تاریخ انتشار: شنبه 19 آبان 1397
فاز دو کارآزمایی STEMTRA با استفاده از سلول های SB623 برای درمان آسیب مغزی ترومایی

  فاز دو کارآزمایی STEMTRA با استفاده از سلول های SB623 برای درمان آسیب مغزی ترومایی

کمپانی SanBio به تازگی اعلام کرده است که فاز دو کارآزمایی STEMTRA با استفاده از سلول های SB623 برای درمان آسیب مغزی ترومایی، خواسته های اولیه را برآورد کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، کمپانی STEMTRA اعلام کرده است که بیماران مبتلا به آسیب مغزی ترومایی که دچار نواقص حرکتی مزمن بودند و با سلول های SB623 تیمار شدند، از نظر آماری بهبودی قابل توجهی در عملکرد حرکتی شان در مقایسه با گروه کنترل(بیماران تیمار نشده با سلول) نشان داده اند. نتایج این مطالعه نشان داده است که بیمارانی که سلول های SB623 را دریافت کردند در مقایسه با گروه کنترل از نظر مقیاس حرمتی فوگل-میر(FMMS)، 7/8 واحد بهبودی نشان دادند. استفاده از سلول های SB623 به خوبی بوسیله بیماران قابل تحمل بود و خطری نیز برای بیماران ایجاد نکرد.

این کارآزمایی بالینی، بزرگ ترین سلول درمانی است که برای درمان آسیب مغزی ترومایی مورد استفاده قرار گرفته است و موجب بهبودی عملکرد حرکتی بیماران نیز شده است. محققین این سلول درمانی و موفقیت آن را نقطه عطفی در طب بازساختی و درمان بیمارانی می دانند که دچار ناتوانی های دائمی ناشی از آسیب مغزی ترومایی هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه