تاریخ انتشار: شنبه 10 دی 1390
تشخیص حمله قلبی در عرض چند ساعت با کمک نشانگرها

  تشخیص حمله قلبی در عرض چند ساعت با کمک نشانگرها

به گفته محققان، برای بیماران مراجعه کننده به بخش اورژانس با درد قفسه سینه ، سنجش سطوح تروپونین I ( پروتئین بافت عضلانی) ممکن است به تشخیص حمله قلبی کمک می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با توجه به تحقیقی که در نشریه JAMA به چاپ رسیده است، یکی از دلایل عمده ای که بیماران در بخش اورژانس تحت مراقبت قرار می گیرند درد حاد قفسه سینه است. شناسایی به موقع افراد در معرض خطر ایسکمی میوکارد [حمله قلبی ناشی ازجریان خون ناکافی به عضله قلب] بسیار مهم است .

سنجش با حساسیت بالای تروپونین  که به تازگی توسعه یافته است ارزیابی  مطمئنی ازسطوح تروپونین را در بیش از 50 درصد جمعیت عمومی ارائه می کند. تشخیص مطمئن غلظت های بسیار کم تروپونین با استفاده از این تست های بسیار حساس در شرایط حاد ممکن است یک چالش عمده را دراعمال روزمره بالینی از میان بردارد.

دکتر Till Keller از مرکز قلب دانشگاه هامبورگ  و همکارانش عملکرد این تست تشخیصی سنجش با حساسیت بالای تروپونین (hsTnI) را با سنجش معمول تروپونین I (cTnI) مقایسه کردند. این مطالعه شامل مجموعا 1818 بیمار مشکوک به سندرم حاد کرونری بود که در بخش درد قفسه سینه در آلمان از 2007 تا 2008 ثبت نام کرده بودند. دوازده نشانگر زیستی از جمله hsTnI و cTnI در هنگام بستری و 3 و 6 ساعت بعد ازآن اندازه گیری شد.
 سنجش با حساسیت کم تروپونین معمولی در اولین ساعت پس از شروع درد قفسه سینه منجر به ارزیابی بیومارکرهای مختلف برای تشخیص MI شد.

در این مطالعه ، اطلاعات تشخیصی hsTnI نسبت به ارزیابی نشانگرهای زیستی دیگر بالاتر بود.
به گفته محققان، استفاده از سنجش  hsTnI و cTnI در بیماران مبتلا به MI اطلاعات مفید تشخیصی را فراهم می کند. تعیین میزان hsTnI و cTnI، 3 ساعت پس از ورود به بخش اورژانس ، به طور بالقوه اجازه رد مطمئن  MI را فراهم می کند.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه