تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 آبان 1392
آمار مبتلایان به دیابت رو به افزایش است

  آمار مبتلایان به دیابت رو به افزایش است

دکتر ساسان شرقی دبیر اجرایی کنگره تازه های غدد و متابولیسم گفت: از آنجا که آمار مبتلایان به دیابت و اختلالات غدد رو به افزایش است، باید راهکارهای جدی برای مقابله با این بیماری ها در نظر گرفت و این امر جز با تبادل نظر میان متخصصان و محققان امکان پذیر نیست.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان ، همایش غدد و متابولیسم صبح امروز( اول آبان ماه) در تالار امام بیمارستان امام خمینی با حضور دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ، جمعی از متخصصین غدد و متابولیسم ، متخصصان اطفال ، محققان و دانشجویان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، دکتر ساسان شرقی با اشاره به اینکه هدف از برپایی این کنگره آموزش به معنای اختصاصی آن نیست و چنین انتظاری را هم نداریم، افزود:‌در جهان کنونی و عصر انفجار اطلاعات انتظار داریم تا دانسته های موجود را بازبینی کنیم و طی تلاشی شش ماهه یافته های خود را در غدد و متابولیسم به این نقطه رسانده ایم و امیدواریم با تبادل اطلاعات کارآیی لازم را داشته باشد.

در ادامه دکتر«مریم رزاقی آذر» دبیر علمی این کنگره ضمن خیر مقدم به استادان و متخصصان گفت: امروزه با توجه به اینکه اپیدمی بیماری های عفونی با رعایت بهداشت و واکسیناسیون کمتر شده است اما به دلیل تغییر شیوه زندگی و رژیم غذایی، دریافت زیاد کالری ، کمبود فعالیت فیزیکی و چاقی عوارضی چون فشارخون و دیابت معضل بزرگی شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیماری های غدد روی سیستم های مختلف بدن تاثیر می گذارد و درمان کم کاری مادرزادی تیرویید می تواند یک شخص کاملا طبیعی و عدم درمانش یک معلول ذهنی را به وجود آورد. از این رو رشته غدد درون ریز مسئولیت پیشگیری و درمان این بیماری ها را بر عهده دارند.

رزاقی تصریح کرد: در این همایش 3 سخنرانی جامع،8 سمپوزیوم شامل 39 سخنرانی و 28 ارائه مقاله و 52 مقاله به شکل پوستر و شش کارگاه داریم که به روش های درمان دیابت، مراقبت در منزل،پای دیابتی، پیوند سلول، پمپ انسولین و بررسی تراکم استخوان می پردازد.

این پزشک متخصص ادامه داد: شش ویدئو کنفرانس هم توسط دانشمندان بزرگ جهان برای کنفرانس ارسال شده که در سالنی مجزا نمایش داده می شود.همچنین در کنگره امسال به طور همزمان مباحث مربوط به غدد بزرگسالان و کودکان ارائه می شود تا اختلالات تشخیصی و درمانی این حوزه برطرف شود.

پس از آن دکتر جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مجموعه مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم که در بیمارستان شریعتی به همت دکتر لاریجانی شکل گرفته است خوشبختانه منشا برکات زیادی بوده و در توسعه علوم متابولیسم نقش بسیار پررنگی داشته است.

وی افزود: سرفصل های این کنگره نشان می دهد قبلا دامنه علمی ما به تیروئید و پاراتیروئید و عوارض دیابت محدود می شد اما حالا آینده درخشانی پیش روی ماست و درمان دیابت در بعضی از مراکز شروع شده و امیدواریم نتایج خوبی را در بر داشته باشد.

در ادامه این مراسم دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به اینکه متخصصان غددهر روز با بیمارانی که با عوارض دیابت روبرو هستند مواجه می شوند و این روند فزاینده است، خاطر نشان کرد:اولین بیماری که منجر به پیوند کلیه ، بیماری های چشمی و مثانه دیابتی می شود، دیابت است اما متاسفانه درمانی برایش نداریم و شیوع آن فزاینده است.

وی افزود: متخصصان باید به جای درمان به فکر پیشگیری باشند و یکی از اهداف این همایش ها این است که پژوهشگران نقاط بحرانی را در مد نظر قرار بگیرند.

ضیایی یادآور شد: شعار ما افزایش و ارتقای سطح کیفی آموزش هاست و ما در بحث کمی رشد بسیار کرده ایم اما با کاهش توجه به مسائل کیفی روبرو بوده ایم.

وی ادامه داد: درست کردن دانشگاه و مراکز علمی و افزایش رشته ها و مقاطع بسیار زود انجام می شود چون کمی است اما باید روی کیفیت کار شود. مقالات بسیار زیادی چاپ می کنیم اما چه میزان از این مقالات مورد استفاده محققان قرار می گیرد و چه قدر منجر به یک کار ماندگار می شود.

این همایش تا جمعه(سوم آبان ماه)ادامه دارد.     

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه