FT1050 ، سلول بنیادی خون بندناف
تاریخ انتشار: شنبه 26 آذر 1390
استفاده از یک مکمل دارویی در پیوند خون بندناف

  استفاده از یک مکمل دارویی در پیوند خون بندناف

مداوای ترکیبی پیوند سلول های بنیادی در دریافت کننده پیوند خون بند ناف را بهبود می بخشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ساینس دیلی، یک درمان شامل ترکیب طبیعی ممکن است  توانایی سلول های بنیادی از خون بندناف برای پیوند زدن به بیماران سرطانی یا دیگر بیماری های دریافت کننده پیوند سلول های بنیادی را بهبود بخشد. فاز اول کارآزمایی بالینی این روش درمانی توسط دانشمندان موسسه سرطان دانا فاربر(Dana-Farber) موفقیت آمیز بوده است.

اطلاعات تکمیلی این روش درمانی که بر روی 12 بیمار صورت گرفته و به طور کلی  پس از کاهش شیمی درمانی، سلول های بنیادی خون بند ناف به آنها پیوند شده و با ترکیب FT1050 درمان شده اند، در نشست سالانه انجمن هماتولوژی آمریکا ارائه شده است.

FT1050 برای معالجه بیماران تحت درمان با سلول های بنیادی خون بند ناف به عنوان یک راه حل ممکن برای جبران یکی از کاستی های عمده ای که در پیوند سلول های بنیادی از خون بند ناف وجود دارد در حال تست است.

تعداد نسبتا کم سلول های بنیادی خون بندناف تزریق شده در این روش، اغلب برای قبول پیوند توسط گیرنده  نسبت به بیمارانی که سلول های بنیادی را از اهدا کنندگان بزرگسال دریافت کرده اند به زمان بیشتری نیاز دارند. این تاخیر می تواند بیماران را مستعد به عفونت های خطرناک و عوارض دیگر کند.

Corey Cutler نویسنده ارشد این مقاله و از پزشکان موسسه دانا فاربر گفت: نیاز قابل توجهی به بهبود سرعت و کیفیت پیوند از سلول های بنیادی خون بند ناف داریم لذا FT1050 توانایی خود را در تحقیقات پیش بالینی برای فعال کردن  سلول های بنیادی خونساز نشان داده است . بنابراین آن سلول های بنیادی با سرعت و  کیفیت بهتری پیوند می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه