مصاحبه

موفقیت پیوند سلول های بنیادی با کمک پزشکی بازساختی امکان پذیر می شود
عضو هیات علمی دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو هیات علمی دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیماری هایی مانند HIV ، بیماری های سرطانی یا نقص های ژنتیکی از جمله معضلات پزشکی و در دسته بیماری های صعب العلاج هستند. ارگان هایی مثل کلیه و کبد و قلب در اثر بیماری ها نارسا می شوند و ما درمان موثری برای درمان آنها نداریم، اما امید داریم با کمک این شیوه نوین پزشکی بتوانیم قدم مهمی برداریم.
ﺳﻪشنبه، 25 خرداد 1395 - 12:49
اختراع تکنولوژی که 100% اثر بخشی دارو را در بیمار تضمین می کند
مدیرعامل شرکت فناوری اورگانوید هوبرخت در گفتگوی اختصاصی با بنیان خبرداد
مدیرعامل شرکت فناوری اورگانوید هوبرخت در اوترخت هلند گفت: صد درصد کسانی که این تست را داشته اند و اورگانوید تشخیص داده بود که کدام دارو روی آنها تاثیر دارد، وقتی از دارو روی مریض استفاده شد 100% دقیق و درست بوده است.
ﺳﻪشنبه، 18 خرداد 1395 - 12:44
درمان بیماری پارکینسون با تزریق سلول بنیادی به مغز بیمار
مدیرارشد اجرایی مرکز تحقیقات پارکینسون پارک سل در گفتگو با بنیان خبر داد
مدیرارشد اجرایی مرکز تحقیقات پارکینسون پارک سل از روش درمانی نوین درمان پارکینسون با تزریق سلول های بنیادی به مغز بیماران خبر داد.
دوشنبه، 10 خرداد 1395 - 13:14
سلول درمانی بیماری  چشمی AMD به زودی آغاز می شود
یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم خبرداد:
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به زودی کارآزمای بالینی بیماری AMD یا تخریب ماکولایی وابسته با سن با همکاری بیمارستان فارابی با همکاری پژوهشگاه رویان و دیگر همکاران در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیتمان را شروع کرده ایم و به زودی یک کارآزمای بالینی را آغاز خواهیم کرد.
ﺳﻪشنبه، 04 خرداد 1395 - 10:53
اولین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با اعطای 6 جایزه ملی
اولین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با اعطای 6 جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و دو کرسی پژوهشی به کار خود پایان داد.
دوشنبه، 03 خرداد 1395 - 13:56
نیاز مراکز پیوند به سلول های بنیادی خون بندناف را تامین می کنیم
مدیر عامل بانک خون بندناف رویان
مدیر عامل بانک خون بندناف رویان در بررسی عملکرد سال 94 و تبیین اهداف سال 95 گفت: تامین نیاز مراکز پیوند به سلول های بنیادی خون بندناف را با در اختیار گرفتن امکانات بانک عمومی خون بندناف رویان در اولویت قرار داده ایم.
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 - 16:12
بانک "عمومي" خون بندناف نيازمند حمايت دولتي است
هدف اصلي بانک خون بندناف ملي ايران تامين سلول‌های بنيادي براي، بيماران نيازمند به پيوند سلول‌های بنيادي است. اين بانک، يک بانک خون بندناف عمومي است که واحدهاي خون بندناف را براي پيوند به هر بيمار سازگار نگهداري می‌کند، بدين معني که واحد خون بندناف اهدايي، منحصرا براي فرزند يا خانواده شما نگهداري نخواهد شد.
دوشنبه، 10 اسفند 1394 - 11:34
بانک خون بندناف رویان با تمام توان برای ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف حرکت می کند
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان اظهار کرد: با توجه به استقبال مردم از ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف، تا کنون بیش از 60هزار نمونه در بانک خانوادگی خون بندناف رویان ذخیره سازی شده است.
شنبه، 08 اسفند 1394 - 12:42
پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برنده جایزه 100هزار دلاری مجمع جهانی آلزایمر شد
مجری طرح "کشف علت سمیت پروتئین تائو" و برنده جایزه 100 هزار دلاری مجمع جهانی آلزایمر اظهار داشت:پروتئین "تائو" در بیماری های اعصاب از جمله آسیب های مغزی، پارکینسون، آلزایمر، سندرم داون و دیابتی که منجر به آلزایمر می شود و بسیاری از نارسایی های عصبی دچار سمیت می شود و ما در صددیم علت سمی شدن آن را شناسایی کنیم.
شنبه، 17 بهمن 1394 - 09:08
امیدهای تازه برای درمان بیماران صعب العلاج
خون بندناف، بیمه زندگی
مدیر عامل بانک خون بند ناف رویان به تشریح اقدامات انجام شده در این مرکز پرداخت و گفت: بانک خون بند ناف چند سالی است که به عنوان خدمت جدیدی در عرصه خدمات پزشکی مطرح شده است وخوشبختانه روز به روز فعالیت آن درحال گسترش می باشد.
یکشنبه، 11 بهمن 1394 - 11:33
سلول های بنیادی خون بندناف، کارن را به زندگی برگرداند
پدر و مادر کودک بهبود یافته از آنمی آپلاستیک
کارن شیوایی کودک 6 ساله ای است که توانست با کمک سلول های بنیادی خون بندناف خودش ، سلامتی دوباره خود را به دست آورد. برای کارن، سلامتی مثل معجزه پدیدار شد. این معجزه با پیش قدمی پدر و مادرش در ذخیره سازی خون بندناف کارن آغاز ، با همیاری بانک خون بندناف رویان تکامل و در نهایت با دستان توانمند دکتر باهوش پزشک متخصص خون و انکولوژی به نتیجه رسید.
دوشنبه، 05 بهمن 1394 - 09:28
برای راه اندازی بخش پیوند بیمارستان علی اصغر(ع) به حمایت خیرین نیاز داریم
فوق تخصص خون و انكولوژي بيمارستان حضرت علي اصغر(ع)
فوق تخصص خون و انكولوژي بيمارستان حضرت علي اصغر(ع) در کشور مراکز پیوند بسیار خوبی داریم که در گذشته دایر شده اما با توجه به رشد جمعیت و اینکه خیلی از بیماری هایی که نیاز به پیوند دارند باید بلافاصله بعد از تشخیص ، پیوند سلول های بنیادی روی آن انجام شود و ما فرصت بسیار کمی در اختیار داریم، ضرورت بخش های پیوند متعدد افزایش پیدا می کند.
یکشنبه، 04 بهمن 1394 - 13:24
دومین پیوند اتولوگ موفق آنمی آپلاستیک جهان با استفاده از سلول های بنیادی خونساز بندناف در ایران انجام شد
با همت متخصصان خون و انكولوژي بیمارستان حضرت علي اصغر(ع)؛
پیوند خون بندناف از خود بیمار به خودش در درمان بیماری آنمی آپلاستیک تنها یک مورد در جهان انجام شده است و ایران توانست دومین پیوند موفق را به ثبت برساند.
شنبه، 03 بهمن 1394 - 07:58
انجام 14  پیوند موفقیت آمیز با سلول های بنیادی خون بندناف
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان خبر داد:
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان درباره آمار پیوند های انجام شده از نمونه های ذخیره شده در بانک خون بندناف رویان گفت: تعداد پیوند های انجام شده امسال بسیار خوب بود و 6 پیوند با استفاده از سلول های بنیادی ذخیره شده در بانک خصوصی و 8 پیوند با سلول های خون بندناف ذخیره شده در بانک عمومی انجام شده است.
دوشنبه، 23 آذر 1394 - 08:31
خداوند حتما دلیلی برای نگه داشتن من در دنیا داشت
"مت فارو" اولین کسی که پیوند سلول های بنیادی خون بندناف را 27 سال پیش دریافت کرد؛
"مت فارو" اولین کسی که پیوند سلول های بنیادی خون بندناف را 27 سال پیش دریافت کرد. این پیوند اکتبر ۱۹۸۸ در کشور فرانسه و توسط دکتر گلوکمن برای مت فارو ۵ ساله که دچار کم خونی فانکونی(نوعی کم خونی مادرزادی) شده بود انجام گرفت. وی با پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف خواهر تازه متولد شده خود، تحت درمان قرار گرفت.
شنبه، 14 آذر 1394 - 13:50
صفحه 6 از 27ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه