مهندسی بافت

آیا میکروپلت(تجمع سلولی) سلول های بنیادی مزانشیمی در مقایسه با تک سلول ها بازسازی غضروفی بهتری انجام می دهند؟
ترمیم آسیب ها یا نواقص غضروفی می توانند بوسیله استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) بهبود یابند که این امر می تواند از طریق تلفیق این سلول ها به درون هیدروژل و تقویت اثرات آن ها صورت گیرد.
شنبه، 21 اردیبهشت 1398 - 08:30
اولین پرینت سه بعدی قلب با بافت و عروق انسانی
محققین برای اولین بار پرینت سه بعدی از قلب با بافت و عروق انسانی تولید کرده اند و آن را پیشرفتی بزرگ در زمینه پزشکی می دانند، هر چند برای استفاده از این قلب در پیوند راه درازی در پیش است.
ﺳﻪشنبه، 10 اردیبهشت 1398 - 11:35
محققین لنزهای تماسی هیدروژلی را برای درمان بیماری های چشمی خطرناک ایجاد کرده اند
محققین دانشگاه نیوهمپشایر هیدروژلی را ایجاد کرده اند که می تواند روزی برای لنزهای تماسی استفاده شود تا بتواند آسیب های قرنیه را به طور موثر درمان کند.
یکشنبه، 18 فروردین 1398 - 11:09
پیوند سلول های بنیادی بویایی: یک استراتژی جدید موثر برای ترمیم آسیب عصب چهره ای
در حالی که جراحی می تواند به احیای آسیب شدید عصب چهره که معمولا بدنبال ترومای استخوان گیجگاهی اتفاق می افتد کمک کند، اما ریکاوری عملکردی ضعیف مشاهده شده در برخی از بیماران موجب شده است که محققین به دنبال یافتن راه حلی جایگزین باشند.
پنجشنبه، 01 فروردین 1398 - 09:54
یک زیست پرینتر متحرک که می تواند زخم ها را بهبود ببخشد
روزی را تصور کنید که یک زیست پرینتر مملو از سلول های خود بیمار بتواند روی زخم های صعب العلاج ناشی از سوختگی یا سانحه چرخانده شود و لایه هایی از سلول را برای شروع روند ترمیم در محل آسیب ایجاد کند.
شنبه، 25 اسفند 1397 - 11:00
چگونه قلب های آسیب دیده را ترمیم کنیم؟‌
محققین بریتانیایی در امپریال کالج لندن پچ ها یا تکه هایی را از سلول های انسانی تولید کرده اند که می توانند به دنبال حملات قلبی به بافت قلبی بیمار چسبانده شده و به احیای عملکرد قلبی کمک کنند. این پچ ها نه تنها می توانند حمایت ساختاری را برای بافت عضلانی قلبی فراهم کنند و موجب پمپاژ موثر خون بوسیله قلب شود، بلکه منجر به آزادسازی ترکیباتی می شوند که سلول های قلبی را برای بازسازی و ترمیم تحریک می کنند.
شنبه، 25 اسفند 1397 - 10:32
روشی جدید برای تولید تخمدان های مصنوعی
تیمی از محققین دانشگاه نومبرگ گام مهمی را به سمت تولید تخمدان های مصنوعی برای بیمارانی که از سرطان رنج می برند یافته اند. در واقع آن ها راهی خلاقانه را برای احیای باروری در بیماران سرطانی ارائه کرده اند.
شنبه، 18 اسفند 1397 - 11:00
پیوند سلول های بنیادی بویایی با هیدروژل زیست تخریب پذیر، بازسازی عصب چهره ای را تسریع می کند
موکوس بویایی حاوی سلول های بنیادی عصبی موسوم به سلول های بنیادی بویایی(OSCs) است که حمایت تروفیک یا تغذیه ای مورد نیاز برای پیشبرد بازسازی آکسونی بعد از آسیب عصبی را فراهم می کند با این حال، محیط موضعی بافت می تواند عملکرد سلول های پیوند شده را بعد از آسیب کاهش دهد.
جمعه، 17 اسفند 1397 - 00:12
ترکیب ژل/سلول های بنیادی ممکن است راه حلی برای درمان سوختگی های شیمیایی و سایر آسیب های چشمی شدید باشد
مطالعه ای جدید نشان داده است که چگونه سکرتوم(فاکتورهای ترشحی) فریز درای(freeze-dried) شده سلول های بنیادی مزانشیمی که با یک ژل اسید هیالورونیکی و کندروئیتین سولفاتی(HA/CS) ترکیب شده اند، نه تنها بهبودی زخم را تسریع می کند بلکه اسکار و مشکلات بعدی را نیز کاهش می دهد.
دوشنبه، 06 اسفند 1397 - 13:25
گرافت های آزمایشگاهی جریان خون را در قلب های انفارکته شده رتی افزایش می دهد
پیشرفت در تحقیقات سلول های بنیادی امیدها را برای درمان بیمارانی که بعد از حملات قلبی دچار آسیب های عضلانی قلبی می شوند، افزایش داده است.
یکشنبه، 05 اسفند 1397 - 10:30
یک بیورآکتور چند کاناله برای آنالیز بازسازی ریوی
گام های جدیدی به سمت رشد برون تنی ریه های انسانی برداشته شده است.
شنبه، 04 اسفند 1397 - 14:26
ماده جدیدی که می تواند گرافت های استخوانی را بهبود ببخشد
برای آسیب ها و مشکلات استخوانی پیچیده ای که نیاز به گرافت های استخوانی دارند، بهترین تکنیک در دسترس شامل بدست آوردن استخوان اتولوگ و ایمپلنت کردن مجدد آن ها به جایگاه آسیب برای رشد مجدد است. با این حال، از آن جایی که این فرایند تهاجمی است و منبع محدودی از استخوان اهدایی وجود دارد، توجهات به سمت مواد سنتتیک جلب شده است.
شنبه، 04 اسفند 1397 - 13:39
رشد سلول های بنیادی بوسیله پروتئین تروپوالاستین تسریع می شود
تروپوالاستین که ماده خام و اولیه تولید چسب جراحی الاستیک MeTro است که در دانشگاه سیدنی تولید شده است قادر است که رشد سلول های بنیادی را تحریک کند و موجب شود که بدن بتواند خودش را ترمیم کند.
شنبه، 04 اسفند 1397 - 13:28
کلیدی برای تولید موثر عضلات قلبی از سلول های بنیادی پرتوان
تبدیل سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی پرتوان القایی به منبعی نامحدود از بافت قلبی جدید به دلیل این که از یک رده سلول بنیادی به سلول بنیادی دیگر بازده تمایزی متفاوت است و درک زیادی نیز در مورد فرایندهای تمایز وجود ندارد، با مشکلاتی همراه است.
شنبه، 27 بهمن 1397 - 09:00
داربست های زیستی راه را برای تسکین دردهای زانو و ترمیم غضروف هموار می کنند
محققین یک داربست پرینت شده سه بعدی پوشیده شده از اگریکان(aggrecan) را برای بهبود بازسازی بافت غضروفی مفاصل تولید کرده اند. داربست مذکور با رویکرد شایع ریزشکستگی (microfracture) ترکیب شده و در خرگوش ها تست شده است.
دوشنبه، 08 بهمن 1397 - 09:30
صفحه 34 از 62ابتدا   قبلی   29  30  31  32  33  [34]  35  36  37  38  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه