تاریخ انتشار: شنبه 10 شهریور 1403
اهمیت برگزاری کنگره بین المللی پژوهشگاه رویان
مصاحبه

  اهمیت برگزاری کنگره بین المللی پژوهشگاه رویان

رییس پژوهشگاه رویان از اهمیت برگزاری کنگره بین المللی پژوهشگاه رویان خبر دادند
امتیاز: Article Rating

دکتر عبدالحسین شاهوردی رییس پژوهشگاه رویان وعضو گروه جنین شناسی پژوهشگاه رویان درباره برگزاری بیست ‌و پنجمین کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در گفتگو با خبرنگار سایت بنیان تصریح کرد، خدارا شکر می‌کنیم که فرصت دیگری به ما داد تا بتوانیم بیست ‌و پنجمین کنگره را در 7 تا 10 شهریور 1403 در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی این رویداد بزرگ را به همت همکارانم برنامه ریزی و اجرا کنیم. این برنامه علمی چندین برنامه از جمله بیست ‌و پنجمین کنگره علوم تولیدمثل، بیستمین کنگره علوم سلول‌های بنیادی و نوزدهمین سمینار پرستاری و مامایی را شامل می‌شود. در کنار آن در جشنواره رویان، ششمین جایزه دکتر کاظمی به یک پروفسور آلمانی و یک پروفسور اتریشی اهدا شد.

وی درخصوص برنامه سخنرانی در کنگره افزودند که در برنامه‌ای که پژوهشگاه دنبال می‌کند همواره یک رویکرد بین المللی داشته است و  رهمین راستا بیش از 33 سخنران خارجی به شیوه مجازی و حضوری برنامه خود را ارائه کردند. همینطور بیش از 50 سخنران داخلی در این کنگره حضور داشتند. بنابراین این کنگره فرصت بسیار خوبی برای تبادل نظر بین محققین داخل و خارجی به وجود آورده است. بنابراین این تعامل و ارتباطی که بعد از این نشست‌های علمی اتفاق می‌افتند می‌تواند سر آغازی برای برنامه‌های علمی آینده پژوهشگاه باشد. در این خصوص پروژه‌های مشترکی تدارک دیده شد که می‌تواند به موضوعات جدیدتری بپردازد.

اکنون رویان در دنیا کجا قرار دارد؟

شاهوردی در پاسخ به این سوال گفت، رویان درسطح بین المللی جایگاه بسیار خوبی دارد و درخیلی از گزارش‌های اعلامی جایگاه معتبری دارد به عنوان مثال در مقاله ای که اخیرا در اندرولوژی چاپ شد نشان دادکه رویان از  میان  10 مرکز برتر جهانی، نهمین مرکز معتبر دنیاست.

سخن پایانی

شاهوردی در آخر اظهار کرد پژوهشکده سلول‌های بنیادی چندین طرح را در زمینه سلول درمانی به فاز کارآزمایی بالینی وارد کرده است. امیدوارم سایر برنامه‌ها و پروژه‌ها که در قسمت سلول‌های بنیادی در حال انجام است به مرحله درمانی برسند. ولی باید بدانیم که این فرایند برای رسیدن به بالین و خدمت درمانی مراحل سخت و طولانی را باید طی کند ولی امیدوارم به زودی سایر تحقیقات نیز درحوزه‌های مختلف وارد مرحله درمانی شوند.

پایان مطلب/.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه