مصاحبه

خداوند حتما دلیلی برای نگه داشتن من در دنیا داشت
"مت فارو" اولین کسی که پیوند سلول های بنیادی خون بندناف را 27 سال پیش دریافت کرد؛
"مت فارو" اولین کسی که پیوند سلول های بنیادی خون بندناف را 27 سال پیش دریافت کرد. این پیوند اکتبر ۱۹۸۸ در کشور فرانسه و توسط دکتر گلوکمن برای مت فارو ۵ ساله که دچار کم خونی فانکونی(نوعی کم خونی مادرزادی) شده بود انجام گرفت. وی با پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف خواهر تازه متولد شده خود، تحت درمان قرار گرفت.
شنبه، 14 آذر 1394 - 13:50
محققان آلمان برای ترمیم بافت قلب با کمک سلول بنیادی تلاش می کنند
مدیر موسسه فیزیولوژی اعصاب دانشگاه کلن آلمان
مدیر موسسه فیزیولوژی اعصاب دانشگاه کلن آلمان گفت: با توجه به افزایش نرخ بیماری های قلبی در سراسر جهان، در حال حاضر بر روی درمان این نوع بیماری ها با کمک سلول های بنیادی مشغول تحقیق هستیم.
دوشنبه، 06 مهر 1394 - 11:33
دکتر چاوارو: پیشرفت های ایران در علم سلول های بنیادی خیره کننده است
پژوهشگر برجسته دانشکده سلامت عمومی هاروارد توان علمی ایران در زمینه درمان ناباروری و علم سلول های بنیادی خیره کننده توصیف کرد.
ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 - 10:00
محقق ایرانی دانشگاه راکفلر معمای 80 ساله کشف ریشه مغز را حل کرد
محقق ایرانی دانشگاه راکفلر نیویورک گفت: با تحقیقات فراوان توانسته ام ریشه مغز را پیدا کنم که با این کشف، یک مساله علمی که به مدت 80 سال بدون پاسخ مانده بود، حل شد.
چهارشنبه، 18 شهریور 1394 - 10:00
ایران در تولید رده های سلول های بنیادی جزو 10 کشور است
مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان:
مدیر عامل بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی گفت: فعالیت های رویان در زمینه خون بند ناف موجب شده ایران در ردیف 10 کشور در تولید رده های سلول های بنیادی قرار گیرد.
دوشنبه، 02 شهریور 1394 - 10:50
نتایج سلول درمانی بیماران کلیوی امیدوار کننده است
مسئول گروه کلیه دپارتمان سلول های بنیادی
نتایج تحقیقات مستمر محققان ایرانی نشان می‌دهد که سلول‌های بنیادی در بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های کلیوی کاربرد دارد و موثر است.
دوشنبه، 02 شهریور 1394 - 08:46
تبدیل سلول های بنیادی بدن به سلول های خونساز برای درمان اختلالات خونی
محقق مدرسه پزشکی مانت ساینای
محقق مدرسه پزشکی مانت ساینای گفت: به کمک بازبرنامه نویسی سلول های بنیادی سایر نقاط بدن یک نفر، می توان امیدداشت که سلول های بنیادی خونساز برای درمان اختلالات خونی همان فردبه دست آورد.
دوشنبه، 19 مرداد 1394 - 10:02
سلول درمانی دیابت در 5 بیمار به طور آزمایشی انجام شده است
رییس گروه تحقیقات دیابت بلژیک در گفتگو با بنیان
رییس گروه تحقیقات دیابت بلژیک گفت: در همکاری با یک کمپانی آمریکایی موفق شده ایم با کمک سلول های بنیادی جنینی انسانی ، سلول های ترشح کننده انسولین تولید کنیم.
ﺳﻪشنبه، 13 مرداد 1394 - 11:06
لزوم ذخیره سلول های بنیادی خون بندناف با توجه به کاهش زاد و ولد
یک متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: کاهش زادو ولد، لزوم نگهداری خون بند ناف را بالا برده است.
چهارشنبه، 31 تیر 1394 - 11:29
سلول های بنیادی از دیدگاه قرآن
بدنت بر تو حقی دارد
با اینکه مدت زمان اندکی از ظهور علم سلول های بنیادی می گذرد، عرصه این علم مرزهای بسیاری را درنوردیده و جهان زیست شناسی و پزشکی را متحول کرده است. امروزه سلول های بنیادی امید اول ترمیم بافت های آسیب دیده و شاید در آینده ساخت اندام های انسانی به شمار روند. این سلول ها را می توان از جنین در مرحله قبل از لانه گزینی، بند ناف و یا بافت های افراد بزرگسال به دست آورد. این سلول ها از نظر پتانسیل تکثیر و تمایز برحسب منشاء های مختلف متفاوت هستند.
چهارشنبه، 31 تیر 1394 - 10:49
توصیه می کنم خون بندناف را حتما ذخیره کنید
متخصص زنان و زایمان
یک متخصص زنان و زایمان گفت: من به بیمارانم توصیه می کنم که این خون را حتما ذخیره کنند چون با پیشرفت های علم پزشکی، اگر چندسال بعد به یک بیماری بدخیم مبتلا شوند، ممکن است پشیمان شوند که چرا این خون را ذخیره نکرده اند.
دوشنبه، 29 تیر 1394 - 09:26
ذخیره خون بندناف پشتوانه سلامت خانواده است
پزشک عمومی
یک پزشک عمومی استان خراسان رضوی اظهار داشت: ذخیره خون بندناف نوعی بیمه سلامتی برای خانواده است. ما غالبا اشیا و اموال خود از قبیل خانه، ماشین و ... را در برابر حوادث مختلف بیمه می‌کنیم. حال این سوال پیش می‌آید که چه گنجینه‌ای با ارزش‌تر و پر بهاتر از سلامت خانواده وجود دارد؟
شنبه، 20 تیر 1394 - 09:24
اهمیت غربالگری میکروبی در بانک خون های بندناف
هر سیستم ارائه دهنده خدمات جهت تولید بهینه و دستیابی به تضمین کیفیت Quality Assurance (Q.A) لازم است تا دستورالعمل ها و الزاماتی به صورت مستند و لازم الاجرا داشته باشد. بخش مهمّی از روند تولید بهینه و تضمین کیفیت شامل سیستم کنترل کیفیت Control (Q.C) Quality می باشد.
شنبه، 13 تیر 1394 - 09:56
تا 5 سال آینده سلول های بنیادی خون بندناف برای افراد بالغ هم استفاده خواهد شد
دکتر امیر آتشی، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، گروه هماتولوژی
دکتر امیر آتشی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس معتقد است، ذخیره‌سازی سلول‌های خون بندناف يک سرمایه‌گذاری بلند مدت و يک دور انديشي است و در بحث سلامت در سطح کلان این خون بايد در همه دنيا ذخيره شود. در گفتگو با وی قابلیت های خون بندناف را بیشتر شناختیم.
ﺳﻪشنبه، 09 تیر 1394 - 09:34
سلول درمانی در بیماری های پوستی و زیبایی
پزشك عمومي و پژوهشگر كلينيك پوست پژوهشگاه رويان
یافتن راهی برای بهبود بیماری های پوستی همواره یکی از دغدغه های جامعه علمی و تحقیقاتی بوده است . سلول درمانی یکی از روش هایی است که از سال های گذشته پس از طی مراحل تحقیقاتی وارد چرخه درمان بیماری های پوستی شده است.
چهارشنبه، 03 تیر 1394 - 11:57
صفحه 7 از 27ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه