سلول درمانی

بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی چربی پهلوها برای درمان دیابت
افرادی که به دیابت مبتلا هستند می توانند امیدوار باشند که بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی چربی پهلوها که اصطلاحا آن را دسته عشق(Love handles) می نامند، بتواند بیماری آن ها را درمان کند.
ﺳﻪشنبه، 07 اردیبهشت 1395 - 08:00
سلول های بنیادی ممکن است آسیب ناشی از سرطان سینه را ترمیم کنند
جراحان بریتانیایی می گویند که از بافت چربی غنی از سلول های بنیادی مشتق از خانم ها برای ترمیم آسیب هایی که بعد از جراحی های سرطان سینه ایجاد می شوند استفاده کرد.
یکشنبه، 05 اردیبهشت 1395 - 13:00
سلول های بنیادی بالغ برای بیماری که دچار حمله قلبی شده بود
تامی هندرسون فردی است که بعد از این که در سال 2001 دچار حمله قلبی شد، حتی قادر به پیاده روی مناسب نبود اما به لطف استفاده از سلول های بنیادی وی اینک می تواند به راحتی دوچرخه سواری کند.
یکشنبه، 05 اردیبهشت 1395 - 12:00
هدایت سلول های بنیادی با استفاده از پروتئین موجود در خزه ها
کوهنوردان می دانند که خزه هایی که روی درختان می رویند معمولا به سمت شمال رشد می کنند و در نتیجه از آن ها به عنوان یک راهنما استفاده می کنند. طبق مطالعه ای جدید محققین آلمانی ادعا کرده اند که این خزه ها می توانند نقش یک قطب نما را برای پژوهش های سلول های بنیادی بازی کنند و به محققین بگویند که چگونه از سلول های بنیادی برای اهداف پزشکی استفاده کنند.
یکشنبه، 05 اردیبهشت 1395 - 10:15
مختل کردن ریتم سیرکادین(ساعت شبانه روزی) در سلول های سرطان خون: راهی ممکن برای درمان
محققین مدرسه پزشکی هاروارد در مطالعه ای جدید که تحت عنوان زمان بندی برای لوکمیای میلوئید حاد همه چیز است، بیان کرده اند که سلول های بنیادی لوکمیای میلوئید حاد، که به تهاجمی ترین نوع سرطان خون تبدیل می شوند، بدون وجود ساعت درونی شان نمی توانند بقا پیدا کنند.
یکشنبه، 05 اردیبهشت 1395 - 10:00
تستی که نشان می دهد سلول درمانی، خطر سرطانی شدن ندارد
سلول های بنیادی درمانی می توانند بدون ایجاد تغییرات ژنتیکی که در آینده منجر به سرطانی شدن آن می شود، تولید شوند.
شنبه، 04 اردیبهشت 1395 - 11:00
سرمایه گذاری 700 هزار دلاری ارتش آمریکا روی مطالعات سلول های بنیادی
کمپانی NeoStem، یک کمپانی بین المللی داروسازی است که در چین و آمریکا فعالیت دارد و چند روز اعلام کرده است که بودجه ای 700 هزار دلاری را از ارتش آمریکا برای پژوهش روی سلول درمانی و سلول های بنیادی دریافت کرده است.
شنبه، 04 اردیبهشت 1395 - 10:30
تولید مری جدید با استفاده از پوست و استنت(لوله پشتیبان) بوسیله محققین آمریکایی
پزشکان آمریکایی مری جدیدی را با استفاده از بافت پوستی اهدایی و استنت های فلزی برای یک بیمار جوان ساخته اند.
شنبه، 04 اردیبهشت 1395 - 08:45
سلول درمانی استئوپورز مربوط به سن را در موش معکوس می کند
تصور کنید که به بیماری که از استئوپورز مربوط به سن(نوع دو) رنج می برد گفته شود که یک تزریق ساده سلول های بنیادی می تواند ساختار طبیعی استخوان وی را احیا کند. این هفته، محققین دانشگاه تورنتو اعلام کردند که این سناریو زیاد دور از دسترس نیست.
چهارشنبه، 01 اردیبهشت 1395 - 10:25
اولین گزارش ها از ایمپلنت سلول های بنیادی اتولوگ برای درمان دیابت نوع دو
مطالعه ای به وسیله محققین آرژانتینی نشان داده است که سلول های بنیادی -CD34+CD38ظرفیت تمایز به سلول های دارای عملکرد در پانکراس اندوکرین را دارند.
چهارشنبه، 01 اردیبهشت 1395 - 10:10
ایجاد روشی که مانع از ناباروری کودکان نابالغ سرطانی بعد از شیمی درمانی می شود
یک محقق ایرانی توانسته است روش جدیدی را برای تکثیر سلول های بنیادی اسپرماتوگونیایی انسانی مشتق از بیوپسی های کوچک بیضه ای ارائه کند که به موجب آن می توان تعداد سلول کافی برای پیوند موفقیت آمیز در شرایط آزمایشگاهی در اختیار داشت. این سلول ها می توانند به حفظ باروری پسران نابالغی که از سرطان رنج می برند کمک کنند.
دوشنبه، 30 فروردین 1395 - 10:00
استفاده از ترکیب پروتئین های تجاری و سلول های بنیادی برای درمان زخم های دیابتی
کمپانی داروئی تگزاس کاردیوم، به تازگی اعلام کرده است که ترکیب ماتریکس درمی Excellagen با سلول های بنیادی مزانشیمی برای ارزیابی های بالینی، وارد فاز یک مطالعات ایمنی شده است و هزینه لازم برای این کار نیز به وسیله اتحادیه اروپا تامین شده است. آن ها براین باورند که این ترکیب می تواند منجر به درمان زخم های دیابتی مزمن شود.
دوشنبه، 30 فروردین 1395 - 08:30
سلول های بنیادی برای مطالعه دلایل پیری زودرس
کودکانی که به پیری زودرس(پروجریا) مبتلا می شوند در سنین جوانی به دلیل عوارض ناشی از این بیماری مانند نارسایی قلبی و سکته می میرند. پروجریا بیماری نادری است که منجر به پیری زودرس می شوند. محققین دانشگاه مریلند در تلاش برای کمک به درمان این بیماری، در روند تحقیقاتشان در این زمینه، پروتئین سمی را شناسایی کرده اند که سلول های عضلانی درون شریان های بیماران را تخریب می کند.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 13:00
سطوحی که رشد سلول های بنیادی برای ترمیم استخوان را افزایش می دهند
محققین دانشگاه میشیگان ثابت کرده اند که سطحی خاص و عاری از آلودگی های زیستی، به سلول های بنیادی بالغ اجازه رشد و زنده ماندن و تمایز به چندین نوع سلول مختلف را می دهد. این موفقیت سلول درمانی را یک گام دیگر به واقعیت نزدیک کرده است.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 12:00
خودنوزایی محدود سلول های بنیادی در مغز
سلول های بنیادی در مغز، می توانند نورون ها را تولید کنند و در نتیجه از آن ها به عنوان امیدی برای درمان یاد می شود. تیمی از محققین آلمانی در دانشگاه مونیخ کشف کرده اند که نرخ خودنوزایی این سلول های بنیادی محدود است و توضیح داده اند که چرا به مرور زمان تعداد این سلول ها کاهش می یابد. این مطالعه پایه های لازم برای بررسی مسیرهای سیگنالینگ نگهدارنده این سلول های بنیادی را ارائه کرده است.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 12:00
صفحه 237 از 281ابتدا   قبلی   232  233  234  235  236  [237]  238  239  240  241  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه