مهندسی بافت

فرایندی برای پرینت سه بعدی سلول ها برای تولید بافت هایی مانند لیگامنت و تاندون
به لطف تکنولوژی های جدید، ما می توانیم مجسمه ها، قطعات مکانیکی، پروتزها و حتی اسلحه ها و غذاها را به صورت سه بعدی پرینت کنیم.
دوشنبه، 01 بهمن 1397 - 08:30
پروتئین TAFA2 مهاجرت سلول های بنیادی به منظور ترمیم شکستگی استخوان را القا می کند
سلول های بنیادی اسکلتی به دلیل مزایای درمانی که بازسازی بافت و بهبود شکستگی ها دارند در شمار زیادی از کارآزمایی های بالینی مورد استفاده قرار گرفته اند. با این حال، ظرفیت پایین آن ها در خانه گزینی یا رفتن به جایگاه آسیب، همواره یکی از چالش های بزرگ در استفاده از پتانسیل درمانی آن ها بوده است. محققین راهی را برای حل این مشکل ارائه کرده اند.
شنبه، 29 دی 1397 - 10:38
10 خبر داغ علوم سلولی در 2018 (بخش سوم)
در این خبر به برخی از مطالعاتی می پردازیم که در زمینه سلول های بنیادی، پرینت سه بعدی و ویرایش ژن با استفاده از CRISPR‌ در سال 2018 منتشر شد و توجه زیادی را به خود جلب کرد.
دوشنبه، 17 دی 1397 - 10:30
10 خبر داغ علوم سلولی در 2018 (بخش دوم)
در این خبر به برخی از مطالعاتی می پردازیم که در زمینه سلول های بنیادی، پرینت سه بعدی و ویرایش ژن با استفاده از CRISPR‌ در سال 2018 منتشر شد و توجه زیادی را به خود جلب کرد.
پنجشنبه، 13 دی 1397 - 10:15
10 خبر داغ علوم سلولی در 2018( بخش اول )
در این خبر به برخی از مطالعاتی می پردازیم که در زمینه سلول های بنیادی، پرینت سه بعدی و ویرایش ژن با استفاده از CRISPR‌ در سال 2018 منتشر شد و توجه زیادی را به خود جلب کرد.
چهارشنبه، 12 دی 1397 - 10:50
افزایش امیدواری برای درمان نواقص و آسیب های سر و دهان با استفاده از سلول درمانی
در مطالعه ای انسانی که در نوع خود اولین محسوب می شود، محققین دریافته اند که استفاده از سلول های بنیادی برای رشد مجدد بافت های جمجمه ای چهره ای در مقایسه با درمان های بازسازی کننده استخوان موجود به طور سریع تر و موثرتری عمل می کنند.
دوشنبه، 10 دی 1397 - 10:00
بهترین مقالات سال 2018 در Medicalxpress- بخش دوم
در این خبر به برخی از برترین مقالاتی که در سال 2018 در Medicalxpress منتشر شده می پردازیم.
چهارشنبه، 05 دی 1397 - 10:47
رشد شبکه ی عصبی با استفاده از سلول های بنیادی در محیط سه بعدی
یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه Tufts با استفاده از محیط کشت سه بعدی بافت انسان مدلی را برای سیستم عصبی مرکزی تولید نموده است که از لحاظ ساختاری و عملکردی خصوصیاتی شبیه به بافت مغز دارد. با استفاده از این بافت سه بعدی که از پروتئین ابریشم و کلاژن تشکیل شده است و همراه با سلول های دریافت شده از بیماران مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و سایر بیماری هایی که مدل آن ها وجود دارد می توان به ارتباطات سلولی، رشد بیماری و پاسخ آن ها به درمان دست یافت.
چهارشنبه، 28 آذر 1397 - 08:00
صفحات مشتق از سلول های بنیادی مزانشیمی برای ترمیم و بازسازی بافت قلبی
جفت منبعی غنی از سلول های بنیادی مزانشیمی(pMSCs) را ارائه می دهد و مطالعه ای جدید نشان داده است که این سلول ها می توانند صفحات سلولی را به راحتی تشکیل دهند که قابل ایمپلنت شدن به کودکان مبتلا به نواقص قلبی مادرزادی هستند و می توانند موجبات ترمیم و بازسازی قلب را فراهم کنند.
شنبه، 17 آذر 1397 - 08:00
سلول های بنیادی خونی سالم نیز به همان اندازه سلول های لوکمیایی دارای موتاسیون های DNA هستند
محققین مرکز سرطان Princess Maxima نشان داده اند که تعداد موتاسیون ها در سلول های بنیادی خونی سالم و لوکمیایی فرقی با هم نمی کند و حتی جایگاه های موتاسیون DNA‌نیز شبیه است. استفاده از الگوهای موتاسیون در سلول های بنیادی و پیش ساز خون ساز به محققین این توانایی را می دهد که درخت تکوین رده ای سلول ها را دنبال کنند.
ﺳﻪشنبه، 13 آذر 1397 - 23:44
زیست مواد مبتنی بر سیترات با رد پیوند کمتر به بهبودی استخوان کمک می کنند
یک ماده مبتنی بر محصول طبیعی استخوان و عصاره مرکبات موسوم به سیترات، منبع انرژی مازادی را برای سلول های بنیادی فراهم می آورد تا بافت استخوانی جدید را تشکیل دهند. درک مکانیسم هایی که به سیترات اجازه می دهد که به بازسازی استخوان کمک کند می تواند به محققین در تولید داربست های به آهستگی آزاد کننده سیترات و زیست تخریب پذیر کمک کند که الگوی رشدی را برای استخوان فراهم کنند.
یکشنبه، 11 آذر 1397 - 13:00
مطالعات جدید می توانند به بهبود فرآیند پیوند پوستی کمک کنند
محققین دانشگاه کلورادو کلید مکانیزمی که بوسیله ی آن سلول های پوستی در جنین شروع به رشد می کنند را یافتند و همچنین سایه روشنی از ریشه های ژنتیکی نقص های هنگام تولد مانند شکاف کامی را نشان دادند و مسیری را برای پیوند پوست روشن ساختند که درمان برای قربانیان سوختگی بسیار کاربرد دارد.
چهارشنبه، 23 آبان 1397 - 10:30
تولید بافت قلبی سه بعدی انسانی دارای ضربان
محققین راهی را برای رشد بافت قلب انسانی که بتواند مدلی برای دهلیزهای قلبی باشد، ارائه کرده اند. این بافت قلبی که از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) تولید شده است دارای ضربان بوده و ژن های دهلیزی را بیان می کند و به تیمارهای دارویی شبیه با دهلیز واقعی قلب انسان پاسخ می دهد.
دوشنبه، 21 آبان 1397 - 12:00
رشد دوباره بافت دندان با استفاده از سلول های بنیادی دندان کودک
گاهی اوقات کودکان در حین بازی کردن زمین می خورند و دندان آن ها آسیب می بیند. تقریبا این موضوع برای نیمی از کودکان آزار دهنده است. زمانی که دندان های نابالغ دائمی آسیب می بینند خونرسانی به آن منطقه و ریشه ی دندان قطع شده و دندان پس از مدتی می میرد.
شنبه، 05 آبان 1397 - 08:00
درمان ضایعه ی نخاعی بوسیله بازسازی فیبرهای عصبی
دانشمندان علوم اعصاب در UCLA، دانشگاه هاروارد و موسسه فدرال سوئیس یک درمان سه گانه را شناسایی کرده اند که باعث بازسازی آکسون ها (آکسون ها فیبرهای کوچکی هستند که سلول های عصبی را به یکدیگر متصل کرده و ارتباط برقرار می کنند) در جوندگان مدل برای آسیب نخاعی می شود. نه تنها آکسون های مسیر آسیب دیده رشد می کنند بلکه می توانند سیگنال ها را نیز در سراسر بدن انتقال دهند.
یکشنبه، 29 مهر 1397 - 09:00
صفحه 35 از 62ابتدا   قبلی   30  31  32  33  34  [35]  36  37  38  39  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه