این بانک در خصوص تحقیقاتی که برای بیماران فلج معزی در سال 96 انجام خواهد شد خبر داد که مشروح آن را در فیلم زیر مشاهده می کنید.
شنبه، 19 فروردین 1396 - 09:02
توسعه فعالیت های بانک خون بندناف رویان برای تولید محصولات مشتق از جفت و بندناف
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان خبر داد
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در پنجمین همایش سالانه دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان از توسعه فعالیت های بانک خون بندناف رویان در زمینه تولید محصولات مشتق از جفت و بندناف خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 04 آبان 1395 - 14:45
سلول درمانی و ژن درمانی همزمان برای درمان بیماری پروانه ای
پروفسور ایتالیایی در گفتگو با بنیان:
یک پروفسور ایتالیایی از ژن درمانی بیماران مبتلا به اپیدرمولیز بولوزا خبر داد و گفت: با اصلاح ژنتیکی سلول های بنیادی اپیدرمی فاز یک و دو کارآزمای بالینی را انجام داده ایم که نتایج دلگرم کننده ای داشته است.
چهارشنبه، 24 شهریور 1395 - 12:28
پروفسور استرالیایی: معمای تبدیل سلول ها به جنین دختر و یا پسر را حل کردیم
پروفسور استرالیایی با تاکید بر اینکه رتینوئیک اسیدها نقش خاصی در تبدیل سلول ها به جنین دختر و یا پسر دارند گفت: یافته های اخیر نشان می دهد کلیدی که زمان بندی شروع میوز را تشخیص می دهد به وجود و یا عدم وجود سیگنال های ملکولی رتینوئیک اسیدها بستگی دارد.
یکشنبه، 21 شهریور 1395 - 10:23
خون بندناف فاطمه، گرمای زندگی را به وجود الهام بازگرداند
الهام نوجوان 12 ساله، با استفاده از سلول های بنیادی خون بندنافِ خواهرش از بیماری سرطان خون نجات یافت.

یکشنبه، 14 شهریور 1395 - 15:34
میزان آلودگی میکروبی نمونه های خون بندناف رویان به زیر 1 درصد رسید
آزمایشگاه میکروب شناسی از مهمترین بخش های بانک خون بندناف رویان است که تمامی نمونه های سلولی که در بخش پردازش این مرکز، استخراج و فریز می شوند را از نظر هر نوع آلودگی میکروبی مورد آزمایش قرار می دهد.از همین رو با دکتر احمدی مسئول آزمایشگاه میکروبی به گفتگو نشستیم.
چهارشنبه، 30 تیر 1395 - 10:20
درمان نسبی به هم چسبیدگی انگشتان دست بیماران EB در رویان
دکتر امیرباجوری- پژوهشگر گروه پوست مرکز سلول درمانی رویان
سال 1391 مطالعات بالینی جهت درمان زخم دست بیماران EB یا همان اپیدرمولایزیس بلوزا در پژوهشگاه رویان با همکاری بیمارستان حضرت فاطمه و مرکز تحقیقات سوختگی شروع شده است. در این مطالعه، انگشتان دست بیماران تحت عمل جراحی باز شده و سپس توسط پرده آمنیوتیک به همراه سلولهای فیبروبلاست خود بیمار یا فرد دیگری پوشانده می شود.
ﺳﻪشنبه، 22 تیر 1395 - 14:09
صفحه 5 از 27ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه